بهانه بهانه : ورشکست شدن

بهانه بهانه : ورشکست شدن
مجموع 5 از 2 رای

ورشکست شدن

بهانه بهانه : ورشکست شدن

چند سال پیش تجارت جدیدی را شروع کردم. محصولی را تولید کرده و سپس شروع به تبلیغ کردن آن از طریق پست، رادیو، تلویزیون و روزنامه ها کردم. من به خودم اجازه دادم که خود را غرق برنامه ریزی، کارهای اداری و فعالیت های تبلیغاتی کنم. پایان همان سال پول هایم ته کشید و تقریبا ورشکست شدم. در آن زمان متوجه شدم که به فروش توجهی نکرده بودم.

سپس در طول تعطیلات کریسمس برنامه ای برای فروش تنظیم کردم. در دومین روز ماه ژانویه تلفن را برداشتم و شروع کردم به تعیین قرارهای ملاقات. طی دو ماه فعالیت شدید و متمرکز برای فروش، بیشتر از کل یک سال قبل فروش داشتم. من توانستم کار و خانه ام را نجات بدهم و دیگر چشم از فروش برنداشتم.

یکی از مهم ترین سوالاتی که به عنوان فروشنده، کارآفرین یا صاحب یک بنگاه تجاری می توانید از خودتان بپرسید این است که آیا کاری که در حال حاضر انجام می دهید به فروش منتهی می شود یا خیر. در طول روز بارها این سوال را از خودتان بپرسید. هر بار که پاسخ تان به این سوال منفی باشد باید فورا کار کم ارزشی را که مشغول انجامش هستید متوقف کرده و توجه تان را به فروش معطوف کنید.

بر ترس از مردود شدن غلبه کنید

با فرض اینکه شما محصول یا خدمات جذابی دارید که قیمت مناسبی روی آن گذاشته اید و مناسب بازار فعلی است بزرگترین مشکلیکه فروشنده های تلفنی و فروشنده های بیرونی با آن مواجه می شوند رد شدن است. ترس از رد شدن بیش از هر عامل دیگری به کار فروش آسیب می رساند و فعالیت های فروش را تضعیف می کند. و بزرگترین مانعی است که بر سر راه موفقیت در فروش قرار دارد.

فروشنده ها برای اینکه هر روز صبح از خواب بیدار شوند، بیرون بروند و با رد شدنی که می دانند به طرزی غیر قابل اجتناب در طول روز با آن مواجه خواهند شد روبرو شوند، به انضباط فردی زیادی نیاز دارند. اکثر افراد نمی توانند با این رد شدن مداوم مواجه شوند. بنابراین بسیاری از فروشنده ها به منظور اجتناب از درد عاطفی ناشی از رد شدن درگیر یک سری فعالیت های جایگزین می شوند تا از رد شدن خود پیشگیری کنند.

اول از همه اینکه کمتر تلفن می زنند. براساس آماری که دانشگاه کلمبیا ارائه داده است یک فروشنده معمولی حدودا روزی ۹۰ دقیقه کار می کند. یعنی حدود یک ساعت و نیم از هشت ساعت کاری. آنها بقیه وقت شان را صرف آماده شدن، ورق زدن کاغذها، چک کردن اینترنت، خواندن روزنامه، گپ زدن با همکاران، دیر آمدن به محل کار، زود رفتن به خانه و طول دادن وقت ناهار و قهوه نوشیدن می کنند. در نتیجه در پایان روز به طور متوسط این فروشنده ها فقط ۹۰ دقیقه کار می کند.

منبع: (بهانه بی بهانه، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات بهانه بی بهانه را دنبال کنید…


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن