ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۲/۲۹
703 بازدید
۱ دیدگاه
اشتراک گذاری

 قدرت بیان: راه های شروع سخنرانی

  • به اتفاقات جاری اشاره کنید

برای شروع سخنرانی با توضیح دادن یا اثبات کردن موضوع صحبت تان از اخبار صفحه اول روزنامه ها استفاده کنید. می توانید یک نسخه از روزنامه داشته باشید و وقتی در مقدمه صحبت هایتان به اتفاق مورد نظر اشاره می کنید، روزنامه را بالا بگیرید. در دست داشتن روزنامه و بیان کردن یا خواندن یکی از نکات مهم آن، توجه مخاطبان را جلب می کند و باعث می شود آنها خم شوند تا صحبت های شما را بشنوند.

  • به یک اتفاق تاریخی اشاره کنید

من چندین سال تاریخچه نظامی را مطالعه کرده ام. به ویژه به مطالعه زندگی و نبردهای ژنرال های بزرگ و فتوحات سرنوشت ساز آن ها پرداخته ام. یکی از افراد مورد علاقه من، اسکندر کبیر است. یک روز از من دعوت شد درباره اصول رهبری برای گروهی از مدیران شرکت فورچن ۵۰۰ سخنرانی کنم. من فکر کردم نبرد اسکندر بزرگ با داریوش پادشاه ایرانی داستان جالبی خواهد بود که ویژگی های رهبری یکی از بزرگ ترین فرماندهان بزرگ تاریخ را نشان می دهد.

پس سخنرانی ام را این طور شروع کردم: روزی روزگاری، پسر جوانی به نام الکس زندگی می کرد که در کشور فقیری بزرگ شده بود. الکس کمی بیش از حد جاه طلب بود. او از همان دوران کودکی تصمیم گرفت تمام جهان را فتح کند. اما یک مشکل کوچک وجود داشت. بیشتر جهان تحت تسلط یک کشور چند ملیتی بزرگ به نام امپراتوری ایران بود و رهبری آن را داریوش سوم به عهده داشت. الکس می خواست برای تحقق بخشیدن به رویایش سهام بازار را از چنگ عرضه کننده اصلی، که مصمم بود آن را حفظ کند درآورد. این همان شرایطی است که امروزه بین شما و رقبای اصلی تان در بازار وجود دارد. شما باید برای پیروز شدن در نبردهای بزرگ و بازاریابی در آینده از تمام مهارت های رهبری خود استفاده کنید.

  • به یک فرد معروف اشاره کنید

می توانید در شروع سخنرانی از نقل قولی از یک فرد یا کتاب معروف، که اخیرا به نکته مهمی اشاره کرده، استفاده کنید. به یک نمونه اشاره می کنم: امروز می خواهیم در این مورد صحبت کنیم که چرا بعضی از مردم بیشتر از بقیه پول در می آورند. گری بکر، اقتصاد دانی که برنده جایزه نوبل است، اخیرا در کتابی نوشته که تقریبا تمام نابرابری های اقتصادی در آمریکا نتیجه کمبود دانش و مهارت است. چند دقیقه دیگر می خواهم به شما نشان دهم که چگونه می توانید دانش و مهارت لازم برای پیشرفت در رشته خود را در سال های آینده به دست بیاورید. این هم یک نمونه دیگر: یکی از موضوعاتی که من اغلب به آن اشاره می کنم اهمیت پیشرفت مداوم فردی و حرفه ای است. مثلا می گویم: «در قرن بیست و یکم، دانش و فناوری، کلید موفقیت هستند.» همان طور که مربی بسکتبال، پت ریلی می گوید: «اگر پیشرفت نکنید پسرفت خواهید کرد.»

  • به یکی از مکالمات اخیر خود اشاره کنید

در شروع سخنرانی، داستانی در مورد یکی از مکالمات اخیر خود با فردی که در آنجا حضور دارد، تعریف کنید. به عنوان مثال من یک بار در سخنرانی ام گفتم: «چند دقیقه پیش، در سالن انتظار با تام رابینسون صحبت می کردم. او به من گفت در حال حاضر در یکی از بهترین موقعیت های فعالیت در صنعت قرار داریم و من هم در این زمینه با او موافقم.»

  • یک جمله شوکه کننده بگویید

می توانید سخنرانی تان را با یک جمله شوکه کننده شروع کنید. به عنوان مثال، می توانید بگویید، «طبق مطالعات اخیر، سال آینده در مقایسه با سال های گذشته تغییرات، رقابت و فرصت های بیشتری در این صنعت رخ خواهد داد و ۷۲ درصد از افراد حاضر در این جلسه اگر خودشان را به سرعت با این تغییرات وفق ندهند، تا دو سال آینده باید کار دیگری پیدا کنند.»

  • جمله ای از یکی از تحقیقات اخیر بیان کنید

می توانید در شروع سخنرانی تان جمله ای درباره یکی از تحقیقات اخیر نقل کنید. به عنوان مثال، «بر اساس داستانی در چاپ اخیر مجله بیزینس ویک، در سال ۲۰۰۷ میلیونرهای آمریکا تقریبا ۹ میلیون نفر بوده اند که بیشتر آنها خود ساخته هستند. و این رقم در سال ۲۰۱۵ دو برابر شده است.»

  • به آنها امید بدهید

یک بار فیلسوف فرانسوی، گوستاو لبون نوشت: «امید، تنها مذهب انسان است.»

وقتی به نحو مؤثری صحبت می کنید، به نوعی به افراد امید می دهید. به یاد داشته باشید هدف نهایی از صحبت کردن، تلقین نوعی تغییر در طرز تفکر، احساس و عملکرد افراد است. هدف، تحریک کردن آنها و القا برای انجام کارهایی است که در صورت نبود صحبت های شما رخ نمی دادند. هر چیزی که می گویید باید به اعمالی که افراد می خواهند انجام دهند و دلیل آن کارها، ارتباط داشته باشد.

  • در صورت امکان با شوخ طبعی شروع کنید

می توانید سخنرانی تان را با تعریف یک لطیفه شروع کنید، البته اگر ذاتا انسان شوخ طبعی هستید. باید مطمئن شوید که مخاطبان، داستان یا لطیفه شما را شوخی در نظر می گیرند. به همین دلیل، باید لطیفه را چند بار برای افراد دیگر تعریف کنید تا مطمئن شوید نتیجه خوبی دارد. فقط در صورتی از لطیفه استفاده کنید که خودتان هم باور داشته باشید که این لطیفه یا داستان، جالب است. در این صورت می توانید به خوبی آن را بیان کنید و مخاطبان هم آن را خواهند پذیرفت. برخی از سخنرانان حرفه ای کارشان را با لطیفه هایی شروع می کنند که به اندازه ای در خور شرایط و نکته دار هستند که باعث می شوند مخاطبان بخندند و تمام توجه آنها به لطیفه جلب شود.

این، یک هنر است. به کارگیری مؤثر از لطیفه مستلزم ویژگی های شخصیتی خاص است. در اینجا باید به یک نکته مهم اشاره کنم. شروع سخنرانی با لطیفه کار نسبتا آسانی است. من عادت داشتم برای شروع تمام سخنرانی هایم از این روش استفاده کنم. سپس متوجه شدم صحبت های اولیه ام، زمینه را برای حرف های بعدی فراهم می کنند. اگر سخنرانی را با لطیفه شروع کنم، ممکن است مخاطبان تصور کنند قرار است سخنرانی من خنده دار و سرگرم کننده باشد. اگر پس از لطیفه، موضوع جدی تری که مستلزم تفکر است، مطرح کنم، ممکن است شنوندگان سردرگم و دلسرد شوند. دقت کنید!

منبع: (قدرت بیان، حرف بزن تا برنده شوی، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات قدرت بیان را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

یک پاسخ به “ قدرت بیان: راه های شروع سخنرانی”

  1. نسترن گفت:

    خیلی با محتوا و مفید بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *