مدیریت از طریق تغییر
تغییر و تحول در شرکت های موفق، دائمی است.تحول ممکن است به معنی تحول شیفت های روزانه، پیشنهاد ایجاد سیستم خدمات مشتریان ۲۴ ساعته، آزمودن برخی راه های دیگر برای سبقت گرفتن از رقیب باشد. به هر حال تغییر یک اصل ثابت در دنیای کسب و کار است.
تغییرات ممکن است پذیرفته شود و یا حتی توسط برخی کارمندان با آغوش باز مورد استقبال قرار گیرد، در حالی که دیگر کارکنان حتی در برابر کوچک ترین تغییرات در وضع موجود، مقاومت می کنند. تغییر فرایندی استرس زاست. حتی آن دسته از کارکنان که موافق تغییرند، در حین گذار از وضع موجود به وضع جدید، دچار استرس می شوند.
قاتل صد در صد انگیزه، ضعف مدیریت مناسب در زمان تغییرات است. کارکنان باید حس کنند که می دانند چه اتفاقی رخ داده و شرکت شان بنیانی مستحکم دارد. آنها هرگز نباید فکر کنند که تغییرا صورت گرفته به دلیل تمایل مدیریت ارشد نبوده بلکه به صورت خود به خود ایجاد شده است.
ایجاد حس تغییر
چه بخواهید چه نخواهید، نمی توانید جلوی تغییر را بگیرید. بعنوان یک شخص، با توجه به سن و سالتان، در مراحل مختلف زندگی از چیزهای متفاوتی لذت می برید.
این قاعده در کسب و کار نیز صدق می کند. هر گاه یک شرکت رشد می کند، اهداف و نیازهای متفاوتی پیدا می کند. از یک شرکت در هنگام راه اندازی هم ممکن است انتظار تغییر داشت، حتی با اینکه در ماه اول موفق بوده وسود کرده است.
شاید شرکت شما به دلیل مواجهه با افزایش رقابت، آماده تغییر شود. از دیگر دلایل شایع تغییر عبارتند از سازگار شدن با فناوری جدید، هموار سازی سلسله مراتب سازمانی و کوچک سازی. یکی دیگر از عوامل تسریع کننده ی فرایند تغییر در محیط کار، تعویض نیروهای کاری است. بعنوان یک مدیر، باید با نوع جدیدی از کارکنان آشنا و هماهنگ شوید.
(منبع: ایجاد انگیزه در کارکنان، مکس مسمر)
در مقاله ی بعد مراحل چهارگانه ی تغییر را بیان می کنیم…
دیدگاهتان را بنویسید