ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۳۰
482 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

گاو بنفش : «تاید» باید چه کار کند؟ 

تاید بهترین شوینده ی قابل بحث در تاریخ است. هر ساله، شرکت «پروکتر اند گمبل» میلیون ها دلار سرمایه گذاری می کند و به بهترین و زبده ترن تیم شیمیدانان، مبالغی بابت ارتقای هرچه بیشتر سطح کیفیت این شوینده پرداخت می کند.

آیا این کار درست است؟ تاید ابتدا با آمیزه ای از آگهی های خوب تلویزیونی، توزیع بسیار خوب و ارائه ی یک محصول عالی، موفقیت کسب کرد. همان طور که ترکیب تلویزیون – صنعت از هم پاشید، اهمیت تبلیغات هم کمتر و کمتر شد. اکنون با صعود فروشگاه های «وال مارت»، توزیع کالا بسیار حیاتی تر از قبل شده است. یک سری از فروشگاههای زنجیره ای، یک سوم قیمت تاید را تخفیف می دهند. اگر وال مارت نبود، تاید مرده بود.

اگر محصولات در آینده این شانس را ندارند که جالب توجه باشند، اگر شما نمی توانید آینده را با مردمی تصور کنید که از دیدن محصول شما شگفت زده می شوند، وقت آن رسیده که دریابید بازی تغییر کرده است. به جای سرمایه گذاری روی محصولی که در حال نابودی است، سودآوری و سرمایه گذاری را در ساخت محصولات جدید جست وجو کنید.

جمع آوری محصول

اگر به پراکندگی ایده ی خرید در نمودار زیر نگاهی بیندازید، خواهید دید که عمده ی فروش محصولات زمانی اتفاق می افتد که محصول، متناسب با خواست مصرف کنندگان است و در کنار آن تازگی هم دارد. پذیرش کنندگان اولیه محیطی می آفرینند که در آن، اکثریت چه در ابتدا و چه در انتها با خرید آن محصول احساس آرامش و اطمینان کنند.

گرچه بینش بزرگ در اینجا این است که اکثریت پهناور در این منحنی از شما غافل هستند. افرادی که در اکثریت ابتدا و انتها قرار دارند به کسانی که تجربه ی قبلی دارند گوش میدهند و رفته رفته توجه آنها نسبت به شما کم می شود. فقط افراد ریسک پذیر و ایده پرداز واقع در سمت چپ منحنی مایلند به حرف های شما گوش بدهند.

صرف نظر از صنعت، محصولات و خدمات جدید موفق پس از معرفی، از این الگو پیروی می کنند. ابتدا توسط نوجویان (نوآوران) خریداری می شوند. آنها افرادی هستند که محصولات جدید را برای اولین بار در بازار خود به نمایش می گذارند. حتی ممکن است به این محصولات نیاز نداشته باشند، آنها فقط خواستار آن هستند. نوجویان مردمی هستند که در ردیف جلو در سالن مد پاریس می نشینند، در اینترنت جست و جو می کنند و مجلات تجاری زرد می خوانند. آنها مردمی هستند که واقعا می توانند از محصولات جدید بهره ببرند و مشتاقند که با دنبال کردن محصولات و خدمات جدید، سایر افراد را در حلقه ی خود نگه دارند.

بعد از ستون پذیرش کنندگان اولیه، اکثریت ابتدا و انتها را داریم. این مصرف کنندگان، لزوما به دنبال محصول یا خدمات جدید نیستند اما اگر تعداد کافی از همردیفان آنها خواستار چنین چیزی باشند و در مورد آن صحبت کنند، آنها هم احتمالا با آنها همگام خواهند شد. در مورد این گروه بزرگ و سودآور لازم است به دو نکته اشاره کنیم:

اول: این افراد به راحتی شما را نادیده می گیرند. آنها مشکلاتی دارند که برایشان مهم تر از مشکلی است که با محصول شما حل می شود و چندان تمایلی ندارند که وقت شان را صرف گوش دادن به شما کنند.

دوم: آنها حتی اغلب به نوآوران هم که در سمت چپ منحنی می بینید، توجهی ندارند. این اکثریت ابتدا و انتها به دنبال تشریفات، سیستمها و امنیتی هستند که محصولات جدید به ندرت ارائه می دهند. محصولات بی شمار در طول این منحنی هرگز به اندازه ی کافی نیستند که به دست همه ی این افراد برسند. آنها حتی به دوستان خود گوش نمی دهند، پس چه دلیلی دارد که به شما توجه کنند؟

در پایان هم دیرپذیران منحنی را کامل می کنند. این افراد از بازار عقب هستند و زمانی که ما به دنبال خرید سی دی هستیم، آنها تازه شروع به خرید کاست می کنند. آنها افرادی قانع و سازگار هستند و از چیزهای جدید استفاده نمی کنند مگر اینکه کاملا قدیمی شود. درواقع آنها عادت دارند از چیزهای منسوخ، غیر متداول و یا حتی غیرقابل دسترس استفاده کنند.

هیچ کس مشتاق نیست که خود را با محصول شما وفق دهد. اکثریت مصرف کنندگان راضی هستند و سفت و سخت به آنچه که دارند چسبیده اند. آنها به دنبال جایگزین نیستند و نمی خواهند خود را با چیز جدیدی سازگار کنند و شما هم قدرت ندارید که به خرید محصول جدید، مجبورشان کنید.

تنها شانسی که شما دارید این است که محصول خود را به افرادی بفروشید که تغییر را دوست دارند و به دنبال چیزهای جدید هستند، افرادی که واقعا در جست وجوی آنچه که شما می فروشید، هستند. بعد از آن، شما امیدوار به گسترش ایده تان هستید تا از پذیرش کنندگان یا همان خریداران اولیه به قسمت های دیگر منحنی حرکت کند. بعد از اینکه خریداران اولیه محصول شما را می خرند، آنها هستند که می توانند محصول را به اکثریت اولیه بفروشند نه شما.

منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)

ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *