برندسازی شخصی : در اینترنت کاری نکنید که پشیمان شوید
در اینترنت شهرت اغلب از ما جلوتر است و در مورد خود ما هم ممکن است مطالبی نوشته شود. اگر مطلب وحشتناکی درباره ی ما نوشته شود چه؟ خلاص شدن از ویژگی های ترسناک کار بسییار دشواری است.
مدیریت شهرت کار بسیار دشوار و پیچیده ای است و بعضی از مواقع هم از کنترل خارج می شود. اما زمانی اوضاع وخیم می شود که بدگویی های منتشر شده ریشه در واقعیت داشته باشد.
باید تلاش کرد تا بدنامی ها را در اینترنت به کمترین حد ممکن رساند. برای این منظور باید فعالیت در سایت هایی که می توان محتوایشان را کنترل کرد، افزایش داد. حواستان به مطالبی که در اینترنت می گذارید باشد. در رسانه های اجتماعی شخصی تان تنظیمات را طوری انجام دهید که هر کسی نتواند همه چیز را در مورد شما ببیند.
میزان اطلاعات شخصی خود را در اینترنت محدود کنید. اسمتان را بر روی عکسی که تگ شده اید ولی نمی خواهید آنجا شناخته شوید را پاک کنید. از ابزار پیگیری اینترنتی برای پیگیری مطالبی که در مورد شما منشر می شود استفاده کنید. مرتب سایت هایتان را بررسی کنید و گاه به گاه نام خود را در اینترنت جست و جو کنید تا متوجه شوید که چه مطالبی را در مورد شما می آورد.
بهترین کار این است که حجم مطالب تان را در اینترنت افزایش دهید تا مطالب تان در صفحه ی اول نتایج جست و جو نشان داده شوند. اغلب مواردی که در صفحه اول نتیج می آیند، اینها هستند:
- وبلاگ یا وب سایتی که دامنه اش نام شماست
- پروفایل گوگل
- پروفایل لینکدین
- مطالب توییتر
- پروفایل فیس بوک
- گوگل پلاس
- پروفایل
- کد QR شما در com
- نظرات شما که در سایت های پر بازدید گذاشته اید
با توجه به نکات ذکر شده باید فکر شده در دنیای اینترنت حرکت کنید.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید