ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۰۲
551 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

از خوب به عالی :سخت گیرانه، نه ظالمانه

شاید فضای کاری شرکت های رهسپار تعالی، خشک به نظر برسد که البته همینطور است. اگر شما هدف و لازمه ی کار کردن در این موسسات را ندانید، احتمالا زیاد نمی توانید در آنجا دوام بیاورید. آنها فرهنگی سخت گیرانه دارند اما ظالمانه نیست؛ این تفاوت بسیار مهمی است.

ظالم بودن به معنای اخراج و توبیخ فرد بدون هر دلیل و توجیه منطقی است. اما سختگیر بودن یعنی دقیق بودن در مورد معیارهای شرکت در تمام سطوح. در سختگیر بودن افراد لایق در مورد از دست دادن جایگاه خود ترسی ندارند و فقط بر روی کارهای خود تمرکز می کنند.

در سال ۱۹۸۶، بانک ولز فارگو تصمیم گرفت، بانک کراکر را بخرد. گروه ولز به این نتیجه رسیدند که اکثریت مدیران کراکر افرادی ناکارآمد هستند. مدیران کراکر به مدتی طولانی غرق در پاداش ها و امتیازات ویژه ای بودند که با سیستم بانکداری ولز فارگو مغایر بود. در نتیجه آنها به صراحت به مدیران کراکر گفتند: “ببینید، این ادغام دو شرکت همسان نیست؛ این یک مالکیت جدید است، ما شعبات و مشتریان شما را خریده ایم نه شما را.”

ولز فارگو ۱۶۰۰ نفر از اعضای گروه مدیریتی بانک کراکر را اخراج کرد. شاید ظالمانه به نظر برسد. اما طبق شواهد، آنها از لیاقت و کاردانی کمتری نسبت به اعضای تیم ولز فارگو برخوردار بودند. یکی از مدیران ارشد آنها به ما گفت: “طفره رفتن کار درستی نبود. ما فکر کردیم بهترین کار این است که از اول کار این موضوع را روشن کنیم. تصمیم گیری در این خصوص دشوار بود؛ اما توانستیم به آنها بگوییم که برای آنها جایی نداریم. ما به هیچ عنوان قصد نداشتیم فرهنگ سازمانی خود را به کسی تحمیل کنیم.”

توجه به دو نکته در این زمینه جالب است: اول اینکه میزان بیکارسازی وسیع در بانک ولزفارگو نسبت به بانک هم ترازش، بانک آمریکا کمتر بود. دوم اینکه، مدیران سطح ارشد ولز فارگو، بیش از کارمندان رده پایین از این ادغام رنج می بردند. در یک شرکت رهسپار تعالی، سخت گیری مقدم بر هر چیزی است مخصوصا در مورد کسانی که بار مسئولیت بیشتری را برعهده دارند.

اما در این خصوص من ترس دارم که مدیران احتمالا سخت گیری در انتخاب افراد را به گونه ای افراطی و بی فکرانه برای ترقی شرکت استفاده کنند و دست به اخراج افراد بزنند. اما باید بدانیم که شرکت های رهسپار تعالی، حدف افراد را هیچ گاه بعنوان اولین خط مشی بکار نمی برند. حتی در مورد ولز فارگو، این بانک یک دوم بانک هم ترازش از روش بیکار سازی استفاده کرد. برخی از شرکت های هم تراز، اعتیادی دائمی و غیرعادی به بیکار سازی و تجدید دوباره ی سازمان دارند.

این یک اشتباهی فجیع است که فکر کنیم یکی از روش های رساندن شرکت از مرحله ی خوب به عالی، بیکار سازی عده ای از نیروهای سخت کوش است. تجدید دوباره و دوباره ی سازمان ها و حذف بی مورد نیروها، هرگز بخشی از روش های شرکت های رهسپار تعالی نبوده است.

(منبع: از خوب به عالی، جیم کالینز)

ادامه ی مقالات “از خوب به عالی” را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *