بهانه بی بهانه : رابطه ی انضباط فردی و فروش
“تا وقتی فروشی صورت نگیرد هیچ اتفاقی نمی افتد.” «رد موتلی»
مهم ترین عامل در موفقیت یک تجارت، فروش است. تا وقتی فروشی صورت نگیرد هیچ اتفاقی نمی افتد. همه کارخانه ها، بنگاه های تجاری، ادارت و تولید کنندگان اجناس و خدمات فقط زمانی فعال می شوند که یک نفر در یک جا فروشی انجام بدهد. فروش یکی از سخت ترین کارها در آمریکا است. همچنین تنها کاری است که فرد می تواند آن را با مهارت های محدود شروع کند و به جایی برسد که یکی از پردرآمدترین مشاغل اقتصاد آمریکا را داشته باشد.
پیشرفت در کار فروش مانند رانندگی در یک اتوبان در آلمان است. هیچ محدودیت سرعتی وجود ندارد. شما می توانید با گذاشتن پایتان روی پدال گاز آرمان و اراده تان برای بهترین شدن در کار فروش، با هر سرعتی به هر جایی که می خواهید برسید.
موفقیت یا شکست در تجارت
هزاران شرکت ورشکسته در طول چندین سال مورد بررسی قرار گرفتند تا مشخص شود که علت شکست شان چه بوده است. پس از دسته بندی و مطالعه کل اطلاعات به دست آمده، تقریبا همه شکست های تجاری یک دلیل داشتند:
«فروش کم»
در مقابل، هروقت یک بنگاه تجاری در حال موفقیت، رشد، سودآوری، افزایش بهای سهام و ارائه فرصت هایی به افراد بیشتر بود دلیلش یک چیز بود:
«فروش زیاد»
همه مسائل دیگر در درجه دوم اهمیت قرار می گرفتند. تقریبا هر کاری که در بنگاه تجاری تان انجام می دهید یا باعث افزایش فروش و یا باعث کاهش آن می شود. هر چیزی یا به شما کمک می کند یا اینکه به شما ضرر می رساند. هر چیزی یا مشتری های بیشتری را جذب و حفظ می کند یا اینکه آنها را فراری می دهد. وقتی پای فروش در میان باشد هر اقدامی اهمیت پیدا می کند.
رعایت انضباط فردی در ایجاد فروش
چه شما یک فروشنده باشید و چه صاحب یک بنگاه تجاری برای انجام فروش در هر ساعت از هر روز کاری به انضباط فردی و تمرکز نیاز دارید. گروهی از محققان با چند صد تن از مدیران ارشد و صاحبان بنگاه های تجاری مصاحبه کرده و از آنان پرسیدند: «در کار شما فروش و بازاریابی تا چه حد اهمیت دارد؟»
همه آنها بدون استثنا گفتند: «فروش و بازاریابی برای بقا و رشد ما مطلقا ضروری هستند.»
سپس محققان روی زمان و فعالیت های این مدیران و تجار مطالعه ای انجام دادند و در طول یک ماه نحوه استفاده ایشان را از وقت مورد بررسی قرار دادند. در پایان این مدت نتیجه گیری های خود را تکمیل کرده و گفتند صاحب یک بنگاه تجاری یا مدیری که اظهار می کند فروش برای بقا و رشد مطلقا ضروری است به طور متوسط فقط یازده درصد وقت خود را صرف فروش می کند. وقت باقی مانده آنها صرف جلسات، مباحثه، کارهای دفتری، کارهای اداری، نهارهای رسمی و فعالیت های متنوع دیگری می شود که هیچ نقشی در فروش ندارند.
اگر شما مدیر فروش یا صاحب یک بنگاه تجاری هستید باید خود را موظف کنید که بیشتر وقت و توجه خود را روی وادار کردن فروشنده هایتان به فروش متمرکز کنید زیرا بقاء شرکت شما به میزان فروش تان بستگی دارد. شما باید ۷۵ درصد وقت خود را صرف کار کردن روی فروشنده هایتان و همراهی با آنها در زمان معرفی محصولات به مشتریان کنید. کارهای دفتری تان را پیش یا پس از کار انجام بدهید. اما در طول ساعات کاری وقتی مشتری ها در دسترس قرار دارند و می شود آنها را دید باید به طور کامل وقت تان را به فروش اختصاص بدهید.
منبع: (بهانه بی بهانه، اثر برایان تریسی)
ادامه ی مقالات بهانه بی بهانه را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید