ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۸/۰۶
423 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

حسرت تکراری ترین عکس العمل ما به دستاوردهای یک کارآفرین موفق است که از همان ایده های ما استفاده کرده است. شاید هم این کارآفرینان ایده هایی بسیار سطح پایین تر و ابتدایی تر نسبت به ایده های ما را دنبال کرده و با جسارت به موفقیت در آن رسیده اند. این در حالی است که بسیاری از ما فقط به خاطر داشتن یک حقوق ثابت و مزایایی مانند بیمه و شرایط دیگر حاضر به پذیرفتن ریسک نیستیم.

اما برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق در وهله اول باید از یک حقوق بگیر ساده فاصله بگیریم و چند نکته را رعایت کنیم که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

جسارت لازمه تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق

وقتی که به دنبال اجرای یک ایده جدید هستیم بهانه آوردن بسیار راحت است، برای بعضیا نبود سرمایه، برای برخی بروکراسی اداری و برای برخی هم ثابت ماندن در شرایط فعلی. اما یک کارآفرین موفق به نتیجه کار خود ایمان قلبی دارد و حتی اگر لازم باشد از پس‌انداز خانواده استفاده کرده تا ایده خود را به نتیجه برساند. گاهی خرج کردن ۵ میلیون تومان از پس انداز خانواده درد آور است، اما ما را به نتیجه می رساند که می تواند یک عمر ما را تضمین کند.

پس هیچ وقت فکر نکنید که یک کارآفرین موفق تفاوت بسیار زیادی با ما به عنوان یک حقوق بگیر ساده دارد. آنها تنها جسارت رفتن در جریان های ناشناخته و جدید را دارند. گاهی این جسارت به صورت ریسک برای خرج کردن پس انداز خانواده و گاهی هم به صورت رها کردن کار ثابت با حقوق ثابت.

جسارت لازمه تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق

همه چیز را همگان دانند!

ضرب المثل شیرین فارسی می‌گوید که با یک دست نمی توان دو تا هندوانه را بلند کرد! چرا اتفاقا می توان چند هندوانه کوچک را با هم حمل کرد، ولی منظور ضرب المثل چیز دیگری است. اگر شما شیمیدان هستید دلیل این می شود که همه قوانین فیزیک، قوانین اقتصاد و حسابداری و حتی قوانین بازاریابی و تبلیغات را هم بشناسید. پس اگر قرار است وارد یک حوزه خاص شوید حتماً باید از دیگران هم کمک بگیرید.

یک کارآفرین موفق می‌داند که برای هر قسمت از کسب و کار خود نیاز به چه تخصصی دارد و چه افرادی می‌توانند این تخصص را به او هدیه دهند. شاید شما از لحاظ فنی بتوانید بهترین ماشین را تولید کنید، اما اگر به خوبی این ماشین را به مشتری معرفی نکنید، فروشی نخواهید داشت و باید کسب و کارتان را رها کنید.

کارآفرینان موفق روی چیزی که مهارت دارند متمرکز می شوند

نمی‌دانم سریال بریکینگ بد به عنوان بهترین سریال تاریخ سینما را دیده اید یا خیر؟! اما شخصیت اصلی داستان فقط یک معلم شیمی ساده بود که برای درمان سرطان خود نیاز به پول داشت، او وقتی فهمید که با تولید شیشه می تواند پول زیادی به دست بیاورد، فقط و فقط از علم شیمی برای تولید شیشه استفاده کرد و از ابزارهای تخصصی در زمینه فعالیت خود کمک گرفت.

حالا شما هم قرار نیست که شیشه تولید کنید! فقط اگر میخواهید یک کارآفرین موفق باشید باید حتماً روی مهارت اصلی خود متمرکز شوید و بیشتر برنامه‌ریزی خود را بر مبنای آن پیاده سازی کنید.

اگر در کار با ابزارهای نجاری مهارت دارید، عروسک چوبی و وسایل تزیینی چوبی درست کنید و فروش آن را به یک بازاریاب یا به یک شخص آشنا به حوزه بازار واگذار کنید.

تصمیمی در حد مرگ و زندگی!

تجربه نشان داده که تنبلی و عدم تمایل به تغییر وضعیت فعلی اصلی ترین عاملی است که ما را از حرکت به سمت استفاده از خلاقیت و کارآفرینی باز می دارد. در سریال بریکینگ بد شخصیت اصلی می دانست که اگر یک کار جدید را شروع نکند، به احتمال زیاد در اثر سرطان خواهد مرد. بنابراین یک عامل انگیزشی بسیار قوی به نام زندگی داشت و از همین عامل انگیزشی به عنوان بهانه ای برای شروع یک کسب و کار جدید استفاده کرد.

یک کارآفرین موفق برای شروع کار خود انگیزه ای مثال زدنی و جالب توجه دارد. این انگیزه می تواند بدست آوردن پول بیشتر نسبت به حقوق ثابت باشد، می‌تواند جدا شدن از یک وضعیت فعلی و تکراری باشد یا حتی بهانه‌ای برای رسیدن به یک هدف خاص. پس شما هم اول انگیزه اصلی خود را پیدا کنید و بعد از آن گام بردارید.

تصمیمی در حد مرگ و زندگی!

از ابزارهای ساده استفاده کنید

اگرچه آمار دقیقی از لحاظ سرمایه اولیه کارآفرینان موفق در سطح دنیا نداریم، اما معمولاً اکثر آنها افرادی بودند که سرمایه اصلی خود را خلاقیت و پشتکار معرفی کردند. از بیل گیتس به عنوان صاحب قدرتمند و ابرقدرت مالی دنیا گرفته تا کارآفرینان کوچکتری که در سطح ایران فعال هستند، همگی به شکل‌های مختلف از ساده ترین و ارزان ترین ابزارهای ممکن برای رسیدن به هدف خود کمک گرفته اند.

یک بار دیگر به والتر وایت در سریال بریکینگ بد برگردیم که برای اولین بار مجبور شد که از آزمایشگاه مدرسه دزدی کند. همین وسایل دزدی سرمایه اولیه کسب و کار تولید شیشه والتر وایت شدند که به مرور زمان تبدیل به امپراطور شیشه شد. اگرچه این خیال پردازی به دور از واقعیت است، اما باید بپذیریم که موفقیت از همان گام های کوچک اولیه شروع می شود.

 برنامه ریزی کنید حتی برای چند ساعت آینده

مسلماً شما نمی‌دانید که نتیجه فعالیت و کسب و کار تجاری شما به کجا خواهد کشید. اما حداقل این را می دانید که مسیر شما از کجا شروع می شود و گام کوچک بعدی آن کجاست. مثلاً شاید شروع فعالیت شما تغییر کوچکی در یک ابزار معمولی مانند فلاسک‌چای باشد. اما در گام های بعدی به سراغ تولید محصولات پیچیده تر و پیشرفته تر خواهید رفت که احتمالاً برای چند سال آینده خواهد بود.

چیزی که در اینجا می تواند خیلی خطرناک و حتی آسیب زا باشد، تمرکز بیش از حد روی گام های دور تر در سال های بعد است. اگرچه داشتن دیدگاه به مسیرهای دورتر برای پیشرفت مناسب است، اما به همان اندازه می تواند ناامید کننده باشد و شما را در طول مسیر اذیت کند. یک کارآفرین موفق باید بتواند مسیر فعالیت خود را به گام های کوچکتر تقسیم بندی کند تا بتواند راحت تر گام به گام پیش برود و بعد از نگاه به عقب خود متوجه شود که چه تغییرات شگفت انگیزی به وجود آورده است.

به چیزی که دارید توجه کنید و چیزی که ندارید را جایگزین کنید

هیچ کسی در دنیا به اندازه لیونل مسی مهارت بازی کردن و دریبل زدن را ندارد، اما می بینیم که شخصی مثل رونالدو با تلاش و پشتکار زیاد افتخاراتی هم‌اندازه لیونل مسی به دست آورده است. حالا در همین کشور خودمان هم بازیکنانی هستند که استعدادهای فوق‌العاده‌ای داشته اند و بدون استفاده از بین رفته اند. پس یا خلاقیت و استعداد داریم و از آن استفاده می‌کنیم، یا نداریم و راهکار جایگزین برای آن در نظر می گیریم یا در نهایت استعداد داریم و از آن استفاده نمیکنیم.

کارآفرین موفق می داند که در کدام دسته قرار می گیرد و با توجه به وضعیت شخصی خود گام بعدی را طراحی می‌کند. اگر استعداد و خلاقیت دارید منصفانه نیست که بدون استفاده از آن بگذرید. اما اگر در این زمینه مشکلی دارید باید با توانایی های دیگران آن را جایگزین کنید. چه بسا الان افراد نخبه زیادی هستند که برای افراد  سرمایه دار کار می کنند و سود اصلی به جیب سرمایه دار می رود!

یک کارآفرین موفق همیشه شاگرد است!

اگر به نقطه  ای رسیدید که خودتان احساس موفقیت کردید و نیازی به آموزش بیشتر ندارید، یعنی در حال نزدیک شدن به منطقه سقوط هستید! میزان موفقیت ما به هر اندازه ای که باشد باز هم در برخی زمینه ها کم و کاستی داریم و باید از استعداد و توانایی افراد دیگر کمک بگیریم. آموزش و آموزش و آموزش لازمه پیشرفت هر کسی در هر زمینه است.

جسی پینکمن شاگرد والتر وایت بود که در درس شیمی صفر می گرفت! ولی آموزش در کنار والتر وایت و پشت کار خود در زمینه تولید شیشه او را به جایی رساند که توانایی تولید شیشه با درصد خلوص ۹۹.۹ را داشت. بنابراین کارآفرین موفق هم در طول مسیر خود نیاز به آموزش مداوم و پیوسته دارد و به هیچ وجه بی نیاز از آموزش جدید نیست.

 جمع بندی

کارآفرینی چیزی نیست که شما بخواهید دوره آن را بگذرانید یا یک بحث خاص را یاد بگیرید. البته این که شما استعداد و خلاقیت خود را بشناسید و نحوه بکارگیری آن برای کسب درآمد را بدانید موضوع جدایی است که حتماً باید آموزش های لازم آن را ببینید. اما به طور کلی یک کارآفرین موفق باید برخی ویژگی های خاص داشته باشد تا در طول مسیر دچار چالش کمتری شده و برای هر کدام از مشکلات به وجود آمده پاسخی پیدا کند.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *