طراحی اپلیکیشن برای مرکز خرید
در چند سال اخیر، مراکز خرید و مال ها سرمایه گذاری زیادی روی استراتژی های بازاریابی دیجیتال انجام داده اند، استراتژی هایی که روی خرده فروش ها و مشتریان تاثیر گذار خواهد بود. صنعت مراکز خرید به سمتی رفته است که نقش خدمات موبایلی برای افزایش تجربه ی درون مال مشتریان، بسیار حیاتی شده است.
مراکز خرید به خدمات مبتنی بر موبایل بعنوان یکی از راه حل های ارتباط با مشتریان می نگرند. یکی از اصلی ترین مراحل این فرآیند، طراحی و اجرای یک اپلیکیشن تعاملی مبتنی بر موبایل می باشند تا مرکز خرید به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کرده و با مشتریان وفادار خود، ارتباط مستمر داشته باشد.
اپلیکیشن ها، اصلی ترین دلیل استقبال مردم از گوشی های هوشمند هستند. با اپلیکیشن ها، موبایل تبدیل به رسانه ای تعاملی شد. همچنین اپلیکیشن ها عنصر جدایی ناپذیر برنامه ی بازاریابی هستند. این روند با دانلود میلیون ها اپلیکیشن توسط مصرف کنندگان در سراسر دنیا تشدید شد.
اپلیکیشن ها تقریبا در همه ی صنعت ها وجود دارند. مراکز خرید و مال های بزرگ دنیا نیز روی اپلیکیشن ها بسیار کار کرده و نسخه های آن را سریعا به روز می کنند.
دلیل استقبال گسترده از اپلیکیشن های موبایلی، ارائه ی تجربه ی منحصر به فرد به مصرف کنندگان می باشد. آنها از طریق اپلیکیشن ها می توانند به محتوای ارزشمند دست پیدا کنند، با دیگران تعامل کرده و از خدمات مبتنی بر مکان استفاده کنند. این مجموعه خدمات توسط اپلیکیشن ها ارائه می گردد. به همین دلیل رسانه ای یکتا می باشد.
همچنین این اپلیکیشن ها می توانند با ابزارهای موجود در سازمان، مانند نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)، برنامه های وفاداری و زیر ساخت های مدیریت محصول (Product Management)، یکپارچه شده و در ارتباط باشند. این امکان باعث استفاده ی استراتژیک بازاریابی از آنها می شود.
روند استفاده از اپلیکیشن ها به سرعت در حال افزایش است. در حالیکه پر دانلودترین اپلیکیشن های دنیا را شبکه های اجتماعی و ارتباطی شکل می دهند، اپلیکیشن های دیگر هم مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از مدل های کسب و کار مبتنی بر اپلیکیشن (Application Based Business Models) طراحی شده است و در حوزه های غذا فروشی، حمل و نقل، خدمات بانکی و بسیاری از بازارهای دیگر، فعال و موفق هستند.
بطور کل، مصرف کنندگان به دنبال اپلیکیشن های اطلاعاتی، سرگرمی و شبکه های اجتماعی هستند. باید تلاش کنید تا اپلیکیشن مرکز خرید را طوری طراحی کنید تا بتواند نیازهای فوق را برطرف سازد.
(منبع: بازاریابی دیجیتال در مراکز خرید و مال ها، شورای بین المللی مراکز خرید)
ادامه ی مقالات بازاریابی دیجیتال را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید