ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۰۴
443 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

تغییر تفکر مردم نسبت به کالاهای مشابه، با PR

در رسته ی کالاهای جا افتاده مثل ماءالشعیر، اتومبیل و کفش های ورزشی این تفکر وجود دارد که همه ی نام های تجاری در نهایت یکسان می باشند و آنها کالاهای مشابه هستند. به طور سنتی، تبلیغات برای اینگونه کالاهای مشابه، در جهت اطلاع رسانی نیست (چه حرف تازه ای برای گفتن هست؟)، بلکه فقط مساله ی سرگرم کردن مخاطب درمیان است.

این طرز تفکر در ذهن مدیران هنریِ اکثر آژانس های تبلیغاتی وجود دارد. مدیران هنری به سرعت می توانند کالاهای مشابه را از میان هر دسته ای که روی آن کار می کنند تشخیص بدهند. این هم بهانه ی دیگری برای ساختن آگهی های سرگرم کننده توسط اشخاصی است که در درجه ی اول ترجیح می دهند فیلم سینمایی بسازند تا آگهی تلویزیونی.

ولی در بحث کالاهای مشابه یک نکته انحرافی وجود دارد. در حالیکه خیلی از کالاها ممکن است به ظاهر مشابه باشند، این تشابه در ذهن مصرف کننده های کالاها، چندان عینی نیست.

ماء الشعیر بادلایت و میلرلایت Miller-Lite ممکن است درون بطری، کالاهای مشابه باشند، ولی در ذهن خریداران مطلقا مشابه نیستند. بادلایت ماءالشعیری جدیدی است که بیشتر مورد توجه نسل جوان قرار دارد و میلرلایت نوشیدنی قدیمی تری است که مخصوص اشخاص مسن است.

بازاریابی چندان با خود کالاها سر و کار ندارند. هدف اصلی آن، ایجاد شناخت در مشتری است. برای برپایی یک برنامه ی موفق تبلیغاتی یا روابط عمومی، شما به خلق چیزهایی بیشتر از ارزش گفتگو نیازمند هستید و ناچارید که با برداشت های منفی در ذهن مخاطب هم مواجه شوید. اطلاع رسانی یا روابط عمومی PR در برخورد با اینگونه برداشت های منفی، شیوه ی کارآمد تری نسبت به تبلیغات محسوب می شود.

یکی از علل اصلی شکست برنامه های تبلیغاتی، اعتماد بی چون و چرا به اثر گذاری آن است. این اعتماد باعث می شود که هر جا بازاریابی دچار مشکل شده، راه حل پیشنهادی، “افزایش تبلیغات” می باشد.

داستان یک مشتری آگهی تبلیغاتی که دچار مشکلات زیادی شده است می تواند به این شکل تعریف شود: تجهیزات تولیدی شرکت، قدیمی و از کار افتاده است. قیمت کالاهای تمام شده بسیار بالاست و مشتریان به سوی کالاهای رقیب رو آورده اند. حال این مشتری از مدیر اجرایی آژانس تبلیغاتی اش می پرسد: “چه باید بکنیم؟” پاسخ مدیر اجرایی این است که در تلویزیون، آگهی پخش کنید.

اگر تنها وسیله ی موجود در جعبه ی ابزار شما یک چکش باشد، هر مشکلی برای شما شکل یک میخ خواهد بود و اگر شما صاحب یک آژانس تبلیغاتی باشید، ماجرا چندان متفاوت نخواهد بود.

اگر در تبلیغات، کیفیت (بخوانید خلاقیت) چاره ساز نیست،پس حتما کمیت کارساز خواهد بود. شاید با بالا بردن میزان تبلیغات یک شرکت بتوانید به موفقیت برسید. در مقالات آینده نگاهی به عملکرد اخیر تعدادی از بزرگ ترین تبلیغات چی ها می اندازیم!

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *