بازاریابی موبایل
این مفهوم، جدیدترین موج بازاریابی در دنیاست. شما می توانید با مشتریان بالقوه و بالفعل، قبل، بعد و حین بازدید از مرکز خرید در ارتباط باشید. اما این تازه شروع کار است. یک استراتژی بازاریابی موبایل خوب، به شما کمک می کند تا به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید. از طرفی راه های ارتباطی شما با آنها را در آینده میسر می کند، زیرا مخاطبان باید در شبکه های اجتماعی، وب سایت و اپلیکیشن شما عضو شوند و برخی اطلاعات خودشان را به شما دهند.
بعنوان یک نتیجه، بیش از ۹۰ درصد از پیام های متنی که به دست مخاطبان می رسد، توسط آنها خوانده می شود. این موفقیتی عظیم برای یک بازاریابی است. تصور کنید اگر همه ی پیام های بازاریابی شما این نرخ بازدید را داشته باشد!
چگونه باید از بازاریابی موبایل استفاده کنید؟ ابتدا باید پیشنهادات، رویدادها، تخفیفات و مزایای خاص مرکز خرید را به مخاطبان اعلام کنید. سپس باید پیشنهادات ویژه هر فروشگاه یا مراکز خدماتی مال را به مشتریان پیشنهاد دهید. در نهایت باید درباره هر کدام از پیشنهادات، محصولات، فروشگاه ها و کلیه ی مواردی که پیشنهاد کرده اید، بازخورد مخاطبان را دریافت کنید.
کیتی اندرسون، مدیر بازاریابی شرکت آمریکا گلوبال شاپ، در سال ۲۰۱۴ کارگاهی آموزشی درباره ی “روندهای بازاریابی موبایل” ارائه کرد که در آن آمار و ارقام جدید دنیای بازاریابی موبایل را توضیح داد. او اینطور توضیح می دهد: “اگر به دلیل کمبود زمان نمی توانید وبلاگ و وبسایت خود را به روز نگه دارید، به معنی کنار گذاشتن بازاریابی دیجیتال نیست. به دو دلیل باید بازاریابی در شبکه های اجتماعی اولویت اول شما باشد: یکی اینکه همواره آخرین اخبار و مطالبی که درباره ی شما نوشته و منتشر می شود را شناسایی کرده و در صورت لزوم، آنها را مدیریت و خنثی کنید. دوم اینکه باید مطالب صحیح و مد نظر خود را درباره ی مرکز خرید از طریق حضور فعال در شبکه های اجتماعی پر کاربر منتشر کرده و توسعه دهید. این کار باعث می شود به روندهای موجود در فضای مجازی تا حدودی جهت دهید.
از دیگر راهکارهای مهم در این حوزه، استفاده از گوگل مپ در سایت و حساب کاربری مرکز خرید در شبکه های اجتماعی، می باشد. این کار باعث بهبود رتبه مرکز خرید در جستجوهای گوگل می شود. می توانید گوگل مپ را در وب سایت خود قرار دهید. همچنین مطالبی که در شبکه های اجتماعی منتشر می کنید، دارای موقعیت مکانی روی گوگل مپ باشند تا در جستجوها و روندهای شبکه های اجتماعی، برای مخاطبان نمایش داده شوند.
(منبع: بازاریابی دیجیتال در مراکز خرید و مال ها، شورای بین المللی مراکز خرید)
ادامه ی مقالات بازاریابی دیجیتال را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید