ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۱/۲۸
561 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

از خوب به عالی : چرخه رشد

یک چرخ بزرگ و سنگین را مجسم کنید که قرار است آن را حول محوری، با سرعت و قدرت هرچه تمام بچرخانید. در ابتدا تمام تلاش خود را می کنید و آن را چند سانتیمتر جابجا می کنید. فشار را ادامه می دهید تا اینکه این چرخ را یک دور کامل می چرخانید.

کم کم چرخ سریع تر حرکت می کند و با تلاش بیشتر و مداوم آن را برای دومین بار می چرخانید. همچنان به چرخاندن آن در یک جهت ادامه می دهید تا اینکه چرخ بارها و بارها می چرخد و سرعت می گیرد. یک پیشرفت غیر منتظره! دیگر اینجا این وزن سنگین چرخ است که باعث حرکتش به سمت جلو می شود. دیگر لازم نیست به اندازه ی اول فشار زیادی وارد کنید.

اکنون فرض کنید کسی پیش شما می آید و از شما می پرسد: “کدام فشار عظیم بود که موجب این چرخش سریع شد؟”

شما نمی توانید جواب او را بدهید، چرا که این پرسش بی معنی است. آیا اولین فشار بود؟ دومین؟ پنجمین؟ صدمین؟ نه! بلکه تمای این فشارها باهم جمع شده و در یک تلاش انبوه و کلی در یک جهت منسجم، این نیرو را پدید آوردند. شاید بعضی از فشارها از دیگری بیشتر بوده باشد، اما هر یک از آنها، در هر اندازه ای، بخش کوچکی از یک مجموعه کلی برای چرخش چرخ بوده اند.

حالا همین را با تحول شرکت های رهسپار تعالی مقایسه کنید. تحولات این شرکت ها اگرچه چشمگیر بودند، اما هرگز طی یک مرحله و یک شبه بوجود نیامده اند.

هیچ عملکرد معینی، هیچ برنامه ی عظیمی، هیچ خلاقیت بی نظیری، هیچ خوش شانسی ای به خودی خود یا هیچ تحول پیچیده ای در کار نبوده است. این فرآیند، نتیجه ی عملکرد تدریجی است. مرحله به مرحله، تصمیم به تصمیم، گردش به گردش چرخ گردنده است که با هم یک کاسه می شود و دستاوردهای پایدار و چشمگیری به بار می آورد.

اما این فرآیند از نظر رسانه ها به گونه ای دیگر است. آنها اغلب وقتی به بررسی یک شرکت می پردازند که چرخ گردنده ی آنها به گردشی معادل ۲هزار دور در دقیقه درآمده است. بعنوان مثال در آگوست سال ۱۹۸۴، مجله ی فوبز اولین مقاله اش را در مورد شرکت سیرکویت سیتی منتشر کرد و در آن روزنامه نگار به توصیف یک شرکت پرشور و جدید پرداخته بود، که انگار یک شبه به این موفقیت دست یافته است.

اما این داستان به ظاهر یک شبه، قدمتی به طول یک دهه داشته است. آل وورتزل وقتی مدیریت شرکت را از پدر به ارث برد، این موسسه در معرض ورشکستگی کامل قرار داشت. او ابتدا به بازسازی گروه مدیریت پرداخت و بعد با واقع بینی حقایق نامطلوب بیرونی و درونی را سر و سامان داد.

در سال ۱۹۷۴ که هنوز درگیر وام های سنگین و کمرشکن بودند، او به آزمایش نوعی انبار خرده فروشی به سبک آزمایشگاهی پرداخت (فهرست بلند بالایی از انواع کالاها، قیمت گذاری با تخفیف و تحویل فوری) و نمونه ی اولیه از این مدل را در دو منطقه بنا کردند تا کالاهای خود را به فروش برسانند.

پس از نه سال گردش فزاینده ی چرخه ی رشد، وورتزل و گروهش به طور کامل به سبک فروشگاه های بزرگ سیرکویت سیتی عینیت بخشیدند. و از سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۹، سودهای مرکب این شرکت بیش از ۲۲ برابر بازار سهام بود و به راحتی بر شرکت های اینتل، وال مارت و کوکاکولا برتری داشت.

اما نکته اینجاست که هیچ مقاله ای هر چند مختصر در خصوص دهه ای که به تحول این شرکت منتهی می شد، نوشته نشد، اما ۹۷ مقاله در مورد دهه ی بعد از این تحول نوشته شد.

بدانیم که: نکته ی مهم این است که ما گمان می کنیم، افراد درون سازمان ها نیز تحولات را به همانگونه که از بیرون به نظر می رسند (یک شبه و ناگهانی)، درک می کنند. اما از منظر درونی، این امر شکل کاملا متفاوتی دارد و بیشتر شبیه نوعی فرآیند توسعه ی تدریجی است.

تخم مرغی را تصور کنید که هیچ کس هیچ توجهی به آن نمی کند تا اینکه بالاخره یک روز پوسته اش ترک می خورد و جوجه ای از آن بیرون می آید! تمام مجله ها این واقعه را اینگونه اعلام می کنند: “تبدیل شدن تخم مرغ به جوجه!” “تحول چشمگیر تخم مرغ!” “چرخش بهت آور در تخم مرغ!” چنانکه که گویی تخم مرغ در عرض یک شب متحول شده و به یک باره خود را به جوجه تبدیل کرده است.

اما این موضوع از نظر یک جوجه چه شکلی دارد؟ زمانی که جهان توجهی به این تخم مرغ ساکت و آرام نداشت، نطفه درون آن در حال تکامل، رشد، توسعه و تبدیل شدن به یک جوجه بود. شکافته شدن تخم مرغ صرفا مرحله ی دیگری در این زنجیره ی طولانی است.

ممکن است این مثال نامعقول به نظر برسد. اما قصد من از زدن آن این بود که ما در طول تحقیقات خود همیشه به دنبال “یک عامل بزرگ” یک لحظه ی معجزه آسا یا چیزی شبیه به آن بودیم. اما مدیران این شرکت ها نمی توانستند صرفا به یک واقعه یا یک لحظه ی مهم اشاره کنند. این فرآیند یک مجموعه ی کلی متشکل از تکه های به هم پیوسته بود که هر یک بر اساس دیگری ساخته شده بود.

فرآیندی تدریجی آگاهانه مبنی بر شناخت اقدامات لازم برای رسیدن به بهترین نتایج، و بعد صرفا اجرای آنها به طور منظم و دقیق. لذا، پس از به حرکت درآوردن چرخه ی رشد در مسیری مداوم و در طول یک دوره زمانی گسترده، دیگر رسیدن به نقطه ی پیشرفت امری اجتناب ناپذیر و طبیعی بود.

(منبع: از خوب به عالی، جیم کالینز)

ادامه ی مقالات “از خوب به عالی” را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *