لوگوی ایده پردازان
لوگوی ایده پردازان
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۴/۰۱
510 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

swot چیست و چه کاربردی دارد؟

ماتریس SWOT در واقع یک سیستم تحلیلی است که به شما کمک می کند با آنالیز عوامل داخلی و خارجی مربوط به سازمان، فرصت ها (Opportunities)، تهدید‌ها(Threats) ، نقاط قوت  (Strenghts)و ضعف(Weaknesses)   سازمان یا پروژه خود را بشناسید و راهکارهایی برای استفاده از فرصت و نکات مثبت و یا رفع نقاط ضعف و تهدید ارائه کنید.

SWOT به شما کمک می کند تا برای درک موقعیت فعلی و آینده بازار، برای یک یا چند هدف مشخص برنامه ریزی کنید.هنگامی که عوامل مختلف این سیستم شناسایی می شوند، افراد تصمیم گیرنده در رابطه با آن موضوع عوامل موفقیت و یا شکست پروژه یا سازمان را می شناسند و می توانند در محیطی رقابتی به فعالیت بپردازند و اتفاقات گوناگون را پیش بینی کنند.

این ماتریس عمدتا برای نهاد های تجاری مورد استفاده قرار می گیرد اما همچنین برای سازمان های غیرانتفاعی و گاهی برای ارزیابی شخصی نیز به کار برده می شود.یکی دیگر از موارد استفاده آن در ارزیابی ایده ها، محصولات و یا پروژه ها می باشد.

برای استفاده از این جدول می بایست ابتدا فرصت ها،تهدید ها و نقاط ضعف و قوت بررسی و شناسایی شوند.

نقاط قوت و ضعف مربوط به بررسی مسائل درونی سازمان یا پروژه می باشند که می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • ویژگی های مثبت یا منفی محصولات یا خدمات و فاکتورهای برتری نسبت به رقبا
  • منابع مالی و نقدینگی سازمان
  • نیروی انسانی متخصص و تعداد افراد شاغل در سازمان
  • داشتن تجهیزات خاص و یا انحصاری بودن محصولات و خدمات
  • و موارد متعدد دیگر….

تهدیدها و فرصت‌ها نیز مبروط به مسائل بیرونی سازمان یا پروژه می باشند که می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • وضعیت بازار کنونی و بررسی عرضه و تقاضا
  • وضعیت اقتصاد جامعه و سطح معیشت مردم
  • فرصت ها یا تهدید های ارتباطی با تامین کنندگان و یا فروشندگان مانند قطع همکاری یا موقعیت همکاری
  • فرصت ها و تهدید های مربوط به مسائل سیاسی و بین المللی مثل تحریم های مختلف و محدودیت های قانونی
  • بررسی تقویم و تاریخ های مهم که می تواند روی عملکرد شما موثر باشد مثل ماه محرم یا رمضان و یا اعیاد و ..
  • و موارد متعدد دیگر….

سپس جدولی به دو ستون و دو ردیف مانند شکل زیر رسم می کنیم:

swot چیست و چه کاربردی دارد؟

با بررسی جدول بالا شکل چهار نوع استراتژی کلی بدست می آید که می توان در موارد مختلف از آن ها استفاده کرد:

مدل SO: به طور کلی مفید است و به استفاده از نقاط قوت برای بهره برداری از فرصت های موجود می پردازیم

مدل WO: استفاده از فرصت های پیش آمده برای پوشاندن و رفع نقاط ضعف

مدل WT: برای پروژه یا سازمان آسیب محسوب می شود و می بایست آمادگی پوشش نقاط ضعف در مقابل تهدید‌های احتمالی و موجود را در نظر بگیریم.

مدل ST: استفاده از نقاط قوت برای مقابله با تهدیدها

ادامه ی مقالات مارکتینگ را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

با عضویت در خبرنامه ایده‌پردازان می‌توانید از آخرین اخبار و ویدئوهای ایده‌پردازان مطلع شوید.

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات