ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۱۳
457 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

مدل تکامل بازاریابی محتوایی از نظر رابرت رز

  • آگاهی محتوایی Content aware

در اولین مرحله از این مدل، “آگاهی محتوایی” قرار دارد. این مرحله بکار گیری محتوا به منظور کنار گذاشتن تبلیغات مزاحم و نا به جا و ایجاد آگاهی قابل اعتماد نسبت به محصول یا خدمات شماست. مثال کلاسیک این مرحله، بازاریابی درونی inbound marketing است. (شرکت هایی که از محتوا به منظور “معرفی و شناخته شدن” خود استفاده می کنند) این یک استراتژی است که تقاضا را برآورده می کند.

این استراتژی، تولید حجم زیادی محتوای مفید و ارزشمند و قابل اعتماد را به منظور شناخته شدن دربر می گیرد؛ که موجب آگاهی شده و اعتماد مخاطبان هدف را جلب می کند.

مثال: تورهای تنون Tenon Tours. شرکت تورهای تنون با بکار گیری هاب اسپات به تولید محتوای زیادی درباره ی فرهنگ ایرلندی، رویدادهای محلی، نکات سفر در وبلاگ خود اقدام نموده است. این شرکت وقت خود را صرف بهینه نمودن پست ها برای رتبه بندی جستجوها می نماید؛ در نتیجه، این موضوع موجب افزایش ۵۴ درصدی بازدیدکنندگان این سایت شد.

کلید موفقیت، تمرکز بر پست هایی است که موجب ایجاد بهترین رده بندی موتورهای جستجو می شود؛ کدام یک بیش از همه در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود؛ و کدام یک بیشترین بازدیدکننده را جذب می کند.

  • رهبر فکری thought leader

بعد از “آگاهی محتوایی” مرحله ی بعدی تلاش برای تبدیل شدن به “رهبر فکری” است؛ یا “رهبر با تعامل”. این مرحله ای است که بعنوان یک برند، شما محتوای با ارزشی فراتر از محدوده ی محصول یا خدمت تولید می کنید. یک کسب و کار در صورتی در صنعت خود رهبری بازار را به عهده می گیرد که محتوایی که تولید می کند صرفا نیازها را برآورده نکند؛ بلکه اعتماد به برند را ایجاد کند؛ فراتر از ارائه ی دستورالعمل های بکار گیری محصول یا خدمت.

در این مرحله، شرکت از تولید محتوا برای خریداران اصلی خود به یک مرحله بالاتر یعنی تولید محتوا برای تاثیرگذاران influencer و گروه های مرجع جا به جا می شود.

در فضای صنعتی، این به معنای خلق یک قیف خرید buying funnel می باشد. (به طور چکیده، کمک به خریداران برای خرید)؛ زیرا این کار؛ یعنی: نشان دادن تفاوت های کسب و کار در مقایسه با رقبای خود از طریق ادعای کارشناسان، ممکن است کسب و کار درباره ی استفاده ی محصولات مکمل برای مخاطب، محتوا تولید کند.

هدف این مرحله، بکار گیری محتوا به منظور بالا بردن اعتبار شرکت تا جایی است که توسط مصرف کنندگان، مورد اعتماد باشد و به همین دلیل، رویکردی متفاوت برای حل مسائل تولید می کند؛ یا به عبارت ساده تر، هر آنچه را که در مسیر تصمیم گیری خریداران قرار دارد، در بر می گیرد.

مثال: اُپن ویو و شرکا. اُپن ویو رویکردی جامع به استراتژی بازاریابی محتوایی خود دارد. شرکت یک وبلاگ کامل دارد؛ رویدادهای مجازی، رویدادهای فیزیکی، ویدئوها، اینفوگرافیک ها؛ کانال های رسانه ی اجتماعی که همگی به ماموریت اصلی کمک می کنند؛ تا باور شرکت مبنی بر تاثیر مثبت شکل های جدید بازاریابی بر شرکت های استارتاپ را حمایت نمایند.

اُپن ویو از تاثیرگذاران صنعت، همانند پرسنل خود به منظور داستان سرایی کمک می گیرد. شرکت نه تنها از تاثیرگذاران به منظور تولید محتوا کمک می گیرد؛ بلکه با توسعه ی رویکردی فعال، بستر مناسب را برای تولید اطلاعات توسط تاثیرگذاران نیز فراهم می نماید. این سازمان واقعا خود را بعنوان رهبر فکری رشد کارآفرین در صنعت سرمایه گذاری شناسانده است. این موضوع، این سازمان را از دیگر شرکت های سرمایه گذاری متمایز می کند.

این موضوع، متعاقبا موجب بالا رفتن جایگاه اُپن ویو و انتخاب آن توسط کارآفرینان نوآور و خلاق بیشتری در مقایسه با شرکت های هم اندازه ی آن می شود.

  • داستان سرا storyteller

مرحله ی نهایی، مرحله ی “داستان سرا” است. در این مرحله برند، محتوا را با یک داستان بزرگ تر برند یکپارچه می کند و استراتژی محتوایی خود را کاملا در راستای استراتژی جذب مشتری قرار می دهد. شرکت از طریق جذب مشتریان بالقوه و بالفعل و تاثیر گذاران در یک رابطه ی احساس با برند، گام را فراتر از رهبری فکری صنعت بودن می گذارد.

استراتژی داستان سرا آموزش می دهد؛ سرگرم می کند؛ نگاه می دارد؛ و بر روی مخاطبان، تاثیر گذار است؛ زیرا محتوا فراتر از محدوده ی محصول و خدمت رفته و حتی به چرایی وجود سازمان می پردازد. این، موجب ایجاد تقاضا برای محصولات و خدماتی که مخاطبان از وجود آن آگاه نبوده اند، می شود (یا اصلا وجود ندارد).

این موضوع، موجبِ ایجاد علاقه و اشتیاق در کسانی که مشتری نبوده اند، می شود؛ و از مشتری فعلی، مبلغان پرشور و هیجان می سازد؛ و بر جذب مخاطبان از طریق راه های متعدد، تمرکز می کند. (این کار، به طور سنتی وظیفه ی شرکت های رسانه ای بوده است؛ نظیر: نیویورک تایمز یا NBC). هدف استراتژی داستان سرایی، خلق مشتریان بهتر است. این موضوع موجب خلق کارایی جهانی در بازاریابی و فروش می شود: زیرا این موضوع برند را قادر می سازد تا برای محصولات و خدمات خود، تمایز ایجاد نماید (از طریق سفارش یک مزیت برای محصولات یا خدمات خود یا ارائه ی تخفیف کمتر).

مثال: کوکاکولا. استراتژی های داستان سرایی متفاوتی وجود دارد. احتمالا بهترین آنها، کوکاکولاست. این شرکت، داستان هایی با هدف “گسترش شادی” خلق می کند. در فضای صنعتی، شرکت سیسکو از طریق خلق مستنداتی که به طور احساسی با مشتریان ارتباط برقرار می کند، اقدام به داستان سرایی می کند (حتی اگر به مشتریان فروش نداشته باشد).

جی ایی این کار را از طریق صحبت درباره ی نوآوری و خلق داستان های برند که موجب توجه مشتریان به این برند می شود، انجام می دهد؛ این کار موجب تاثیر بر کسب و کارها و احتمال خرید محصولات جی ایی می شود.

(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)

ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *