ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۳۰
528 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

دینامیت موفقیت : آن چیز بیشتر

بسیاری از مخترعان، قبل از برادران رایت، به اختراع هواپیما و پرواز نزدیک شده بودند. برادران رایت هم از همان روش و دستورالعمل پیشینیان بهره بردند، اما «چیز بیشتری» را به آن افزودند. آنها تلفیقی تازه را خلق کردند و موفق شدند. آن «چیز بیشتر» تقریبا ساده بود. آنها دریچه های متحرکی را به لبه های بال هواپیما وصل کردند، طوری که هنگام استفاده از آنها، خلبان قادر به حفظ تعادل هواپیما باشد. این دریچه ها موجب اختراع هواپیماهای امروزی شدند.

حتما فهمیده اید که اصلی میان تمام این داستان ها مشترک است: در هر داستان، راز موفقیت، استفاده از قدرتی بود که قبلا ناشناخته تلقی می شد. آن قدرت، تمایز را ایجاد می کرد. بنابراین، اگر در آستانه دروازه موفقیت قرار دارید و نمی توانید داخل شوید، سعی کنید از «چیز بیشتر» بهره بگیرید که لازم نیست خیلی هم عظیم باشد. کلمات «هیپ هیپ هورا» تنها چیزی بود که موفقیت را برای یک ترانه به ارمغان آورد. دریچه های بال، تنها چیزی بود که هواپیما را به پرواز درآورد. میزان و کمیت «چیز بیشتر» اصلا مهم نیست، بلکه کیفیت آن است که حرف اول را می زند.

چرا دادگاه عالی، حکم اختراع تلفن را به نام گراهام بل صادر کرد؟

خیلی ها ادعا کردند قبل از گراهام بل، تلفن را اختراع کرده اند. از جمله آنها می توان به گری، ادیسون، دال بیر، مک دانف، اندرو و اید، و ریس اشاره کرد. از میان این افراد، فیلیپ ریس تنها کسی بود که تقریبا به موفقیت نزدیک شده بود.

تنها تفاوتی که بعدها بزرگ ترین تمایز را ایجاد کرد، یک پیچ کوچک بود. «ریس» متوجه نشد که در صورت بیشتر چرخاندن پیچ، آن هم به اندازه یک چهارم، می توانست جریان مدار را پیوسته کند؛ چیزی که او را موفق می کرد. حکم دادگاه عالی ایالات متحده چنین بود:

دانش ریس درباره اینکه برای انتقال صدا باید از الکتریسیته استفاده کرد، قابل قدردانی است. همان طور که خودش نوشته است: «در هر شرایط و موقعیتی، هر موج صدایی که توسط گوینده تولید و فرستاده می شود، باید با همان میزان بلندی توسط دستگاه گیرنده گرفته شود.»

دادگاه عالی، بعدها چنین حکم کرد. «ریس، چگونگی تولید امواج و اصوات موسیقی را کشف کرد. فقط همین. او می توانست با استفاده از دستگاهش آواز بخواند، ولی نمی توانست صحبت کند.» از ابتدا تا انتهای کارش هم همین قدر دستاورد داشت. درست مثل برادران رایت، آن «چیز بیشتری» که گراهام بل استفاده کرد، بسیار ساده بود.

“او امواج الکتریسیته را از نوع محدود مداری به نوع پیوسته تبدیل کرد؛ چیزی که برای انتقال صدای انسان، لازم بود. دو موج پیوسته ای که صدا را رد و بدل می کرد، همان امواج الکتریسیته مستقیم است.” موج مداری، با اندکی مکث، قطع می شد و به همین خاطر، گراهام بل، جریان را به مدار محدود نکرد، بلکه آن را گسترش داد. کاری که «ریس» آن را انجام نداد.

دادگاه سرانجام چنین حکمی را صادر کرد: «ریس هرگز نتوانست صدای انسان را به صورت تلگرافی مخابره کند، اما بل، چنین کاری را کرد و موفق شد. در چنین شرایطی اصلا نمی توان قبول کرد که اقدامات ریس موجب اختراع تلفن توسط گراهام بل شده است.» پیروی از روش ریس، به معنای شکست و دنبال کردن راه بل، به معنای موفقیت است. اگر ریس به تلاش ادامه می داد، شاید راهی برای موفقیت پیدا می کرد. اما او دست از تلاش کشید و شکست خورد. بل در راه خود استوار ماند و تا به دست آوردن موفقیت کامل، دست از تلاش برنداشت.

منبع: (دینامیت موفقیت، ناپلئون هیل/کلمنت استون)

ادامه ی مقالات دینامیت موفقیت را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *