بخش مهمی از بازاریابی در اینستاگرام توسط اینفلوئنسر ها انجام میشود و در حقیقت این افراد بزرگترین تأثیر را روی فالوور ها و کاربران فعال در اینستاگرام دارند. شیوههای کسب درآمد از اینستاگرام متنوع هستند و هر کسی بر مبنای تخصص و توانایی خود میتواند یکی از این شیوهها را انتخاب کند. برخی از افراد به بازاریابی فعالیت دارند و برخی دیگر صرفاً از طریق فروش محصول یا شیوههای دیگر.
اما با توجه به اینکه فعالیت به عنوان یک اینفلوئنسر طرفدار زیادی دارد و تقریباً میتواند در همه حوزهها سرک بکشد، در اینجا یک تعریف کلی از فعالیت آنها خواهیم داشت و معروفترین زمینهها برای موفقیت در این حوزه را هم معرفی میکنیم.
اینفلوئنسر کیست؟
اصطلاح اینفلوئنسر از واژه انگلیسی Influence به معنی تأثیر گذاشتن بر گرفته شده است و برای کسانی به کار گرفته میشود که میتوانند روی افراد دیگر تأثیر گذاشته و آنها را به انجام یک فعالیت خاص ترغیب میکنند. اگر بخواهیم از یک اصطلاح عامیانه برای اینفلوئنسری استفاده کنیم، در حقیقت همان شاخهای اینستاگرام یا شاخهای مجازی هستند که تعداد زیادی فالوور دارند و به شیوههای مختلفی با آنها در ارتباط بوده تا زمینه فروش یک محصول یا انجام یک فعالیت خاص را فراهم کنند.
فعالیت اینفلوئنسری در حوزه بازاریابی بسیار مهم است و یکی از شیوههای مدرن مارکتینگ محسوب میشود. یک اینفلوئنسر میتواند در اینستاگرام یا در سایر شبکههای مجازی توانایی خود را به نمایش بگذارد و از این طریق فالوور زیادی جمع کرده و به تبلیغات بپردازد. معروفترین اینفلوئنسر ها ورزشکاران و بازیگران معروف هستند که شاید شاخصترین آنها کریستیانو رونالدو و سلنا گومز باشند. اما افرادی هستند که فعالیت بسیار گستردهای دارند و کاملاً به صورت آزادانه به کسب درآمد از اینستاگرام مشغول هستند.
حالا اگر شما هم قصد دارید که بهعنوان اینفلوئنسر فعالیت کنید در ادامه محبوبترین و پر بازدهترین زمینهها را معرفی خواهیم کرد تا شما هم استعداد خود را بر مبنای آن بسنجید.
ایجاد صفحات انگیزشی
این یکی از زمینههایی است که شما میتوانید به عنوان اینفلوئنسر در آن فعالیت کنید و در حقیقت نیاز به تخصص خاصی ندارد. برای داشتن یک صفحه انگیزشی در اینستاگرام فقط کافی است که توانایی کار با فتوشاپ را داشته باشید و جملات بزرگان و افراد معروف را به صورت تصاویر گرافیکی در پیج خود قرار دهید. معروفترین پیج فعال در این حوزه صفحه Daily Dose است.
این صفحه اینستاگرامی در حدود ۲ میلیون فالوور دارد و در حال حاضر پستهای آن بیش از ۲۰۰ میلیون بار در طول روز بازدید دارند. در این صفحه نقل قولهای الهام بخش و جملات تأثیر گذار از افراد مختلف گذاشته میشود که باعث جلب اعتماد فالوورها شده و در کنار آن تبلیغات هم صورت میگیرد.
نحوه اجرا
برای اجرای این ایده کافی است که مهارت کار با فتوشاپ و سایر نرم افزارهای گرافیکی موبایل را یاد بگیرید و در اینترنت یا گوگل جملات مختلف انگیزشی را پیدا کنید و آنها را به صورت الگوهای گرافیکی در بیاورید. نظم در انتشار محتوا و رعایت حس اعتماد پذیری در مورد فالوور ها به شما کمک میکند تا یک اینفلوئنسر موفق در این حوزه باشید.
صفحات ورزشی و سلامتی
اگر ورزشکار هستید و در یک حوزه خاص مانند برنامه نویسی برای باشگاه ورزشی یا شیوههای مختلف کاهش وزن تخصص دارید، این فرصت خوبی برای شماست. در این شیوه شما باید شیوههای مختلف بدنسازی و ورزش همچنین روشهای مختلف کاهش وزن را در صفحه خود قرار دهید و به عنوان یک مربی فعالیت کنید. اگرچه در این زمینه رقیب زیادی دارید، اما اگر تخصص داشته باشید شانس موفقیت شما بالاست.
معروفترین اینفلوئنسر فعال در این حوزه Kayla Itsines است. او به عنوان یک مربی و کارآفرین استرالیایی در زمینه رژیمهای غذایی و رفتارهای صحیح ورزشی شناخته میشود که نزدیک به ۱۱ میلیون فالوور دارد. جالب است بدانید که شخصیتهای برجسته مختلفی در حوزه سلامت و ورزش در این صفحه فعالیت میکنند و به عنوان یک صفحه فوق العاده برای تبلیغ در این حوزه شناخته میشود.
نحوه اجرا
اگر فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی یا حوزههای مربوط به آن مانند کارشناس تغذیه هستید فعالیت به عنوان اینفلوئنسر در این حوزه میتواند بهترین انتخاب شما باشد. در اینجا کافی است که برنامههای تمرینی مختلف را منتشر کنید و بعضاً مقالات تخصصی قرار دهید تا به نوعی برای کاربران حس اعتماد ایجاد کند. فراموش نکنید که همه به دنبال خوش تیپی و تناسب اندام هستند.
اینفلوئنسر آموزش آشپزی
اگر کمی بیکار باشید و در اینستاگرام جستجو کنید صفحات آموزش آشپزی پیدا میکنید که تعداد فالوور های آنها بسیار بیشتر از برخی از ورزشکاران و بازیگران معروف است. این نشان میدهد که صنعت آشپزی یک صنعت جذاب برای فعالیت اینفلوئنسری محسوب میشود و در سطح جهان صفحاتی پیدا میشود که چندین میلیون فالوور دارند و از همین راه به کسب درآمد میپردازند.
دو صفحه بسیار معروف در حوزه آشپزی در اینستاگرام وجود دارد که میتوان به Marian Ezzedine و Cooking with Mima اشاره کرد. این دو صفحه تعداد کاربران میلیونی دارند و دستور غذاهای گذاشته شده در آنها کاملاً سالم بوده و با سادهترین تجهیزات خانگی امکان پخت نانها وجود دارد. امروزه آشپزی فقط محدود به خانمها نمیشود و به همین دلیل بخش مهمی از تبلیغات آنها در حوزه آقایان هم هست.
نحوه اجرا
این ایده بیشتر برای خانمهای خانه دار و کسانی که در حوزه آشپزی تخصص دارند قابل استفاده است. برای ابتدای راه فقط کافی است از روند آشپزی خانگی خود با گوشی موبایل فیلم برداری کنید و آنها را به صورت کلیپهای کوتاه در اینستاگرام منتشر کنید. اگر بازخورد مناسبی از طرف کاربران و فالوورها دریافت کردید، زمان آن فرا رسیده که به عنوان یک اینفلوئنسر حرفهای فعالیت کنید.
صنعت آرایش و زیبایی
فقط کافی است که در مورد آرایش یا رنگ مو یا حتی فشن و مد در اینستاگرام جستجو کنید تا ببینید که چه صفحات قوی و فوقالعادهای پیدا میکنید. حوزه آرایش و زیبایی بسیار وسیع است و طرفداران زیادی دارد. بنابراین بیشتر شما حتی اگر در یک زمینه خاص و محدود از آن تخصص دارید به راحتی میتوانید اینفلوئنسر اینستاگرام باشید و به کسب درآمد اینترنتی بپردازید.
یکی از معروفترین صفحات اینستاگرام در حوزه آرایش و زیبایی مربوط به Huda Kattan است. این صفحه چیزی در حدود ۳۰ میلیون فالوور دارد و یکی از تخصصیترین صفحات اینستاگرام در زمینه آرایش و زیبایی محسوب میشود.
نحوه اجرا
با توجه به اینکه ویژگیهای ظاهری و به طور ویژه آرایش در قسمت صورت توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب میکند، شما هم اگر در این حوزه فعالیت میکنید ابتدا روی چند نفر از آشنایان خود کار کنید تا صفحه خود را راهاندازی کرده و بعد از جمع آوری فالوور به عنوان اینفلوئنسر حوزه آرایش و زیبایی ادامه دهید.
حوزههای سرگرم کننده
شاید کمتر کسی در سطح دنیا پیدا شود که دو شخصیت منحصر به فرد Cameron Dallas و Zach King را نشناسد. این دو شخصیت از جمله خلاقترین افراد فعال در اینستاگرام هستند که حوزه فعالیت آنها مربوط به تولید کلیپهای کوتاه سرگرم کننده و جذاب است. البته زمینه فعالیت هر کدام از آنها متفاوت بوده و به همین دلیل کامرون دالاس بیش از ۲۱ میلیون فالوور دارد. در طرف مقابل زک کینگ هم نزدیک به ۲۲ میلیون فالوور دارد که فیلمهای تصادفی و فیلمهای کمدی آن برای همه کاربران شناخته شده است.
اگر بخواهیم به نمونههای ایرانی اینفلوئنسر در زمینه حوزههای سرگرمی اشاره کنیم باید از محمد امین کریم پور نام ببریم که کلیپهای فوق العاده ای تولید میکند و یکی از شخصیتهای جذاب اینستاگرام محسوب میشود.
نحوه اجرا
برای پیاده سازی این ایده به منظور کسب درآمد از اینستاگرام لازم است که استعداد ذاتی و خلاقیت در تولید کلیپهای کوتاه و طنز داشته باشید که بتواند کاربران و فالوورها را به خود جذب کند. البته تعداد افراد موفق در این حوزه محدود هستند و بیشتر به دلیل ذاتی بودن استعداد آنها در حوزه بازیگری و طنز است.
اینفلوئنسر های خاص و متفاوت
در بین اینفلوئنسر های معروف در ایران و جهان، شخصیتهایی مانند کریستیانو رونالدو با تعداد ۱۴۵ میلیون فالوور، سلنا گومز با تعداد ۱۴۴ میلیون فالوور و کایلی جنر با تعداد ۱۱۸ میلیون فالوور از تاثیرگذارترین شخصیتها و سلبریتی های اینستاگرام محسوب میشوند. جالب است بدانید که رونالدو برای یک پست اسپانسری خود ۷۵۰ هزار دلار درآمد دارد و این او را به یکی از پردرآمدترین بازیکنان و اینفلوئنسرهای فعال در اینستاگرام تبدیل کرده است.
باید این حقیقت را بپذیریم که رسیدن به سطح محبوبیت افراد معروف و شناخته شده مانند رونالدو و بازیگران تقریباً غیرممکن است و شما به عنوان یک فعال اینستاگرامی باید به دنبال ایدههایی بگردید که خودتان در آن تخصص دارید و به فالوورها نشان دهید که میزان تخصص شما در چه حد است.
اینکه ما در گروه ایده پردازان این مطلب به چند حوزه خاص برای فعالیت اینفلوئنسری اشاره کردیم، نشان دهنده محدودیت در این حوزه نیست و شما با هر تخصصی میتوانید یک اینفلوئنسر اینستاگرام باشید و به کسب درآمد بپردازید.
دیدگاهتان را بنویسید