IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی
گاو بنفش ایده های ویروسی

گاو بنفش : ایده های ویروسی

گاو بنفش : ایده های ویروسی

یک برند (یا پیشنهاد یک محصول جدید) چیزی بیش از یک ایده نیست. ایده هایی که گسترش می یابند بیشتر احتمال موفقیت دارند تا ایده هایی که چنین نیستند. من ایده هایی را که گسترش می یابند ایده های ویروسی می نامم. عطسه کنندگان همان عوامل کلیدی گسترش ایده های ویروسی هستند. آنها کارشناسانی هستند که به همکاران، دوستان و یا افراد مشتاق، محصول یا خدمات جدیدی را که اعتبار آن را درک کرده اند، توصیه می کنند. عطسه کنندگان افرادی هستند که ایده های ویروسی را ایجاد و آن را حفظ می کنند.

نوآوران یا پذیرش کنندگان اولیه ممکن است اولین کسانی باشند که محصول شما را خریداری می کنند، اما اگر آنها جزء عطسه کنندگان نباشند نمی توانند ایده ی شما را گسترش دهند.

آنها یا در استفاده از کالای جدید خودخواه هستند و می خواهند فقط خودشان از آن بهره ببرند و یا این اعتبار را ندارند که آن را به دیگران هم معرفی کنند. هر کدام که باشد آنها مثل بن بستی هستند که نمی توانند ایده ای را انتقال دهند. هر بازار تعداد محدودی عطسه کننده دارد که همان خریداران اولیه هستند؛ البته همیشه این طور نیست. یافتن و جذب عطسه کنندگان گامی ضروری در گسترش یک ایده ی ویروسی است.

چگونه ایده ی قابل گسترشی را خلق کنیم؟

سعی نکنید محصولی بسازید که برای همه باشد، چون در این صورت محصولی می شود که برای هیچکس نیست! محصولات همگانی خریداری شده اند. عطسه کنندگان در این بازار بزرگ آن قدر گزینه های متنوعی دارند و آن قدر خشنود به نظر می رسند که احتمال کمی وجود دارد شما بتوانید نظر آنها را جلب کنید.

یک راه برای نفوذ شما این است که به جای بازار بزرگ، یک طاقچه را هدف قرار دهید. با انتخاب یک طاقچه، شما می توانید بخشی از این جریان را مدیریت کنید و یک ایده ی ویروسی بانفوذ خلق کنید و با تمرکز بر همان بخش کوچک، کاملا بازار را تحت الشعاع قرار دهید، آن گاه می بینید بازار چگونه تمام و کمال پاسخگوی آنچه که برای فروش عرضه کرده اید، هست.

پذیرش کنندگان در این بخش کوچک بازار بیشتر مشتاق شنیدن حرف های شما هستند. عطسه کنندگان هم در این بخش احتمال بیشتری دارد که در خصوص محصول شما گفت و گو کنند و از همه بهتر، بازار آن قدر کوچک است که تعداد محدودی از عطسه کنندگان می توانند ایده ی ویروسی شما را به تعداد قابل توجهی از افراد برسانند. پس اگر محصول تان خوب باشد و خودتان هم خوش شانس باشید این نوآوری منتشر می شود. پس از اینکه هدف مشخص شده ی شما در بازار عرضه شد و مورد قبول قرار گرفت، به توده های مردم خواهد رسید.

رسیدن یک محصول به موفقیت و نرسیدن محصول دیگر به چنین جایگاهی اتفاقی نیست. وقتی ایدهای ویروسی پخش می شود تمام قسمت های درگیر با این ویروس با هم فعالیت می کنند.

ایده ی شما چقدر راحت می تواند پخش شود؟ چندبار خریداران با عطسه آن را به دوستان خود انتقال می دهند؟ زنجیره ی گروه مورد نظر شما چقدر محکم به هم گره خورده است؟ آیا در رابطه با محصول شما با هم زیاد گفت و گو می کنند؟ آیا آنها در این رابطه به یکدیگر ایمان دارند؟

چقدر افرادی که می توانند محصول شما را ارتقا دهند، اعتبار دارند؟ این ایده چقدر ماندگار است؟ مثل یک مد زودگذر می تواند قبل از مردن گسترش یابد؟ ایده ی شما می تواند سریع بجنبد (و شما هم بتوانید چندبار برای توزیع آن سرمایه گذاری کنید؟) همه ی جنبه های پیشرفت محصول جدید خود را مورد تحلیل قرار دهید، آن گاه متوجه می شوید کدام بخش بیشتر احتمال موفقیت دارد. این ایده ها و محصولات ارزش درگیر شدن دارند.

منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)

ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar