لوگوی ایده پردازان
لوگوی ایده پردازان
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۳/۲۹
325 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

STP  و کاربرد آن در طراحی استراتژی فروش سازمان

STP در واقع یک راهکار سه مرحله ای برای ساختن یک استراتژی فروش می باشد.امروزه سه موضوع دسته بندی (Segmentation)، هدف گذاری (Targeting) و جایگاه گذاری (Postioning) به یک رویکرد رایج در مدرن مارکتینگ تبدیل شده که آنرا به اختصار با واژه ی STP می شناسند.این روش یکی از معمول ترین مدل های بازاریابی عملیاتی است.

مدل STP برای ایجاد استراتژی و ارتباطات بازاریابی بسیار مفید خواهد بود چرا که این امر به کارشناسان فروش کمک می کند تا موضوعات و بازارها را اولویت بندی کنند و سپس با توجه به اولویت و شرایط هر قسمت از بازار بتوانند برنامه های فروش مرتبط با آن جامعه هدف را طرح ریزی کنند.

Segmentation یا دسته بندی

دسته بندی در واقع یک فعالیت فکری است.در این بخش شما می بایست تمامی بخش های بالقوه بازار را که می توانید در یک کمپین تبلیغاتی مورد هدف قرار دهید لیست کنید.این لیست باعث می شود مشتریان شما دسته بندی شوند و با توجه به شباهت ها و علایق هر کدام از این بخش ها شما در ارائه خدمات و محصولات متناسب با هر کدام از آنها برنامه ریزی بهتری داشته باشید.ممکن است شرکتی مثل نایکی گاهی اوقات تنها یک بازار هدف داشته باشد، در حالی که سایر شرکت ها ممکن است پنج، ده و یا تعداد بخش های بیشتری داشته باشند. برای مثال، ارائه دهندگان تلفن همراه اغلب مشتریان را با مزایا جدا می کنند. بعضی از خریداران ابزارهای پیشرفته را می خواهند، در حالی که دیگران ارتباطات قابل اعتماد را برای سفر و شرایط اضطراری می خواهند.

Targeting یا هدف گذاری

وقتی شما بخش های مختلفی از بازار دارید می بایست برای هر کدام از آنها برنامه و هدف گذاری تبلیغاتی مشخصی داشته باشید.فرایند STP به شما کمک می کند تا با شناسایی این بازارها و تشخیص علایق و ویژگی‌های هر بازار و با بررسی نقاط ضعف و قدرت هر کدام، استراتژی های فروش هدفمندی را طرح ریزی کنید.در مثال ارائه دهندگان تلفن همراه، ممکن است تصمیم به راه اندازی یک کمپین جدید برای ارتقاء ویژگی های پیشرفته تلفن همراه، رسانه ها، برنامه ها و ابزار پیام کوتاه برای مخاطبان جوان و جویای تکنولوژی بگیرید. برای این کمپین، شما پیام ها را توسعه می دهید و از رسانه های متناسب با آن بازار استفاده می کنید.

Postioning یا جایگاه گذاری

در این مرحله بازارها و بخش های مختلف مشتریان ما مشخص شده اند و حالا می بایست میان آنها اولیت بندی صورت بگیرد تا مشخص شود هر کدام از این بخش ها چه مزیت های بازاریابی دارند. این مزیت ها می تواند شامل مختلفی از جمله میزان استقبال از محصول، سود دهی، وفاداری و موارد دیگر باشد که برای سازمان شما حائز اهمیت است.سپس به جا انداختن جایگاه شرکت در ذهن مشتریان خواهیم پرداخت و تفسیر این موضوع که خدمات شرکت در چه سطحی برای چه مشتریانی قرار دارد. به عنوان مثال شرکت اپل تلاش می کند خود را یک سازمان نوآورانه و پیشرفته معرفی کند برای مشتریانی که می خواهند از خدمات و محصولات با بالاترین حد کیفی استفاده کنند.

به طور کلی با استفاده از روش STP شما تبلیغات هدفمند تری خواهید داشت و می توانید کمپین های خود را به صورت شخصی سازی شده برای مخاطبانتان طراحی کنید و از بازخورد بالاتر نیز از جانب آنان برخوردار خواهید شد.

ادامه ی مقالات مارکتینگ را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

با عضویت در خبرنامه ایده‌پردازان می‌توانید از آخرین اخبار و ویدئوهای ایده‌پردازان مطلع شوید.

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات