ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۱/۲۳
518 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

قدرت بیان : برنامه ریزی و آمادگی

“ارزش واقعی انسان، با توجه به اهدافی که دنبال می کند، سنجیده می شود.” مارکوس آرلیوس

دست کم ۹۰ درصد از موفقیت شما به عنوان یک سخنران، با برنامه ریزی برای سخنرانی تعیین می شود. ارنست همینگوی می نویسد:

«باید برای هر واژه ای که می نویسید ده واژه در ذهن داشته باشید، در غیر این صورت خواننده متوجه می شود که واژه تان مناسب نیست.»

اما در صحبت کردن برای هر واژه ای که می گویید باید ۱۰۰ واژه بدانید، در غیر این صورت مخاطبان متوجه می شوند که شما نسنجیده صحبت می کنید. شنونده بلافاصله احساس می کند که شما اطلاعات زیادی ندارید، مگر این که خودتان را کاملا آماده کرده باشید. آمادگی کم در مقابل مخاطبان باهوش و تیزبین، خود به خود اعتبار و اخلاق شما را زیر سؤال می برد. اگر آماده نباشید، یا بدتر از آن، اگر به مخاطبانتان بگویید که «در این مورد تخصص ندارم» پیامتان هرچه قدر هم که خوب باشد بر آنها تأثیر نمی گذارد. از طرف دیگر، آمادگی کامل بلافاصله مشخص می شود و اعتبارتان را افزایش می دهد.

“آمادگی، مخاطبان را تحت تأثیر قرار می دهد و آنها را نسبت به پیام شما پذیراتر می کند.”

 ویژگی های مخاطبان در سخنرانی

نقطه شروع آمادگی، مخاطبان هستند. به یاد داشته باشید سخنرانی درباره شما نیست، درباره آنهاست. طوری شروع کنید که گویی یک بازارسنج هستید و قرار است با مشتریان آشنا شوید. آنها دقیقا چگونه افرادی هستند؟ مخاطبان شما، چه کسانی خواهند بود؟ این موضوع برای سخنرانی مؤثر و آمادگی بی نظیر، بسیار مهم است. در این قسمت به چند ویژگی اشاره کرده ام که می توانید برای بهتر شدن سخنرانی هایتان از آنها استفاده کنید.

  • سن و گروه سنی

مخاطبانتان چند سال دارند و گروه سنی شان چیست؟ مخاطبان جوان در مقایسه با مخاطبان مسن برداشت، فرهنگ و پیش زمینه های متفاوتی دارند. آگاهی از سن آنها بسیار مهم است.

  • جنسیت

جنسیت مخاطبانتان چیست؟ گاهی اوقات نیمی از مخاطبان من زن و نیمی مرد هستند. گاهی اوقات هم ممکن است ۹۵ درصد فقط زن باشند و یا ۹۵ درصد مرد. این تفکیک جنسیت، نحوه برنامه ریزی برای سخنرانی و بیان منظورتان را تحت تأثیر قرار می دهد.

  • درآمد

افرادی که در سخنرانی شرکت کرده اند چقدر درآمد دارند؟ به طور میانگین آنها چقدر حقوق می گیرند؟ محدوده درآمد آنها از کمترین تا بیشترین میزان چقدر است؟ مهم تر از همه این که آنها درآمدشان را چگونه به دست می آورند و چه عواملی درآمد آنها را تحت تأثیر قرار می دهد؟ آگاهی از این نکات به شما کمک می کند به مسائل مربوط به پول و درآمد طوری اشاره کنید که برای بیشتر مخاطبانتان قابل قبول و یا قابل درک باشد.

  • میزان تحصیلات

سابقه تحصیلی مخاطبانتان چیست؟ آیا آنها از دبیرستان فارغ التحصیل شده اند؟ آیا تحصیلات دانشگاهی دارند؟ آیا مدرک علوم پایه دارند، یا مدرک مهندسی؟ آگاهی از نوع تحصیلات شنوندگان در انتخاب نمونه ها، مثال ها و کلمات مناسب به شما کمک می کند.

  • شغل

خود مشغول کار بوده اند؟ امروزه در رشته آنها چه تغییراتی رخ می دهد. مخاطبان شما برای امرار معاش چه می کنند؟ چه مدت در رشته خاص می دهد؟ آیا حرفه آنها در دوره شکوفایی است یا در دوره رکود؟

  • وضعیت خانوادگی

وضعیت خانوادگی مخاطبانتان چگونه است؟ آیا آنها متاهل، مجرد، مطلقه یا بیوه هستند؟ اکثریتشان متاهل هستند یا مجرد؟ فرزند دارند؟ شما باید از این نکات مهم اطلاع داشته باشید.

  • میزان آشنایی مخاطبان با موضوع سخنرانی

مخاطبان چقدر با موضوع سخنرانی آشنا هستند؟ اطلاعات آنها درباره موضوعی که می خواهید صحبت کنید، چقدر است؟ آیا آنها مبتدی هستند، یا در زمینه موردنظر اطلاعات نسبی دارند؟ این موضوع مشخص می کند که سخنرانی شما باید تا چه حد ساده یا پیچیده باشد.

  • طرز تفکر آنها چگونه است؟

با پرسیدن سؤال های زیر، به طرز تفکر مخاطبانتان پی ببرید:

اهداف و آرمان های آنها چیست؟  با توجه به موضوع سخنرانی، چیزهایی که به آن امیدوار هستند یا از آن هراس دارند چیست؟ 

آنها چه نیازهایی دارند که ممکن است با توصیه ها و ایده های شما برطرف شوند؟ *ارزش ها و اعتقادات آنها چیست؟

جهت گیری سیاسی آنها چیست؟ *اعتقادات یا تعهدات مذهبی آنها چیست؟ دغدغه ها، نگرانی ها یا مشکلات آنها چیست؟

آشنایی با شرایط عاطفی افرادی که در سخنرانی شما شرکت می کنند، در ارتباط برقرار کردن با آنها بسیار مهم است. اگر قبل از سخنرانی  این سؤالات را از طراحان بپرسید و وب سایت آنها و مطالب منتشر شده شان را مطالعه کنید، می توانید جواب هایی را که می خواهید پیدا کنید.

منبع: (قدرت بیان، حرف بزن تا برنده شوی، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات قدرت بیان را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *