کارآفرینان اینترنتی در مسابقهای وارد شدهاند که برای پیروزی در آن باید دانش زیادی دربارهی اینترنت و بازاریابی آنلاین داشته باشند. بهخاطر اینکه، مهمترین عامل موفقیت در این راه، جذب هر چه بیشتر مشتری است. برای کارآفرینان اینترنتی، هدف فروش حداکثری محصولات و یا خدمات ارائه شده است.
کارآفرینان اینترنتی برای رسیدن به این هدف چهکاری باید انجام دهند؟
آنها باید از ابزارهایی استفاده کنند که در حال حاضر بسیاری از کسبوکارها برای جذب مشتری و فروش بیشتر از آن بهره میبرند. امروزه برای داشتن موفقیت در فروش نیاز است از اینترنت و سایتهای اینترنتی استفاده کرد. با استفاده از سایتهای اینترنتی این امکان بهوجود آمده است که بتوانند همیشه در دسترس مشتریان باشند و یک تلاش حتی بینالمللی برای فروش محصولات خود داشته باشند.
بهعبارتدیگر، کارآفرینان اینترنتی باید تلاش کننده رویکردهای خلاقانهای در زمینهی طراحی و ساخت وبسایت خود داشته باشند.
بسیاری از کسبوکارها هنوز نسبت به بازاریابی اینترنتی و ساخت وبسایت آگاهی لازم را ندارند و نمیدانند چرا باید وقت و سرمایهی خود را برای آن صرف کنند. در حال حاضر با ارزشترین و پرفروشترین فروشگاه در سرتاسر دنیا یک فروشگاه اینترنتی است که محصولات را از این طریق به فروش میرساند.
مردم برای اینکه به طیف وسیعی از محصولات دسترسی داشته باشند از اینترنت و فروشگاههای اینترنتی استفاده میکنند و کارآفرینان اینترنتی باید کاملاً نسبت به آن آگاهی داشته باشند. بهدلیل رقابت شدید در بین فروشگاههای اینترنتی برای ساخت و طراحی یک سایت باید خلاقانه و هوشمندانه عمل کرد. در ادامه رویکردهای مهمی را برای موفقیت در فروش محصولات بررسی میکنیم.
۱ ـ سئو دوست شما است
مطمئناً کسانی وجود دارند که سئو را بهعنوان یک ابزار خلاقانه در طراحی وبسایت قبول ندارند؛ اما در حقیقت سئو یکی از خلاقانهترین رویکردهای بازاریابی وبسایت است. باعث تعجب است که کسبوکارهای کوچک هنوز اطلاعی از تواناییهای سئو ندارند و از آن برای وبسایتشان استفاده نمیکنند. کارآفرینان اینترنتی، نباید معجزهی سئو را نادیده بگیرند این باعث عدم رشد کافی تجارتشان میشود.
سئو برای هر کسبوکاری با هر نوع محصولی فوقالعاده است و باید آن را جدی گرفت. سئو موجب میشود کاربرانی که بهدنبال محصولاتتان هستند بهسرعت و بهراحتی به آن دسترسی پیدا کنند. یک سئو قوی بر روی سایت باعث میشود ترافیک ورودی افزایش داشته و مخاطبین بیشتری از محصولاتتان بازدید کنند. اگر یک کاربر محصولات و یا خدمات شما را در گوگل جستجو کند بهترین نتیجهی ممکن این است که سایت شما در سه پیشنهاد اول قرار داشته باشد.
بیش از ۲۰۰ روش برای بهینهسازی سایتتان وجود دارد که کارآفرینان اینترنتی باید به آنها توجه داشته باشند. همچنین سئو با استفاده از کلیدواژههای خاص پیادهسازی میشود که اگر افراد آن کلیدواژه را جستجو کنند انتظار میرود سایتی که سئوی قویتری دارد در رتبهی بالاتری قرار بگیرد.
اما نکتهای که باید در ذهن داشته باشید این است که نباید انتظار کسب نتیجهی فوری داشته باشید. فرآیندهای زمانبری در سئو وجود دارد که برای رسیدن به هدفتان باید صبور باشید که آنها انجام شوند.
اول از همه، اصول مقدماتی را یاد بگیرید و بدانید که چطور میتوانید پیشرفت خود را اندازهگیری کنید. مشخص کنید کدام یک از کلیدواژهها بیشترین ترافیک را وارد سایتتان میکنند. این باعث میشود کلیدواژهها را هدفمندتر انتخاب کنید؛ موضوعی که بیشترین تأثیر را در پیشرفت کارتان دارد.
در انتها، مشتریان هدف خود را شناسایی کنید، کسانی که محصولاتتان را خریداری کردهاند. دقت کنید آنها از چه کلیدواژههایی استفاده کردهاند. چون افزایش ترافیک هدف نهایی نیست بلکه فروش بیشتر چیزی است که کارآفرینان اینترنتی بهدنبال آن هستند.
۲ ـ کارآفرینان اینترنتی باید ابزارهای آنلاین ایجاد کنند
یکی از مهمترین کارهایی که یک کارآفرین اینترنتی باید انجام دهد این است که اطلاعات تماس مشتریان خود را بهدست آورد. در این راه باید خلاقانه رفتار کنید و کاری انجام دهید که آنها بهصورت داوطلبانه اطلاعات تماس خود را در اختیارتان قرار دهد. با داشتن اطلاعات تماس و آدرس ایمیل مشتریان خود میتوانید بهصورت پیوسته با آنها در ارتباط باشید و محصولات و خدمات جدید خود را معرفی کنید.
پیشنهاد ما داشتن یک ابزار آنلاین است. در این ابزار آنلاین افراد اطلاعات موردنیازتان را وارد میکنند و در مقابل شما به آنها یک هدیه میدهید. این هدیه میتواند یک کتاب الکترونیکی، کد تخفیف و یا یک ویدیوی آموزشی باشد. این یکی از رویکردهای خلاق برای سایتتان است که میتواند بهصورت مستقیم اطلاعات موردنیازتان را از مشتریان کسب کند. داشتن اطلاعات مشتریان از جهتها مختلف دارای اهمیت است. یکی از مهمترین فواید آن استفاده از آنها برای بازاریابی ایمیلی است.
بنابراین، کارآفرینان اینترنتی برای رشد بازاریابی کسبوکار خود میتوانند ابزار آنلاین منحصربهفرد خود را طراحی کرده و در وبسایتشان قرار دهند.
۳ ـ استفاده از محتوای تعاملی
کارآفرینان اینترنتی باید محتوایی تولید کنند که برای افراد جالب باشد و بخواهند درباره آن صحبت کنند. این باید یکی از اهداف اصلی شما در هنگام برنامهریزی رویکردهای بازاریابی وبسایت باشد.
اینکه بعضی از وبسایتها از محتوای تعاملی برای جذب مشتری بیشتر استفاده نمیکنند واقعاً جای تعجب دارد. این یک رویکرد بینظیر است و باعث میشود مشتری با محتوای تولیدی درگیر شود. انتخاب نوع محتوا به شما و کسبوکارتان بستگی دارد. این محتوا باید هوشمندانه طراحی شود که هم سرگرم کننده باشد و هم با کسبوکارتان در ارتباط باشد.
افراد وقتی با محتوای سرگرم کننده برخورد میکنند علاقه دارند آن را برای دوستان خود ارسال کنند و آنها را تشویق به خواندن آن محتوا کنند. این همان چیزی است که یک کارآفرین اینترنتی نیاز دارد، جذب مشتری بیشتر.
در این راستا تنها کاری که باید انجام دهید مدیریت درست گفتگوها است و اجازه ندهید که از مسیر اصلی خود خارج شود.
۴ ـ تولید محتوای با کیفیت
احتمالاً انتظار این را داشتهاید که یکی از روشهای خلاقانه برای کارآفرینان اینترنتی تولید محتوای با کیفیت باشد. این غیر ممکن است که یک وبسایت بدون داشتن محتوای با کیفیت به موفقیت دست پیدا کند؛ بنابراین، برای تولید محتوای هدفمند و با ارزش نیاز است از تمام تمرکز و اطلاعات خود استفاده کنید.
محتوایی که بسیاری از وبسایتها تولید میکنند یک محتوای معمولی است و از کیفیت بالایی برخوردار نیست؛ بنابراین نباید از آنها الگو بگیرید. شما باید محتوایی تولید کنید که علاوه بر جذاب بودن مشتری را وادار به خرید کند. اولازهمه، مشتریان هدف خود را تعیین کنید و آنها را در ذهن داشته باشید و مطابق با خواستههای آنها محتوای موردنظر را تولید کنید.
چه چیزی چشم آنها را میگیرد؟ چه چیزی باعث جلب توجه آنها خواهد شد؟ چه چیزی به آنها ارزش میدهد؟ چه چیزی آنها را متقاعد خواهد کرد که بمانند و خرید کنند؟
زمانی که آنها را مجاب به خرید کنید توانستهاید به هدف نهایی خود دست پیدا کنید.
۵ ـ کارآفرینان اینترنتی باید یک صفحهی پرسشهای متداول ایجاد کنند
کارآفرینان اینترنتی در راستای پیشبرد اهداف بازاریابی خود نیاز دارند برای وبسایتشان یک صفحهی پرسشهای متداول طراحی کنند. این کار خلاقانه دارای فواید بسیاری است که با دیگر روشها متفاوت است.
اولازهمه، یک سرویس بسیار عالی را برای بازدیدکنندگان سایت ایجاد کردهاید. دوم، توانستهاید حس رضایت و راحتی را فراهم آورید. همچنین این کار باعث میشود حس اعتماد بیشتری بین تجارتتان و افراد بهوجود آید. کسب اعتماد کلید تبدیل شدن افراد به مشتریان ثابت است.
واضح است کاربرانی که از وبسایت شما دیدن میکنند یک دلیل مشترک برای این کار دارند. آنها بهدنبال جواب برای سؤالات خود دربارهی کسبوکارتان هستند. معمولاً صاحبان کسبوکار با ایجاد یک پست، اطلاعاتی را دربارهی خود و کسبوکارشان ارائه میدهند.
بااینحال، کاربران بهدنبال روشهای سریع و آسان برای بهدست آوردن پاسخ هستند. این همانجایی است که صفحه سؤالات متداول کاربرد پیدا میکند. شما باید بهدقت به سؤالات متداول مشتریان در آن صفحه پاسخ دهید و در صورت نیاز به توضیح بیشتر منابع اضافی مانند پستهای وبلاگ را در اختیار آنها قرار دهید.
به یاد داشته باشید پاسخهای شما باید صادقانه و صریح باشد تا اعتماد مشتریان را کسب کنید.
کارآفرینان افرادی هستند که با ایجاد یک کسبوکار بهدنبال کسب درآمد و ارتقاء جایگاه اجتماعی خود هستند. بسیاری از کارآفرینان اطلاعات زیادی پیرامون بازاریابی اینترنتی و نحوهی فروش محصولات خود از این طریق ندارند. یکی از بهترین روشها برای بازاریابی و معرفی محصولات و یا خدمات خود به افراد طراحی و ساخت وبسایت است؛ اما همانطور که میدانید وبسایتهای زیادی در سطح اینترنت وجود دارد و برای اینکه بتوانید در این رقابت پیروز شوید نیاز به خلاقیت و ایدههای جدید دارید. در این مقاله اطلاعات و ایدههای با ارزشی در اختیار کارآفرینان اینترنتی قرار داده شده است.
دیدگاهتان را بنویسید