ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۴/۲۲
592 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

وقتی گزینه‌هایی مانند ویدیو مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ را در کنار سایر شیوه‌های بازاریابی دیجیتال قرار می‌دهیم، شاید بهتر باشد که جنبه‌های مختلف این انتخاب را بررسی کنید. چند وقت پیش وقتی داشتم وضعیت بودجه بازاریابی سال بعد را مشخص می‌کردم، بازاریابی ویدیویی، تبلیغات ppc یا همان تبلیغات کلیکی، و ایمیل مارکتینگ از جمله روش‌های بازاریابی هزینه‌بر محسوب می‌شدند. از طرفی کارایی هر کدام از آنها بالاتر از روش‌های مشابه بود.

اما به نظرم روش ویدیو مارکتینگ کارایی بیشتری دارد و می‌تواند ما را در دیجیتال مارکتینگ موفق‌تر نشان دهد. اگر شما هم با ما موافق هستید، با گروه ایده پردازان همراه باشید تا بازاریابی ویدیویی را از جهات مختلف بررسی کنیم.

چرا ویدیو مارکتینگ

قبل از اینکه بخواهیم در مورد نحوه انجام ویدیو مارکتینگ و کلیات آن صحبت کنیم، اجازه دهید که به چند آمار جالب مربوط به سال‌های قبل اشاره کنیم که مطمئناً قضاوت ما را نسبت به این روش بهتر و کامل‌تر می‌کند:

  • یک دقیقه ویدیو ارزش ۱.۸ میلیون کلمه متن نوشتاری را دارد
  • افراد ۶۵ درصد اطلاعاتی که از طریق شیوه‌های بصری به دست می‌آورند، برای مدت سه روز حفظ می‌کنند
  • ۴۰۰ درصد از مشتریان ترجیح می‌دهند که به جای خواندن در مورد یک محصول، ویدیو آن را ببینند
  • نرخ تعامل ارگانیک (Organic engagement) در فیسبوک برای پست‌هایی بالاتر است که حاوی یک ویدیو است
  • میزان انتشار و بازنشر ویدیوها ۱۲ بار بیشتر از ترکیب متن و تصویر است
  • ۸۷ درصد از بازاریابان اینترنتی ترجیح می‌دهند که ویدیو مارکتینگ را در بین برنامه‌های خود داشته باشند

حالا اگر می‌خواهید واقعاً ببینید که بازاریابی ویدیویی تأثیر بسزایی در افزایش فروش و جذب مشتری دارند، می‌توانید به آمارهای زیر استناد کنید. این آمارها مربوط به شرکت‌هایی است که از ویدیو در بازاریابی خود استفاده کرده‌اند:

  • ۲۷ درصد افزایش در نرخ کلیک خوری (click-through rate)
  • ۳۴ درصد نرخ تبدیل وب سایت بیشتر
  • ۴۹ درصد رشد سالانه درآمد سریع‌تر نسبت به سالهای قبل.

جالب است بدانید که این آمارها توسط موسسه فوربس (Forbes) و با توجه به آخرین آمارهای سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ گردآوری شده است که اهمیت ویدیو مارکتینگ را بیش از قبل نشان می‌دهد.

 ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی چیست؟

هر کسی می‌تواند تعریف متفاوت و دلخواهی از این شیوه بازاریابی دیجیتالی داشته باشد. اما به طور کلی، ویدئو مارکتینگ شامل روش‌هایی می‌شود که پیام تبلیغاتی در قالب تصویرهای متحرک مانند فیلم یا انیمیشن به مخاطب نشان داده می‌شود. نمونه بارز این شیوه بازاریابی، پیام‌های بازرگانی است که وسط سریال یا فوتبال می‌بینیم و بسیار اعصاب خرد کن است!

اما در این مطلب منظور ما دیجیتال مارکتینگ است و بحث ما از بحث تلویزیون خارج است. حالا می‌توانیم تعریف خود را به این شکل قرار دهیم: “روش‌هایی برای تبلیغات در بستر اینترنت و بر مبنای نشان دادن یک فیلم تبلیغاتی برای یک محصول یا یک خدمات خاص“. البته این دلیل نمی‌شود که ما حتماً یک ویدیو کامل مانند یک مستند ۹۰ دقیقه‌ای تهیه کنیم! گاهی قرار دادن یک فیلم چند ثانیه‌ای در ابتدای کلیپ‌های یوتیوب یا آپارات هم می‌تواند بخشی از برنامه ویدیو مارکتینگ ما باشد.

منصفانه نیست که چند نکته منفی هم در مورد این شیوه بازاریابی معرفی نکنیم:

  • نسبت به سایر شیوه‌های دیجیتال مارکتینگ گرانقیمت است؛
  • تهیه هر فیلم نیاز به زمان و دردسر زیادی دارد؛
  • از لحاظ هزینه‌هاست یا اشتراک در سایر پنل ها هزینه بر است؛
  • نیاز به مصرف اینترنت بالا برای بارگذاری ویدیو است؛
  • اگر موفق نباشد تا مدتها در ذهن مخاطب باقی می‌ماند.

حقیقتاً ویدیو مارکتینگ یک روش محصول کننده و جذاب است که مخاطب خیلی راحت با آن ارتباط برقرار می‌کند و شانس موفقیت آن بالاست.

 ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی چیست؟

مزایای بازاریابی ویدیویی

حالا این سؤال مطرح می‌شود که چرا با وجود گران‌قیمت بودن تولید یک ویدیو، باز هم بازاریابان استراتژی بازاریابی خود را بر مبنای استفاده از این شیوه قرار می‌دهند؟ آیا بازگشت سود و سرمایه آن قابل توجه است؟ آیا می‌تواند در آگاهی برند مانند نقش داشته باشد؟ بله ویدیو مارکتینگ با مزایای زیر همراه است:

 شما و برندتان را بهتر معرفی می‌کند

اصلی‌ترین و مهمترین فاکتور در بالابردن آگاهی از برند و به رسمیت شناختن آن، ایجاد یک تصور ذهنی در کاربران است. این در حالی است که ما در ابتدای همین متن اشاره کردیم که ویدیو می‌تواند به مدت سه روز در ذهن کاربر باقی بماند. این یعنی شما بهترین فرصت را دارید تا برند خود را در ذهن کاربران حک کنید و از آن نهایت بهره را ببرید.

افزایش نرخ تبدیل

موسسه Wyzowl گزارش داده که ۷۴ درصد از افرادی که فرصت دیدن ویدیو یک محصول را داشته‌اند، برای خرید آن اقدام کرده‌اند. همچنین آنها معتقدند که صفحات فرود بهترین مکان برای قرار دادن ویدیو است که نرخ‌تبدیل را می‌تواند تا ۸۰ درصد بالا ببرد. جالب است بدانید که برخی از شرکت‌هایی که برنامه ویدئو مارکتینگ خود را بر روی تبلیغات در ابتدای فیلم‌های سایت یوتیوب قرار دادند، گزارش افزایش ۱۵۰ درصدی نرخ تبدیل خود را داشته‌اند. 

توضیح اینکه چگونه یک محصول یا ویژگی آن می‌تواند به مشتری کمک کند و روش مناسب استفاده از آن، ساده‌ترین چیزی است که شما می‌توانید در یک ویدیو کوتاه به مشتری نشان دهید و آنها را به سمت خرید محصولات خود ببرید.

نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را بهبود می‌بخشد

فیلمبرداری، تدوین کردن و آماده سازی یک ویدیو برای یک محصول خاص وقت گیر و هزینه بر است که بسیاری از بازاریابان از این موضوع خوشحال نیستند. البته امروزه به لطف گوشی‌های هوشمند و دسترسی به ابزارهای پیشرفته، ویدئو مارکتینگ هم تا حدود زیادی ارزان‌تر و آسان‌تر شده است. بنابراین به راحتی می‌توان مشتریان و کاربران را با شیوه‌های مختلف مورد و هدف قرار داد. بررسی‌های بازار نشان می‌دهد که نرخ بازگشت سرمایه در این شیوه بسیار بهتر و مناسب شده است. 

در حقیقت ۵۱ درصد از متخصصان و بازاریابی در سراسر جهان بازاریابی ویدئویی را به عنوان بهترین شیوه بازاریابی از لحاظ بازگشت نرخ سرمایه معرفی کرده‌اند.

اعتماد تصویب شده

ایجاد اعتماد در جامعه دنیای دیجیتال که به عنوان مشتری بالقوه شناخته می‌شوند، بسیار مهم و حیاتی است که می‌تواند آمار فروش یک کسب و کار را متحول کند. انسان‌ها به دلیل علاقه ذاتی خود به فیلم و ویدیو، ارتباط بهتری با آن برقرار می‌کنند و این به شما کمک می‌کند تا اعتماد بیشتری در بین آنها برای خود به وجود بیاورید. به عنوان مثال شما می‌توانید برنامه ویدئو مارکتینگ خود را بر مبنای زیر قرار دهید:

  • مصاحبه با کارشناسان در مورد یک محصول یا کارهای خاص
  • بررسی محصولات یا خدمات
  • توصیف مشتریان و نظر آنها در مورد محصولات
  • مطالعه موردی برای هر کدام از محصولات و خدمات.

اگر بتوانید در این ویدیوهای کوتاه اعتماد مشتری را جلب کنید، مطمئن باشید که شانس موفقیت بیشتری برای بدست آوردن نرخ بازگشت سرمایه و نرخ تبدیل بالا خواهید داشت.

به دست آوردن رتبه بهتر در موتورهای جستجو

شاید این خبر برای شما چندان خوشایند نباشد، اما موتورهای جستجو فیلم‌ها را بیشتر دوست دارند! بر اساس یک مطالعه تکمیل شده توسط Stone Temple، به هنگام جستجوی یک موضوع خاص در گوگل، به احتمال زیاد ویدیوهای یوتیوب در ۱۰ نتیجه اول آورده می‌شوند. همچنین این مطالعه نشان می‌دهد که ویدیوهای یوتیوب به ندرت در مکانی پایین‌تر از ۳۰ نتایج برتر یافت می‌شوند. این چیزی است که شما هم به صورت زبان فارسی و هم به صورت زبان انگلیسی می‌توانید در زمینه‌های مختلف جستجو کنید تا حقیقت آن را ببینید.

مزایای بازاریابی ویدیویی

معرفی مختصر چند روش ویدیو مارکتینگ

اگر بخواهیم بحث بازاریابی ویدیویی و روش‌های آن را به طور کلی بررسی کنیم، نیاز به یک مقاله طولانی‌تر دانیم که کاربر حوصله خواندن آن ندارد و زمان زیادی از آن‌ها می‌گیرد. به همین دلیل سعی می‌کنیم که در مطالب بعدی به صورت جزئی‌تر به آنها بپردازیم. اما روش‌های بازاریابی ویدیویی به چند روش زیر تقسیم می‌شوند:

فیلم‌های معرفی یک شرکت

این فیلم‌ها معمولاً در قالب کلیپ‌های کوتاه چند دقیقه‌ای هستند که یک نمای کلی از محصولات و خدمات توسط یک شرکت خاص ارائه می‌دهند. حتی ممکن است در جریان آن اشاره‌ای به مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی شود که هدف آن برجسته کردن مأموریت و اهداف یک شرکت خاص است. آگاهی از برند اصلی‌ترین هدف این شیوه ویدیو مارکتینگ است.

ویدیو نظر مشتریان

این ویدیو با همکاری مشتریان فعلی و با پخش نظرات آنها آماده سازی می‌شود که نشان می‌دهند شرکت شما قابل اعتماد، حرفه‌ای و قابل اطمینان است. در حقیقت این ویدیو باید نشان دهد که مشتریان از خرید از شما تجربه‌ای مثبت دارند. این شیوه برای افزایش نرخ تبدیل و جلب اعتماد مشتریان مناسب است.

ویدیو چگونه انجام دهیم؟

این ویدیوها نیاز به دانش تخصصی برای انجام برخی کارهای خاص دارند. در حقیقت شما در این ویدیو باید نحوه انجام یک کار تخصصی را، مانند سرویس کردن کولر یا تعمیر یک ابزار خاص، آموزش دهید. این یک راهکار خوب برای حل مشکل مشتریان بالقوه و در نتیجه افزایش نرخ تبدیل است. به گفته گوگل، ۹۳ درصد از کاربران به یوتیوب می‌روند تا یاد بگیرند چطور کار کنند!

سرگرمی و تبلیغات

این سبک جدیدی در حوزه ویدیو مارکتینگ است که کلیپ‌های کوتاه انیمیشن و سرگرم کننده با اهداف تبلیغاتی آماده سازی می‌شوند. نمونه‌های مختلفی از این شیوه در یوتیوب یا حتی در آپارات دیده می‌شود که شانس موفقیت یک کسب و کار را بالاتر می‌برد.

می‌بینید که ویدیو مارکتینگ هم به اندازه کافی متنوع است و امکان انجام آن با هزینه کمتر و با کارایی بیشتر وجود دارد. در مطالب بعدی بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت، اما اگر ابهامی دارید در بخش نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما پاسخ دهند.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *