ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۲۴
389 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

ساخت نام تجاری جدید با کمک روابط عمومی PR

در دنیا درباره ی کدام یک از شرکت ها بیش از همه گزارش شده است؟ طبق نظر کارما Carma، یک شرکت بررسی رسانه ای، این عنوان از آنِ شرکت مایکروسافت است.

با اینکه از عمر مایکروسافت تنها ۲۷ سال می گذرد، ولی نام تجاری مایکروسافت دومین نام مهم دنیا پس از کوکاکولاست. شرکت اینتربند Interband که به سنجش ارزش و اهمیت نام های تجاری مشغول است، ازش تجاری مایکروسافت را ۶۵ میلیون دلار تخمین زده است.

جمله ی “تبلیغات، نام تجاری را می سازد”، و همچنین این عقیده که تبلیغات برتر، نام های تجاری برتر را می سازد، ذکر شبانه روزی دست اندر کاران تبلیغات در زمینه ی بازاریابی است.

ولی آیا این تبلیغات بود که باعث ساخته شدن نام تجاری مایکروسافت شد؟

نه به هیج وجه. اگر مایکروسافت در طول زندگی ۲۷ ساله اش حتی یک آگهی چاپی یا تلویزیونی ارائه نمی داد، آیا باز هم کسی در اینکه مایکروسافت دومین شرکت با ارزش دنیاست، شک می کرد؟ ما که فکر نمی کنیم.

ممکن است فکر کنید که مایکروسافت توسط اطلاع رسانی هم بوجود نیامده است، یا مایکروسافت به این علت یک نام قدرتمند است که بیل گیتس بزرگ، این نام را ساخته است. آیا قدرت یک نام تجاری به بزرگی و عظمت آن وابسته است، نه به اطلاع رسانی درباره ی آن؟

به نظر ما چنین نیست. آیا تا به حال این اسامی به گوشتان خورده است؟ کاردینال هلث Cardinal Health دلفی اتوموتیو Delphi Automotive، اینگرام مایکرو Ingram Micro، لِمَن برادرز هولدینگز Lehman Brothers Holdings، ریلاینت انرژی Reliant Energy، تاسکو یا یوتیلی کُرپ یونایتد Utilicorp United.

تمام این شرکت ها بزرگ تر از مایکروسافت هستند، ولی هیچ کدام از آنها نتوانسته اند نام تجاری ای بسازند که با نام قدرتمند مایکروسافت قابل مقایسه باشد.

در واقع اطلاع رسانی گسترده، پیرامون مایکروسافت بود که آن را به یک نام تجاری تبدیل کرد. ما مطمئن هستیم که شما تعداد زیادی از مقاله ها و یا داستان هایی که درباره ی مایکروسافت و محصولات آن نوشته شده است را به خاطر دارید. محصولات جانبی از قبیل ویندوزهای ۹۵ و ۹۸، ان تی NT و ۲۰۰۰، XP، وُرد، اکسل Exel، پاورپوینت Power point، ایکس باکس Xbox و دات نت.

ولی آیا حتی یک آگهی تبلیغاتی مایکروسافت را به خاطر دارید؟تیتر آن آگهی چه بود؟ آن آگهی به شما چه می گفت؟

آیا تصور می کنید که آگهی های تبلیغاتی ۲۰۰ میلیون دلاری مایکروسافت بود که ویندوز ۹۵ را تا این حد موفق کرد؟ خیر. ویندوز ۹۵ بدن هیچ تبلیغی باز هم موفق بود. این یک محصول انقلابی بود که تمام رسانه ها به گونه ی شگفت آوری درباره ی آن صحبت می کردند و چنین پیش بینی می شد که ویندوز ۹۵ آینده ی صنعت کامپیوتر های شخصی را تغییر دهد.

این ها مواردی بود که باعث شد ویندوز ۹۵ به اوج سکوی افتخار برسد. شرکت مایکروسافت زمان معرفی ویندوز XP، مبلغ هنگفتی برای خرید امتیاز ترانه Ray of light به مَدونا Madonna پرداخت کرد.

تنها اطلاع رسانی قادر است باور عمومی مردم را تقویت کرده و آن را هدایت کند، وگرنه زیر و بم صدای خانم مدونا تاثیری ندارد.

در ساخت نام های تجاری، تبلیغات کاملا بی اثر شده است. آن چه نام های تجاری را می سازد، پیام ها و گزارش های رسانه ها است. هر قدر تعداد این پیام ها بیشتر و محتوای آنها مطلوب تر باشد، نام تجاری قوی تر خواهد شد.

این نکته را نیز از یاد نبرید که اطلاع رسانی، بیل گیتس را به یکی از شناخته شده ترین مدیران اجرایی آمریکا تبدیل نمود. روشن است که تبلیغات به تنهایی نمی توانست نام گیتس را به یک نام تجاری شناخته شده ی قدرتمند تبدیل کند.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *