IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
STP و کاربرد آن در طراحی استراتژی فروش سازمان چیست؟

STP و کاربرد آن در طراحی استراتژی فروش سازمان

STP  و کاربرد آن در طراحی استراتژی فروش سازمان

STP در واقع یک راهکار سه مرحله ای برای ساختن یک استراتژی فروش می باشد.امروزه سه موضوع دسته بندی (Segmentation)، هدف گذاری (Targeting) و جایگاه گذاری (Postioning) به یک رویکرد رایج در مدرن مارکتینگ تبدیل شده که آنرا به اختصار با واژه ی STP می شناسند.این روش یکی از معمول ترین مدل های بازاریابی عملیاتی است.

مدل STP برای ایجاد استراتژی و ارتباطات بازاریابی بسیار مفید خواهد بود چرا که این امر به کارشناسان فروش کمک می کند تا موضوعات و بازارها را اولویت بندی کنند و سپس با توجه به اولویت و شرایط هر قسمت از بازار بتوانند برنامه های فروش مرتبط با آن جامعه هدف را طرح ریزی کنند.

Segmentation یا دسته بندی

دسته بندی در واقع یک فعالیت فکری است.در این بخش شما می بایست تمامی بخش های بالقوه بازار را که می توانید در یک کمپین تبلیغاتی مورد هدف قرار دهید لیست کنید.این لیست باعث می شود مشتریان شما دسته بندی شوند و با توجه به شباهت ها و علایق هر کدام از این بخش ها شما در ارائه خدمات و محصولات متناسب با هر کدام از آنها برنامه ریزی بهتری داشته باشید.ممکن است شرکتی مثل نایکی گاهی اوقات تنها یک بازار هدف داشته باشد، در حالی که سایر شرکت ها ممکن است پنج، ده و یا تعداد بخش های بیشتری داشته باشند. برای مثال، ارائه دهندگان تلفن همراه اغلب مشتریان را با مزایا جدا می کنند. بعضی از خریداران ابزارهای پیشرفته را می خواهند، در حالی که دیگران ارتباطات قابل اعتماد را برای سفر و شرایط اضطراری می خواهند.

Targeting یا هدف گذاری

وقتی شما بخش های مختلفی از بازار دارید می بایست برای هر کدام از آنها برنامه و هدف گذاری تبلیغاتی مشخصی داشته باشید.فرایند STP به شما کمک می کند تا با شناسایی این بازارها و تشخیص علایق و ویژگی‌های هر بازار و با بررسی نقاط ضعف و قدرت هر کدام، استراتژی های فروش هدفمندی را طرح ریزی کنید.در مثال ارائه دهندگان تلفن همراه، ممکن است تصمیم به راه اندازی یک کمپین جدید برای ارتقاء ویژگی های پیشرفته تلفن همراه، رسانه ها، برنامه ها و ابزار پیام کوتاه برای مخاطبان جوان و جویای تکنولوژی بگیرید. برای این کمپین، شما پیام ها را توسعه می دهید و از رسانه های متناسب با آن بازار استفاده می کنید.

Postioning یا جایگاه گذاری

در این مرحله بازارها و بخش های مختلف مشتریان ما مشخص شده اند و حالا می بایست میان آنها اولیت بندی صورت بگیرد تا مشخص شود هر کدام از این بخش ها چه مزیت های بازاریابی دارند. این مزیت ها می تواند شامل مختلفی از جمله میزان استقبال از محصول، سود دهی، وفاداری و موارد دیگر باشد که برای سازمان شما حائز اهمیت است.سپس به جا انداختن جایگاه شرکت در ذهن مشتریان خواهیم پرداخت و تفسیر این موضوع که خدمات شرکت در چه سطحی برای چه مشتریانی قرار دارد. به عنوان مثال شرکت اپل تلاش می کند خود را یک سازمان نوآورانه و پیشرفته معرفی کند برای مشتریانی که می خواهند از خدمات و محصولات با بالاترین حد کیفی استفاده کنند.

به طور کلی با استفاده از روش STP شما تبلیغات هدفمند تری خواهید داشت و می توانید کمپین های خود را به صورت شخصی سازی شده برای مخاطبانتان طراحی کنید و از بازخورد بالاتر نیز از جانب آنان برخوردار خواهید شد.

ادامه ی مقالات مارکتینگ را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar