۵سوالی که باید هرروز، قبل از شروع کار ازخود بپرسید!

۵سوالی که باید هرروز، قبل از شروع کار ازخود بپرسید!
مجموع 5 از 3 رای

شروع کار

۵ سوالی که باید هر روز، قبل از شروع کار از خود بپرسید!

همه روزه، قبل از اینکه شروع کنید و روزتان را آغاز نمایید، باید پنج سوال را طرح و به آن جواب بدهید.

اولین سوال این است که: چرا به من حقوق می دهند؟ شما دقیقا برای انجام دادن چه کاری استخدام شده اید؟ اگر رئیستان از شما بپرسد که چرا ما به شما حقوق می دهیم، در جوابش چه می گویید؟

واقعیت این است که شما استخدام شده اید تا کارهای به خصوصی را انجام بدهید که برای تشکیلات شما ارزش اقتصادی داشته باشد. ۲۰ درصد کار شما، ۸۰ درصد ارزش شما را به نمایش می گذارد. باید در تمام مدت روز کارهایی بکنید که بیشترین سود و فایده را به سازمان و تشکیلات شما برساند.

سوال دومی که در تمام مدت روز می توانید از خودتان بپرسید این است. کدام کار من بیشترین ارزشمندی را دارد؟ فعالیت هایی هستند که از بیشترین استعداد، مهارت ها، تجربه و قابلیت های شما استفاده می کنند. اینها چه کارهایی هستند؟

اگر دقیقا از جواب مطمئن نیستید، این سوال را از رئیس خود بپرسید تا او ارزشمندترین کار شما را مشخص سازد. جواب هرچه بود، تمام مدت روز را به این کار اختصاص بدهید.

سومین سوالی که باید از خود بپرسید این است: مهم ترین حوزه ی نتایج من کدامند؟ اینها زمینه ها و کارهایی هستند که اگر قرار است برنامه ی شما با موفقیت همراه باشد، باید به طرز عالی انجام شوند.

باید هر یک از این وظایف را شناسایی کنید و بعد نه تنها در بهترین شرایط و با بیشترین سعی و کوشش آنها را انجام بدهید، بلکه با گذشت هر روز در این زمینه ها کارآمدتر و موثرتر بشوید.

چهارمین سوالی که طی روز باید از خود بپرسید این است: من و تنها من، چه کاری است که می توانم بکنم، که اگر این به خوبی انجام شود، می تواند تفاوتی حقیقی برای شرکت من ایجاد کند؟

این یکی از بهترین سوالاتی است که می توانید از خود بپرسید. چه کاری است که شما و تنها شما می توانید بکنید که تفاوتی در شرکت و کار شما بوجود می آورد؟ بار دیگر اگر جواب این سوال را نمی دانید، آن را از رئیستان بپرسید.

سوال پنجم که احتمالا از سایر سوالات مهم تر است این است: در حال حاضر، مفیدترین و ارزشمندترین طرز استفاده از زمان برای من کدام است؟ تمامی تکنیک ها و روش های هدف گذاری، برنامه ریزی شخصی و مدیریت زمان برای آن هستند که به شما کمک کنند تا در هر دقیقه از روز جواب دقیقی به این سوال بدهید.

وقتی عادت می کنید که به تکرار این سوال را از خود بپرسید، وقتی مطمئن هستید هر کاری که می کنید برای پاسخ دادن به این سوال است، کارآیی تان به دو یا سه برابر افزایش پیدا می کند. شما موثرتر و موثرتر می شوید، کارهای ارزشمندتر انجام می دهید. عادت کنید که از زمان خود بیشترین استفاده را بکنید، اینگونه به موفقیت می رسید.

(منبع: هدف، برایان تریسی)

ادامه ی مقالات هدف را دنبال کنید…


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن