ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۰۹
574 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

بازاریابی محتوایی : مصاحبه ای با مدیرعامل ریور پولز اند اسپاس

در ادامه ی مقاله ی گذشته، در اینجا به مصاحبه ای که جو پولیتسی با مارکوس شریدان، مدیرعامل ریور پولز اند اسپاس، خواهیم پرداخت.

  • جو پولیتسی: من شنیده ام شما می گویید بازاریابان بیش از حد درباره ی بازاریابی محتوایی فکر می کنند. به جای ایجاد انواع طرح های پیچیده، آنها فقط باید شروع کنند و در طول مسیر آنها را بفهمند. این نگرش شما از کجا سرچشمه گرفته است؟

مارکوس: من خوشحالم که یکی از کارمندان یقه آبی blue collar شرکتی در زمینه ی استخرهای شنا هستم. من درس بازاریابی نخوانده ام. اگر یکی از بچه های من می گفت: “من می خواهم یک بازاریاب بشوم؛ و می خواهم بازاریابی بخوانم” تا سر حد مرگ می ترسیدم که این باعث تباهی او خواهد شد.

من درباره ی بلایِ دانش، در وبلاگ خودم بیش از هر مطلب دیگر نوشته ام. بلای دانش چیزی است که من خیلی درباره ی آن فکر کرده ام؛ مردمان زیادی را دیده ام که از آن رنج می برند؛ به خصوص در فضای آنلاین، بعضی از این “رهبران” آنلاین که درباره ی بازاریابی صحبت می کنند، بیش از اندازه در دنیای خودشان پیچیده شده اند. من پست های وبلاگ را می خوانم و به قدری موضوع در ابهام بیان شده که متوجه منظور اصلی مطلب نمی شوم. مطالب ناپیوسته و غیر کاربردی، فایده ای ندارد. این آن کسی نیست که من می خواهم بشوم.

  • جو: شما درباره ی احترام و ادب و تواضع، در وبلاگ خود سخن گفته اید. آیا نمونه هایی از بی احترامی در نشریات یا وبلاگ های کسب و کار می بینید؟ درباره ی این موضوع چه پندی به نویسندگان وبلاگ ها می دهید؟

مارکوس: صادقانه بگویم، من به اندازه ی کافی ایده نمی بینم. اکثر کسب و کارها به خصوص در فضای تجاری، در این دنیای خاکستری زندگی می کنند. آنها به قدری از داشتن ایده ی واحد هراس دارند که وبلاگ های شان بسیار بی کیفیت است. آنها دنبال دلجویی از تمام افراد هستند؛ به همین دلیل هیچ کششی ایجاد نمی کنند.

مردم همیشه از من می پرسند: “چگونه شما موضوعی را که خیلی هم جذاب نبود، انتخاب کردی و پیروان زیادی کسب کردی؟” اولا، من به صورت بسیار صمیمی می نویسم. من جوری می نویسم که انگار صحبت می کنم؛ دوما، وبلاگ من مملو از ایده است. من در دنیای خاکستری و خنثی زندگی نمی کنم. من در سیاه یا سفید زندگی می کنم. ما یک کمبود تفکر رهبری داریم؛ زیرا افراد از اتخاذ موضوع مشخص، واهمه دارند.

امروزه، شما باید محترمانه رفتار کنید. من برنمی خیزم و بگویم: “این مرد، بسیار احمق است.” من هرگز کاری نظیر این انجام نمی دهم؛ اما خواهم گفت: “من به این محصول، خدمت یا عقیده نگاه می کنم، اما مرا جذب نمی کند؛ و در این قسمت دلایلم را مطرح خواهم کرد.”

اگر در صنعت خودتان شما باعث بالا رفتن ابروی مخاطبان تان نشوید، فکر نمی کنم موفق به انجام کاری قوی بشوید. مطالب بسیاری زیاد و بیش از اندازه وجود دارد. من درباره ی چیزی که آن را CSI نام گذاری کرده ام، صحبت می کنم؛ شاخص اشباع محتوا Content saturation index. در هر صنعتی، CSI به طور روزانه با فراز و نشیب هایی در حال رشد است. همه چیز به کیفیت ختم نمی شود. کیفیت، جنبه ی اجتماعی مسائل را آغاز می کند.

  • جو: شما درباره ی جوانب مثبت و منفی پلتفرم های تکنولوژیکی گوناگون، در وبلاگ خود بحث کرده اید. مانند رتبه بندی های الکسا Alexa ranking . لایو فایر Live fyre. فکر می کنید وبلاگ نویسان برای موفقیت نیاز دارند چه برنامه های کاربردی و پلتفرم هایی را بدانند؟

مارکوس: آن چیزی که من بارها در مورد آن صحبت کرده ام، هاب اسپات Hubspot است. هاب اسپات، اولین شرکت همه چیز در یک چیز بود. (برای مثال، وبلاگ نویسی، تجزیه و تحلیل، بازاریابی ایمیلی، پرورش راهبری، رسانه های اجتماعی). هات اسپات برای درک محرک های رفتاری شما، از آنالیزهای گوگل هم عمیق تر می شود.

ذکر یک نکته در اینجا لازم است: اگر بعنوان یک وبلاگ نویس، شما نتوانید بگویید: من می دانم به واسطه ی وبلاگ من حداقل این تعداد فروش رخ داده است احتمال زیادی وجود دارد که شما چیزها را درست اندازه گیری نمی کنید. شما نیاز دارید از تجزیه و تحلیل گر گوگل بهتر عمل کنید. تحلیل گر گوگل ترافیک را ردیابی می کند؛ اما نام ها و اشخاص را ردیابی نمی کند. قدرت بسیاری در گفتن این جمله وجود دارد: “جف امروز از سایت من بازدید کرد و یک فرم پر کرد و جف این ۵ صفحه از وب سایت من را ملاحظه کرد.”

در مقابل، تحلیل گر گوگل، می گوید: “امروز، ۱۰۰۰نفر از سایت من بازدید کردند؛ و این صفحاتی است که به آن نگاه کرده اند؛ و این نرخ پرش Bounce rate است و این جاهایی است که آنها کلیک کردند.”

خب اینجا چه خبره؟ بعنوان یک فروشنده، من می خواهم بدانم جف چه کارها کرد، عملکرد ۹۹۹ تای دیگر برای من اهمیتی ندارد. من واقعا می خواهم بدانم جف چه کرد.

به همین دلیل ما نیاز داریم بازاریابان خوبی در محدوده ی خودمان باشیم و باید کاری کنیم که مردم فرم ها را در وبسایت ما تکمیل کنند. نیاز داریم رفتار درست را ببینیم؛ نه آن که تمام فرضیاتی را که تحلیل گر گوگل ارائه می کند، بررسی کنیم. تحلیل گر گوگل خوب است؛ اما به طور مشخص آن عمقی را که از یک رویکرد فروش نیاز دارید، به شما نمی دهد.

  • جو: شما مطالب بسیاری درباره ی خود، خانواده و باورهایت به اشتراک می گذاری، خیلی بیشتر از آنچه که صاحبان کسب و کار به طور میانگین انجام می دهند، به من بگو چرا؟

مارکوس: من از شما می خوام که در ابتدا، با من ارتباط برقرار کنید. من می خواهم قبل از هر چیز، شما بدانید من شبیه به چه چیزی هستم . این مهم است؛ زیرا شما باید قادر باشید برای محتوا یک چهره ایجاد کنید. در گام بعدی، من می خواهم شما احساس کنید من دقیقا مثل شما هستم؛ یک شخص واقعی با یک خانواده ی واقعی، با چالش های واقعی، پیروزی ها، تراژدی های و غیره؛ بنابراین، هنگامی که مطالب من را می خوانید، می توانید بگویید: “من می دانم چه کسی با من صحبت می کند” حتی اگر من و شما خیلی شبیه به هم نباشیم، شما می دانید که من یک شخص واقعی هستم.

به عقیده ی من، اولین نیازی که ما در زندگی داریم این است که احساس کنیم درک می شویم. زمانی که من فقط یک “فروشنده ی استخر” بودم، زنگ منزل یک مشتری را می زدم، بانوی منزل به استقبال من می آمد و خوش آمد می گفت. او با من به گونه ای رفتار می کرد که گویی سال هاست یکدیگر را می شناسیم؛ درباره ی بچه های من صحبت می کرد.

به اشتراک گذاشتن داستان های شخصی، واقعا دیوارهای فاصله را از بین می برد. این، موضوعی عمیق است. به عنوان بازاریابان، ما درباره ی رسانه های اجتماعی صحبت می کنیم؛ اما همچنان می خواهیم ضد اجتماعیی باقی بمانیم. من اینجا هستم و هر آنچه دارم در طبق اخلاص گذاشته ام. من اینجا هستم تا اجتماعی باشم و این من واقعیِ من است.

(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)

ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *