ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۴/۲۴
447 بازدید
۱ دیدگاه
اشتراک گذاری

در مطالب قبل (ویدیو مارکتینگ و اهمیت آن در حوزه بازاریابی) نشان دادیم که بازاریابی ویدیویی می‌تواند مهمترین ابزار ما در حوزه دیجیتال مارکتینگ باشد. جذابیت فیلم‌ها و کلیپ‌های کوتاه این شانس را به بازاریابان می‌دهد تا نرخ تعامل بیشتری با مخاطبین خود ایجاد کنند. ویدیو مارکتینگ یک بحث پیچیده و هزینه‌بر است و به همین دلیل ممکن است برخی از بازاریابان علاقه چندانی به آن نشان ندهند.

اما در این مطلب ما با ذکر چهارده دلیل محکم به شما نشان خواهیم داد که سرمایه‌گذاری در بازاریابی ویدیویی نه تنها هزینه نیست، بلکه نرخ بازگشت سرمایه بالاتری نصیب ما می‌کند.

چند آمار جالب در مورد بازاریابی ویدیویی

ما اگر بخواهیم بحث دیجیتال مارکتینگ یا ویدیو مارکتینگ را به طور کامل بررسی کنیم، زمانی بسیار بیشتر از حد تصور ما نیاز دارد. شاید انواع هایلایت کردن و برجسته کردن بتواند در این زمینه به ما کمک کند:

  • چیزی در حدود ۲۵ درصد از مردم جهان هر روز یک ویدیو به صورت آنلاین تماشا می‌کنند؛
  • استفاده از ویدیو در ایمیل مارکتینگ نرخ کلیک خوری آن را تا ۱۳ درصد افزایش می‌دهد؛
  • نزدیک به ۵۰ درصد از کاربران ویدیوها را در دستگاه‌های موبایل یا تبلت می‌بینند؛
  • در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۸۰ درصد از مصرف ترافیک اینترنت به دلیل تماشای ویدیو آنلاین بوده است؛
  • نرخ تعامل (Engagement Rate) در ویدیوهای بلندتر از ۲ دقیقه کمتر است.

هر چند آمار کوتاه حقایق زیادی در مورد بازاریابی ویدیویی به ما نشان می‌دهد. اما اگر دنبال بهانه و دلیل برای استفاده از این ابزار هستید، ۱۴ مورد زیر را به خاطر داشته باشید:

چند آمار جالب در مورد بازاریابی ویدیویی

امکان استفاده از ویدئو مارکتینگ به شیوه‌های مختلف وجود دارد

همین الان صفحات مختلف ایده پردازان را بررسی کنید. حتی خود ما هم در برخی از صفحات از ویدیو استفاده کرده‌ایم. خوشبختانه ویدیو انعطاف بالایی دارد و به شکل‌های مختلفی می‌توانیم از آن استفاده کنیم. به عنوان مثال:

  • اشتراک ویدیو در وب سایت‌های مخصوص مانند یوتیوب و آپارات؛
  • تولید ویدیو به طور ویژه برای معرفی یک محصول یا یک خدمات؛
  • استفاده از ویدیو برای جذب مخاطب در صفحه فرود یا لندینگ پیج؛
  • قرار دادن ویدیو در صفحه مقالات وبلاگ به عنوان تکمیلی؛
  • استفاده از ویدیو به‌عنوان وبینار برای آموزش و تأثیر بر مخاطب.

۸۲ درصد از کاربران محتوای ویدیویی توییتر را می‌بینند

در چند سال اخیر توییتر به ابزار مهمی برای ارتباط افراد محبوب یا به اصطلاح سلبریتی تبدیل شده است. حتی می‌بینیم که جدل‌های سیاسی هم با استفاده از توئیتر صورت می‌گیرد. حالا جالب است بدانید که اخیراً توییتر اعلام کرده که ۸۲ درصد از کاربران آنها تمایل دارند که محتوای ویدیویی منتشر شده را ببینند. این نشان می‌دهد که توییتر با وجود محدودیت در نوشتار (۱۵۰ کاراکتر)؛ می‌تواند ابزاری محبوب و کارآمد در بازاریابی ویدیویی باشد.

تماشای ۵۰۰ میلیون ساعت ویدیو در طول یک روز در یوتیوب

در یک ماه گذشته یوتیوب اعلام کرده که کاربران آنها در هر روز بیش از پانصد میلیون ساعت از ویدیوها را تماشا کردند. اگر شما به عنوان کاربر معمولی وارد یوتیوب شوید، برای دیدن کلیپ‌های کوتاه و بلند مجبور به دیدن پیام‌های تبلیغاتی در ابتدای فیلم هستید. از طرف دیگر، شرکت‌ها حمل به شکلهای مختلف برنامه بازاریابی ویدیوی خود را در یوتیوب اجرا می‌کنند. همه این‌ها بهانه‌هایی هستند تا ویدیوهای بازاریابان به خوبی دیده شوند.

 یوتیوب بیش از یک میلیارد کاربر دارد

یکی از آمارهای جالب دیگری که اخیراً توسط یوتیوب اعلام شده، داشتن یک میلیارد کاربر است. در حال حاضر نزدیک به ۳ میلیارد کاربر استفاده کننده در اینترنت وجود دارد که یک سوم آنها در یوتیوب حضور دارند. حالا اگر بند قبلی را هم به این مورد اضافه کنیم، می‌بینیم که سرمایه‌گذاری در بازاریابی ویدیوی بر بستر یوتیوب می‌تواند ابزار خوبی برای آگاهی از برند ما باشد.

۷۵ میلیون از جمعیت آمریکا هر روز ویدیوهای تبلیغاتی می‌بینند

در ابتدای همین متن اشاره کردیم که نزدیک به یک چهارم جمعیت جهان در طول روز ویدیوهای اینترنتی را مشاهده می‌کنند. با وجود اینکه تعداد کاربران اینترنت در آسیا و به طور ویژه در کشورهای چین و هند بسیار زیاد است، اما کشور آمریکا با وجود جمعیت ۳۰۰ میلیونی خود، نزدیک به یک چهارم از جمعیت خود را درگیر در بازاریابی ویدیویی می‌بیند.

۹۵% از بینندگان یک ویدیو، پیام آن را دریافت می‌کنند

این می‌تواند آمار بسیار مهم و جالب توجهی در حوزه ویدیو مارکتینگ باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که تنها ۱۰ درصد از کاربران به هنگام مطالعه یک متن نوشتاری پیام آن را به طور کامل دریافت می‌کنند. اما جالب است بدانید که ۹۵ درصد از بینندگان ویدیو، پیام منتشر شده در آن را به طور کامل دریافت می‌کنند. این مقایسه جالب نشان می‌دهد که بازاریابی ویدیویی می‌تواند بسیار کارآمدتر و موثرتر در حوزه تبلیغات و برندینگ باشد.

۷۶ درصد از بازاریابان حرفه‌ای، به فکر سرمایه گذاری در بازاریابی ویدیویی هستند

این موضوع را از دو جهت می‌توان بررسی کرد. در وهله اول، آمار ۷۶ درصد نشان می‌دهد که بازاریابان به خوبی کارآمد بودن روش ویدیو مارکتینگ را درک کرده‌اند و می‌دانند که نرخ بازگشت سرمایه در این شیوه بسیار بالاتر است. اما اگر جنبه منفی را در نظر بگیریم، مشخص است که این روش هنوز به طور کامل در بین بازاریابان جا نیفتاده و نیاز به زمان بیشتری دارد.

۷۶ درصد از بازاریابان حرفه‌ای، به فکر سرمایه گذاری در بازاریابی ویدیویی هستند

۱۲۰۰ درصد بازنشر بیشتر نسبت به تصاویر و نوشته‌ها

بازاریابی ویدیویی تا حدود زیادی می‌تواند به عنوان یک زیر لایه و زیر مجموعه از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و همان سوشیال مارکتینگ باشد. آمار جالب در این مورد این است که میزان بازنشر ویدیوهای منتشر شده در اینترنت و در شبکه‌های اجتماعی در حدود ۱۲۰۰ درصد بیشتر از تصاویر و نوشتار است. این آمار عجیب نشان می‌دهد که کاربران علاقه بیشتری به کلیپ‌های ویدیویی و فیلم‌ها دارند.

افزایش ۳۳ درصدی نرخ تعامل در فیسبوک

اخیراً فیس بوک آمار جالبی از صفحات حاوی ویدیوی اعلام کرده است که احتمالاً بسیاری از کاربران نسبت به طراحی صفحه خود تغییر رویه خواهند داد. این آمار نشان می‌دهد که نرخ تعامل صفحاتی که حاوی یک یا چند ویدیو هستند نزدیک به ۳۳ درصد بیشتر از سایر صفحات است. این نشان می‌دهد که پیاده سازی بازاریابی ویدیویی در بستر فیس‌بوک و در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند راهکاری جالب و هدفمند باشد.

۱۳ درصد نرخ کلیک خوری بیشتر در ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی یکی از ارزان‌ترین روش‌هایی است که یک بازاریاب می‌تواند به کار ببرد. اما اکثر بازاریابان از آمار نرخ کلیک خوری پایین ایمیل‌ها شاکی هستند. اخیراً آمارها نشان داده که استفاده از یک ویدیو در داخل ایمیل می‌تواند نرخ کلیک خوری آن را به ۱۳ درصد بالاتر افزایش دهد. بنابراین سرمایه گذاری برروی روش‌های ترکیبی در بازاریابی مانند ترکیب کردن بازاریابی ویدیویی با ایمیل مارکتینگ می‌تواند نرخ تعامل و نرخ کلیک خوری تبلیغات ما را بالا ببرد.

ویدیوها می‌توانند ترافیک ارگانیک یک سایت را در حدود ۱۵۷ درصد افزایش دهند

در مطلب معرفی ویدیو مارکتینگ به این نکته اشاره کردیم که وب سایت‌ها و صفحات دارای ویدیو معمولاً در نتایج جستجوی بالا آورده می‌شوند. از طرف دیگر بیشتر شرکتها بر روی ترافیک ارگانی که به دست آمده از موتورهای جستجو سرمایه‌گذاری می‌کنند. حالا این آمار نشان می‌دهد که پیاده‌سازی بازاریابی ویدیویی بر مبنای پلتفرم یوتیوب یا آپارات می‌تواند ۱۵۷ درصد ترافیک سایت شما را بالاتر ببرد.

۵۵ درصد ترافیک بیشتر با وجود استفاده از ویدیو در وب سایت شخصی

استفاده از بستر آپارات و یوتیوب می‌تواند آمار ترافیک سایت ما را بالا ببرد. اما برخی از بازاریابان ترجیح می‌دهند که ویدیو را در داخل سایت خود و به صورت مستقل منتشر کنند. کارایی این روش نسبت به روش قبل کمتر است، اما باز هم تأثیر مستقیمی در افزایش ترافیک ارگانیک سایت دارد. آمارها نشان می‌دهد که این روش می‌تواند ترافیک وب سایت را تا ۵۵ درصد افزایش دهد.

۴۹ درصد سرعت بیشتر در درآمد

بازاریابانی که از ویدیو برای معرفی کسب و کار خود استفاده می‌کنند یا حتی با ویدیوهای کوتاه برای معرفی محصول و خدمات منتشر می‌کنند، ۴۹ درصد سرعت بیشتری نسبت به سایر کاربران در کسب درآمد دارند. در هر صورت بازاریابی ویدیویی این فرصت را به آن‌ها می‌دهد که ترافیک بیشتری به سایت خود جذب کنند و پیام خود را راحت‌تر منتقل کنند. به همین راحتی سرعت کسب درآمد آنها هم افزایش می‌یابد.

۸۰ درصد افزایش نرخ تبدیل صفحه فرود

آمارها نشان می‌دهد استفاده از ویدیو در صفحه فرود یا همان لندینگ پیج می‌تواند نرخ تبدیل این صفحه را افزایش دهد. این آمارها حاکی از رشد ۸۰ درصدی نرخ تبدیل صفحه فرود است که طبیعتاً می‌تواند بسیار مهم و کارآمد باشد. در هر صورت هر بازاریاب نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد تا نرخ تبدیل بالاتری به دست بیاورد. بنابراین بازاریابی ویدیویی در صفحه فرود می‌تواند ما را راحت‌تر به هدف اصلی برساند.

جمع بندی

در انتها باید به این نکته اشاره کنیم که چیزی در حدود ۵۰ درصد از همه ویدیوها در دستگاه‌های همراه مانند گوشی و تبلت دیده می‌شوند. بنابراین بهینه کردن تصاویر برای گوشی بسیار ضروری است. از طرفی بالا بردن طول ویدیو از ۲ دقیقه بیشتر نرخ تعامل آن را کاهش می‌دهد و کاربران علاقه چندانی به آن ندارند.  با این تفاسیر، اگرچه بازاریابی ویدیویی به عنوان یک روش کارآمد شناخته می‌شود، اما نحوه اجرای آن هم بسیار مهم است و در مطالب بعد سعی می‌کنیم که بیشتر به آن بپردازیم.

خوشحال می‌شویم که اگر شما هم در زمینه بازاریابی ویدیوی تجربه‌ای دارید با ما در میان بگذارید یا از طریق امتیازدهی ما را از کیفیت محتوای خود مطلع کنید.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

یک پاسخ به “بازاریابی ویدیویی – ۱۴ دلیل محکم برای سرمایه گذاری در ویدیو مارکتینگ”

  1. KarimiAli گفت:

    من خودم ویدیو هامو تو نماشا و آپارات گذاشتم برام جالب بود بعضی از ویدیو هام تو نماشا خیلی بازدید بیشتری خورد !!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *