عوامل موثر بر تغییر ؛ و انعطاف پذیری شما در راستای آن (۲)
عامل دومی که بر تغییر اثر می گذارد، رشد سریع تکنولوژی است. هر دانش فنی جدید، منجر به پیشرفت در تکنولوژی می شود و در نتیجه ی آن، اشخاص در موقعیتی قرار می گیرند تا کارهای شان سریع، بهتر، ارزان تر و ساده تر انجام بدهند. سرعت تغییرات تکنولوژی هر روز در حال افزایش است.
قاعده ی حاکم این است که همه چیز منسوخ و از گردونه خارج می شود. تولیدات جدید، هنوز به بسته بندی نرسیده، از رده خارج شده است. هر تکنولوژی عمری حدود شش ماه دارد و دیری نمی گذرد که یک تکنولوژی دیگر جای آن را می گیرد. اگر پیوسته در این فکر نباشید که جای کالای تولیدی خود را با محصولی جدید و بهتر عوض کنید، بدانید که رقبای تان شبها بیداری می کشند و طرح می ریزند تا شما را در گردونه ی رقابت خارج کنند.
امروزه در عرصه ی صنعت و تجارت باقی ماندن، مستلزم جهش کردن پی در پی است. باید از روی رقبای خود پرش کنید و به مشتریان خود خدمات و محصولات بهتر، سریع تر و ارزان تری ارائه دهید. بعد نوبت رقبای شما می رسد که از روی شما جهش کنند و محصولی باز هم جدیدتر و بهتر به بازار عرضه کنند. بعد از آن نوبت به شما می رسد که سازماندهی لازم را بکنید و عمل پرش را انجام دهید.
انتظار داشته باشید که از شما تقلید شود
چندی پیش از یک موسسه ی تبلیغاتی خواستیم با ۱۰ هزار دلار برای مان یک آگهی تبلیغاتی بسازد. فروش مان خوب پیش می رفت تا اینکه بعد از یکی دو هفته دیدیم، یکی از رقبای ما آگهی مشابه ما را برای فروش محصول خود چاپ کرده است. میزان مراجعه به ما به شدت کاهش یافت تا جایی که دیگر کاری از ما ساخته نبود.
لازم است برای هر جنبه از کارتان یک برنامه ی حمایتی داشته باشید. باید بدانید هر کاری که می کنید دیر یا زود باید آن را متوقف کنید و جای آن را با محصول یا خدمت جدیدی عوض کنید.
اشخاص و سازمان ها معمولا گرفتار این دام اند و به انجام دادن کارهای تکراری ادامه می دهند. بعضی وقت ها بزرگ ترین خطری که موفقیت بلند مدت شما را تهدید می کند، موفقیت هایی است که در کوتاه مدت بدست می آورید. ممکن است تحت تاثیر این موفقیت ها، نخواهید در کارتان تغییر بوجود آورید. اجازه ندهید این اتفاق برای شما بیفتد.
(منبع: هدف، برایان تریسی)
ادامه ی مقالات هدف را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید