IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
برندسازی شخصی

برندسازی شخصی : داستان خود را بنویسید(1)

برندسازی شخصی : داستان خود را بنویسید(۱)

برندسازی شخصی یعنی داستان خود را بنویسید. داستان مفهومی شخصی است و هیچ چیز نمی تواند مثل داستان، برندتان را بسازد. اگر داستان خوبی داشته باشید و آن را برای مخاطبانِ درستی تعریف کنید بین شما رابطه ی عاطفی ایجاد می شود. در برندسازی شخصی، از داستان برای نوشتن زندگی نامه ای درخشان استفاده می شود و این فرصت را به شما می دهد که به شیوه ای جذاب خودتان را به دیگران معرفی کنید و به سرعت آن ها را تحت تاثیر قرار دهید.

چرا مردم داستان می گویند؟

برای اینکه بتوانید پیامتان را به همه منتقل کنید بهتر از است که از روش داستان گویی استفاده کنید. چون ممکن است اگربخواهید سخنرانی کنید برای همگان جالب نباشد و به سخنرانی تان توجه نکنند ولی اگر پیامتان را در قالب داستانی جذاب بگنجانید، می توانید پیامتان را به راحتی منتقل کنید و مخاطبان شما هم بیشتر توجه می کنند.

گذر از مرزهای فرهنگی

در هر فرهنگی داستان ها، قصه های پریان، افسانه ها، اسطوره ها برای سرگرمی، آموزش و حفاظت از آن فرهنگ گفته می شود. این داستان ها پر از شخصیت هایی است که به مردم درس می دهند و باعث می شوند که در تصمیم گیری هایشان به ارزش هایشان فکر کنند.

در همه ی فرهنگ ها از داستان برای ایجاد پیوند  بین مردم و آرمان های خود استفاده می کنند. انقلابیون اغلب داستان گویان خوبی هستند و با این وسیله جنبش های خود را به راه می اندازند. وقتی داستانی را تعریف می کنید باید خودتان را با شنوندگان خود هم سطح کنید. چیزی که باعث تاثیر گذاری داستان ها می شود، در میان گذاشتن مشترکات است.

مغز چطور داستان می سازد و از آن استفاده می کند

زمانی را به یاد آورید که یه داستانی پرهیجان گوش می دادید و یا فیلمی ترسناک می دیدید. قلبتان تند تند می زد، عرق می کردید در حالی که شما فقط شنوده بودید و یا فیلم را تماشا می کردید، ولی مغز شما تصاویر خیالی را همانند تجربه ی واقعی پردازش می کند.

داستان نیم کره ی منطقی چپ را به نیم کره ی احساسی راست پیوند می دهد.داستان گویی به این دلیل موثر است که کل مغز را درگیر می کند، نه فقط حقایق خشک نیم کره ی چپ یا تجربیات هنری مربوط به نیم کره ی راست را.

(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)

در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …

 

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar