ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۰۶
1,313 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

از خوب به عالی: خوب، دشمن عالی است !

خوب ماندن، سد راه تعالی است. و این یکی از مهم ترین دلایلی است که موجب می شود، سازمان ها یا افراد، به ندرت از خوب به عالی برسند.

ما معمولا، مدارس خیلی خوب نداریم، زیرا به داشتن مدارس خوب اکتفا می کنیم. دولت خیلی خوب نداریم، چون فکر می کنیم داشتن دولت خوب، کافیست. تعداد اندکی از مردم به زندگی های سطح عالی دست می یابند و علت آن تا حدود زیادی این است که داشتن یک زندگی صرفا خوب، آسان تر است. بخش عظیمی از موسسات هرگز به درجه ی عالی نمی رسند، زیرا بسیاری از آنها به خوب بودن قانع اند و این مشکل اساسی آنهاست.

در سال ۱۹۹۶ وقتی با عده ای از اندیشمندان پیشرو، در نشستی راجع به عملکرد سازمانی، گرد هم آمده بودیم، این موضوع را به خوبی درک کردم. بیل میهان، مدیرعامل دفتر مک کنزی و شرکا، در سانفرانسیسکو به سمت من خم شد با لحنی دوستانه گفت: “می دانی جیم، ما به کتاب ماندگاری علاقه مندیم. تو و همکارت، کار خیلی ارزشمندی در این تحقیق و نوشته انجام داده اید. اما متاسفانه باید بگویم بی فایده است.”

با کنجکاوی از او خواستم بیشتر توضیح دهد.

“شرکت هایی که شما در مورد آنها نوشته اید، اکثرا همیشه عالی بوده اند. آنها هرگز مجبور نبوده اند خود را از مرحله ی خوب به عالی برسانند. زیرا مدیران آنها، والدینی داشتند که ویژگی های عالی بودن را از همان اوایل زندگی در آنها شکل دادند. اما در مورد بسیاری از موسسات که در نیمه ی راه زندگی از خواب بیدار شده و درمی یابند که خوب اند اما عالی نیستند، چطور؟”

نگرش اساسی او مبنی بر اینکه بسیاری از شرکت های واقعا عالی، همیشه عالی بوده اند، و اغلب شرکت های خوب فقط در مرحله ی خوب باقی می مانند و به حد عالی نمی رسند، درست بود.

پس از گذشت پنج سال از آن نشست، اکنون می توانیم قاطعانه بگوییم که ارتقا از خوب به عالی امکان پذیر است و ما در تحقیقات خود به متغیرهای مهمی که امکان تحقق آن را فراهم می سازند، دست یافته ایم. من و گروهم با الهام گرفتن از انتقاد بیل میهان، در تلاش برای یک تحقیق پنج ساله، اقدامی در جهت پی بردن به نحوه ی شکل گیری فرآیند خوب به عالی را شروع کردیم.

در حقیقت ما با شرکت هایی آشنا شدیم که از عملکرد خوب به عالی جهش کرده و این دستاورد عالی را حداقل تا ۱۵ سال حفظ نمودند.

این شرکت ها را که از این پس شرکت های رهسپار تعالی می نامیم، با شرکت هایی که از نظر امکانات با آنها مشابهت داشتند، مقایسه کردیم، آنها در انجام این جهش ناتوان بودند یا اگر جهشی داشتند، قادر به حفظ و تداوم آن نبودند. سپس سعی کردیم عوامل اصلی و موثر در این برتری را بیابیم.

نمونه هایی از شرکت هایی که از موقعیت خوب به عالی رسیده بودند؛ ما را به نتایج عجیبی رساندند. آنها به مدت ۱۵ سال در حد عالی باقی مانده و در همین مدت متوسط نرخ سودهای سهام مرکب آنها ۹.۶ برابر نرخ بازار سهام بود. به منظور ارائه ی تصویر جامعی از این موضوع، خوب است بدانید که شرکت جنرال الکتریک که به عقیده ی بسیاری از افراد جزو موفق ترین شرکت ها در امریکا به شمار می رود، در طول ۱۵ سال، سودی معادل ۲.۸ برابر نرخ بازار را کسب کرد.

این سری مقالات در خصوص موفقیت یا عدم موفقیت شرکت خاصی نیست. بلکه یک پرسش اصلی مد نظر است: “آیا یک شرکت خوب می تواند به شرکت عالی تبدیل شود؟ چگونه؟” و ما تلاش کردیم پاسخ هایی را بیابیم که همه ی شرکت ها در تمام اعصار بتوانند از آنها استفاده کنند. در ادامه آنها را با شما مطرح خواهیم کرد…

(منبع: از خوب به عالی، جیم کالینز)

ادامه ی مقالات “از خوب به عالی” را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *