برندسازی شخصی : بیوگرافی تان را برند شده بنویسید
بیوگرافی نشان می دهد که شما چه کسی هستید، چه چیزی برای عرضه دارید و چه ارزشهایی دارید. بیوگرافی برند شده، داستان برند شما را می گوید و نشان می دهد که وعده ی ویژه ی شما چیست. بیوگرافی شما باید با مخاطبتان رابطه ی عاطفی ایجاد کند و به گونه ای نوشته شود که برای آنها جذاب و گیرا باشد.
بیوگرافی معمولا برای افراد مشغول به کار نوشته می شود که می خواهند بر روی تجربیات و دست آوردهای حرفه ای خود تاکید کنند. البته هر کسی در هر مرحله از زندگی اش می توان بیوگرافی بنویسد. بیوگرافی داستان شما را برای مخاطب خاصی که برایتان مهم است تعریف می کند. کسانی که بعد از یک غیبت طولانی دوباره به دنبال شغل می گردند، می توانند از بیوگرافی برای نشان دادن موفقیت هایشان در زمینه های مختلف: خانواده، خدمت در ارتش، تحصیلات و … استفاده کنند.
برای نوشتن بیوگرافی باید از پروفایل خود، که شامل علائق، نقاط قوت، صفات شخصی شماست کمک بگیرید و باید به این نکته توجه داشته باشید که بیوگرافی تان باید متناسب با رزومه ی شما باشد. بهتر است که در بعضی از موقعیت ها بیوگرافی خود را بنویسید:
- وقتی پروزال کاری می نویسید، بیو گرافی نشان دهنده ی این است که چه کسی قرار است روی این طرح کار کند.
- در قسمت “درباره ی ما” وب سایت تان می توانید برای معرفی خودتان از بیوگرافی استفاده کنید.
- اگر قرار است سخنرانی ای داشته باشید، می توانید بیوگرافی خود را در ابتدای آن بیان کنید و یا در اختیار مهمانان و میزبان قرار دهید.
- هنگامی که در جست و جوی کار هستید، بیوگرافی یک معرفی شخصی تر از رزومه برای کارفرما ارائه می دهد.
- اکثر نویسنده ها برای ایجاد رابطه ی عاطفی با مخاطبان خود یک بیوگرافی کوتاهی از خود در کتابهایشان می نویسند.
اگر در نوشتن بیوگرافی مشکل دارید می توانید از مشاوران شغلی و یا منابع مطالعاتی که در این زمینه است، استفاده کنید.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید