برندسازی شخصی : استفاده از رسانه های اجتماعی غیر رسمی

برندسازی شخصی : استفاده از رسانه های اجتماعی غیر رسمی
مجموع 5 از 5 رای

رسانه های اجتماعی

برندسازی شخصی : استفاده از رسانه های اجتماعی غیر رسمی

بعضی از رسانه های اجتماعی هستند که جنبه ی شخصی تری دارند مثل فیس بوک، اما چون این سایت ها مکان بسیار خوبی برای گذاشتن عکس، ویدیو، لینک و مطالب هستند می توان از آنها برای ساختن برند شخصی هم استفاده شود.

با این حال، باید حواستان باشد که اطلاعات شما با افراد نادرست و به شیوه ی نادرست به اشتراک گذاشته نشود، زیرا می تواند بر روی نظر دیگران در مورد شما و برندتان اثر گذار باشد. باید حواستان باشد که از سایت های کاملا شخصی هم سرسری نگذرید، چون می توانند اثر گذار باشند.

امروزه مردم بیشتر با کسانی به کسب و کار مشغول می شوند که آنها را می شناسند و اعتماد دارند. این بدان معناست که مخاطب هدف شما از میان کسانی هستند که شما را کامل می شناسند و در رسانه های اجتماعی دنبالتان می کنند.

اعتبار و شهرت شما در هر اجتماعی، چه مجازی و چه حقیقی به شکل مشابه اتفاق می افتد. اعتبار شما به دانش دیگران از شما بستگی دارد. شهرت شما این موارد را در بر می گیرد:

  • شیوه ی کلی رفتار شما
  • اشخاصی که با آنها در ارتباط هستید
  • اطلاعاتی که شما به اشتراک می گذارید
  • اطلاعاتی که دیگران به اشترک می گذارند

همانطور که ملاحظه می کنید شما نمی توانید شهرت و اعتبار خود را به طور کامل در کنترل خود داشته باشید، دیگران هم بر روی آن تاثیر دارند. بنابراین باید حواستان باشد که با چه کسانی نشست و برخاست دارید.

پروفایل شما می تواند حجم عظیمی از اطلاعات شخصی شما را داشته باشد، ولی برای آنکه اطلاعات زیادی را به اشتراک نگذارید بهتر است که به پرسشهای زیر پاسخ دهید:

  • چه اطلاعاتی را دوست دارم به اشتراک بگذارم؟
  • برای به نمایش گذاشتن برند شخصی ام چه اطلاعاتی لازم است؟
  • چه اطلاعاتی را نباید به اشتراک بگذارم؟

با پاسخ دادن به این سوالات مشخص می شود که چه اطلاعاتی را باید به اشتراک بگذارید. همچنین فراموش نکنید که همیشه حریم خصوصی خود را حفظ کنید.

(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)

در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن