ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۳/۱۰
714 بازدید
۱ دیدگاه
اشتراک گذاری
اعتبار اجتماعی

ابداع نوع جدیدی از اعتبار

بچه ها عاشق کارهای هنری هستند. هر کدام از این کارها را که انجام دهند همه شان به محض تمام شدن اش یک کار واحد می کنند؛ کارشان را به یک نفر دیگر نشان می دهند.

تمایل به نشان دادن خود به دیگران، تمام عمر با ماست. همین اشتیاق به در میان گذاشتن کارها، افکار، عقاید و تجربیاتمان است که این قدر رسانه ها و شبکه های اجتماعی را بین مردم باب کرده است.

تجربیات نشان داده بیش از ۴۰% آنچه مردم در باره اش حرف می زنند، با محوریت کلمه ی “من” است.

عصب شناس های دانشگاه هاروارد، متوجه شدند که صحبت کردن درباره ی علایق شخصی دقیقا همان بخش از مغز را فعال می کند که مواردی مثل پول و غذا در آن قرار دارد.

پس هیچ جای تعجبی ندارد که مردم چیزهایی را به هم می گویند که آنها را باحال تر و جالب تر جلوه دهد، نه بی مزه و کسل کننده.

اگر شرکت ها و سازمان ها می خواهند مردم را به حرف بیاورند، باید راهی را اختراع کنند که وقت صحبت کردن درباره ی آنها، اعتبار اجتماعی مشتری را پیش مخاطبش بالا ببرد. برای انجام این کار، سه راه وجود دارد:

  • ویژگی منحصر به فرد درونی

یک روز گرم تابستان را تصور کنید که جلوی یک مغازه می ایستید تا یک نوشیدنی برای خودتان بگیرید. درش را باز می کنیدو بطری را سر می کشید؛ یک چیزی زیر در بطری نوشته شده است:

“اگر توپ شیشه ای را به زمین بزنید، از یک توپ لاستیکی بالاتر می جهد”

احتمالا حسابی تحت تاثیر قرار گرفته اید! موضوع آنقدر جالب توجه است که اصلا نمی توانید آن را برای خودتان نگه دارید و مدام منتظرید تا به اولین نفری که میبینید، بگویید.

این چیزهای خاص و منحصر به فرد برای گوینده شان اعتبار می آورند و باعث می شوند به نظر خاص و جالب برسند.

کلید منحصر به فرد شدن این است که بفهمید چه چیزی محصولتان را جالب می کند. یکی از راه های اینکه می توانید با آن حواس مردم را جلب خود کنید این است که الگوها و انتظار های قبلی شان را بشکنید و یک چیز تازه بهشان معرفی کنید.

  • بازی  سازی

همه ی ما دوست داریم از بقیه بالاتر باشیم، رئیس باشیم و به خودمان افتخار کنیم. اگر می خواهیم از دیگران بهتر باشیم، پس به یک “دیگران”ی هم احتیاج داریم.

بازی سازی نیازمند اجرای خوب و در اختیار داشتن لوازم قیاس است. اگر محصول یا ایده ای، خودش چنین چیزی را نداشته باشد، باید “بازی سازی” شود. سامانه ی سنجش و قیاس باید طوری ساخته و پرداخته شود که هر کسی بتواند بفهمد نسبت به بقیه در چه شرایطی است.

خیلی از رقابت های بازار یا مسابقه های مختلف هم بازی های خاص خودشان را دارند. برند “بِربِری”  وب سایتی راه انداخته به نام “هنر ترنچ” که اگر خوش شانس باشید، بربری عکستان را می گذارد روی وب سایتش. با این کار عکس شما در آلبوم بربری میرود و نماینده ی شیک پوشی در کل دنیا می شوید.

حال اولین کاری که می کنید چیست؟ نه فقط به یک نفر، به هر کسی از راه برسد، می گویید. با این کار این برند میلیون ها بازدید کننده از صدها کشور جمع کرده و فرش اش را ۵۰% بیشتر کرده است.

جایزه دادن هم همین قد جواب می دهد. مردم در خلال فخر فروشی شان مجبورند بگویند جایزه را از چه کسی گرفتند و این یعنی تبلیغ موثر برای شرکت جایزه دهنده.

  • کاری کنید فکر کنند خودی هستند

کمیابی و انحصار باعث می شوند هر چیزی خاص و عالی به نظر بیاید و همین ویژگی باعث همه گیری شان می شود.همه ی ما فکر می کنیم هر چیزی سخت بدست بیاید، حتما آنقدر خوب هست که ارزش تلاش کردن داشته باشد. مردم وقتی می بینند چیزی نایاب شده یا فروخته شده است، نتیجه می گیرند که لابد خیلی طرفدار دارد، پس چیز خوبی است.

اگر به کسی چیزی دهید که دیگران ندارد، حس خاص و متفاوت بودن میکند. در نهایت باید درباره ی شما حرف بزنند تا بگویند تفاوتشان از کجا ناشی می شود.

مک دونالد برای اولین بار محصول جدیدی ارائه کرد که طرفدار زیادی داشت. ولی متاسفانه هیچ چیز آن طور که انتظار می رفت پیش نرفت.

بالاخره فکری برای افزایش متقاضی این ساندویچ به دهنشان رسید. سعی کردند محصولشان را کمیاب کنند. بعض وقت ها فقط در مناطق خاص ارائه ش می کردند.

راهکارشان واقعا جواب داد.صفحه هایی طراحی شد با عنوا “ساندویچ مرا برگردانید!”. حتی یک نفر وبسایتی طراحی کرده بود که موقعیت فعلی شعبه های عرضه کننده را معرفی می کرد.

خاص و خودی کردن مردم هر جایی سودمند است. مهم اینست که عده ای فکر کنند نسبت به دیگران برتری دارند و یک محصول خاص در اختیار آنهاست، همین.

(منبع: راهکارهای بازاریابی ویروسی، جونا برگر)

اگر مقالات قبلی بازاریابی مسری را مطالعه نکردید پیشنهاد می کنم همین حالا این کار را بکنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

یک پاسخ به “بازاریابی ویروسی (اعتبار اجتماعی)”

  1. sal گفت:

    عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *