پس از رویداد
پس از برگزاری رویداد، با بازدید کنندگانی که از توئیتر، فیسبوک و اینستاگرام استفاده می کنند، در تماس باشید. آنها را در عکس ها تگ کنید، در فضای عمومی آنلاین از آنها تشکر کنید و مطالبی که آنها پست می کنند را اشتراک گذاری کنید. ممکن است افرادی که در توئیتر یا اینستاگرام شما هستند، خودشان برنامه ای برای گردهمایی در مال شما داشته باشند. آنها مال شما را مکانی مناسب و جذاب برای همایش ها می دانند و آنجا یکدیگر را ملاقات می کنند.
ویدئوی ویروسی فورست سیتی
یکی از آخرین پروژه های شرکت بهره برداری فورست سیتی کامرشیال(Forest City Commercial Development) به نام گالف استریف پارک(Gulfstream Park) در فلوریدا، بخشی از پروژه ی عظیم ساختمانی آنها است که دارای فازهای تجاری، تفریحی، سرگرمی، و خرده فروشی است و شامل بخش هایی مانند پیست اسب دوانی و پارک های سرگرمی می باشد.
این شرکت برای برگزاری مراسم افتتاحیه، یک ویدئوی ویروسی در یوتیوب و دیگر شبکه های اجتماعی منتشر کرد.
نانسی مک کین، مدیر بازاریابی فورست سیتی، در این رابطه می گوید: “ما با شبکه های اجتماعی غریبه نبودیم. اما این بار از ویدئوی ویروسی استفاده کردیم. این ویدئو برخی امکانات و ویژگی های ما را نشان می دهد. این ویدئو را در یوتیوب، فیسبوک و دیگر شبکه های اجتماعی منتشر کردیم تا یک افتتاحیه ی با شکوه داشته باشیم.”
آنها برای این کار ۱۰ الی ۱۵ سوارکار را به قسمت های مختلف این مجموعه بردند و از آنها فیلم گرفتند. یک گروه موسیقی بطور زنده آهنگ می زد و آنجا تبدیل به محلی برای مهمانی ها شد. مردم سوارکاران را شناختند و با آنها تعامل می کردند. بسیاری از افراد نیز با سوارکاران عکس یادگاری گرفتند.
یکی از دلایلی که این ویدئو در یوتیوب دیده شد، جنبه ی سرگرمی و خنده دار آن بود. استفاده از سوارکاران واقعی و تعدادی رقصنده به جذابیت برنامه کمک می کرد. این ویدئو برنامه ای خاص در فلوریدا بود و به پدیده ای شگفت انگیز تبدیل شد.
نانسی مک کین ادامه می دهد: “ما همیشه به دنبال چیزهای جدید می رویم. کارهای جدید برای ما مزیت رقابتی ایجاد می کند. ویدئوهایی که در یوتیوب پخش می شوند باید سه ویژگی داشته باشد: زیاد طولانی نباشد، دسترسی خوبی داشه باشد و سرگرم کننده باشد. همه ی این عوامل تاثیر یکسانی در جذابیت ویدئو و استقبال از آن دارند. این ویدئو ابتدا در یوتیوب منتشر شد و در ادامه، در شبکه های اجتماعی دیگر هم اشتراک گذاری شد.”
(منبع: بازاریابی دیجیتال در مراکز خرید و مال ها، شورای بین المللی مراکز خرید)
ادامه ی مقالات بازاریابی دیجیتال را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید