برندسازی شخصی : عکس و عنوان پروفایل
اولین چیزی که در پروفایلتان میگذارید، عکس و عنوان پروفایل شماست که باید متناسب با برند شخصی تان باشد. زمانی که شخصی نام شما را در اینترنت جست و جو می کند با این اطلاعات از شما روبه رو می شود. موقعیت جغرافیایی،حرفه ی شما، شرکتی که در آن کار می کنید از دیگر اطلاعاتی هستند که ممکن است هنگام جست وجو به نمایش گذاشته شوند.
اکثر اطلاعاتی که می گذارید بدیهی هستند و حتما باید عکسی از خودتان هم در صفحه ی پروفایلتان بگذارید. بهتر است عکسی را بگذارید که در آن ظاهری حرفه ای و خوشایند داشته باشد.
بخش مهم دیگری از پروفایل شما عنوان است، که می توان از آن برای شفاف تر کردن وعده ی ویژه استفاده کرد.برای شروع، به سخنرانی و یا آگهی شخصی تان فکر کنید و از آنها برای انتخاب عنوان تان کمک بگیرید.
در عنوان هم می توانید به پاسخ پرسش ها فکر کنید، ولی بهتر است که در عنوان به پاسخ پرسش سوم “برای من چه کاری می توانید انجام دهید؟” فکر کنید مثل:
مربی رسانه های اجتماعی: به شما کمک می کنم تا دانش تان را برای برندسازی بالا ببرید، شبکه های کاری موثر ایجاد کنید و برندتان را در اینترنت معرفی کنید.
سایت های اجتماعی شاخص، مورد اعتماد موتورهای جست و جو مثل گوگل “Google“ هستند. از این رو وقتی کسی نام شما را در آنها جست و جو می کند، لینک پروفایل شما در آن به نمایش گذاشته می شود. حال اگر در سایت های معتبری پروفایل خود را ساخته باشید در موقعیت بالاتری آدرس لینک پروفایل شما نشان داده می شود.
در چنین حالتی، اطلاعاتی از صفحه ی اول پروفایل شما و عنوان و کارهای اخیرتان در لینک توضیح پروفایل تان نشان داده می شود. می توانید عنوان و اطلاعات اصلی تان را تغییر دهید تا آنچکه نمایش داده می شود مطابق میل شما باشد.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید