در ادامه ی مقاله ی گذشته، امروز به یکی دیگر از قسمت های اصل LINK می پردازیم.
تعامل (Interact) در شبکه های اجتماعی
تعامل در شبکه های اجتماعی یعنی چه؟ فرض کنید به یک مهمانی دعوت شده اید و می خواهید با افراد جدید آشنا شوید. برای این منظور، می خواهید یک گفتگو را آغاز کنید. ابتدا خودتان را معرفی می کنید، چند سوال می پرسید، اطلاعاتی درباره ی خودتان می دهید، شاید کمی شوخی کنید یا بخندید.
تعامل در شبکه های اجتماعی هم به همین شیوه است، صفحه ی اجتماعی مرکز خرید را به بلندگوی خود تبدیل کنید، با افراد صحبت کنید و حتی شوخ باشید.
استفاده از عکس، فیلم ویدئویی، کلیپ و انیمیشن تاثیر بسیاری در جلب توجه طرفداران صفحه ی فیسبوک یا اینستاگرام شما دارد. فیسبوک امکان رسانه های تعاملی چند منظوره (Rich Media) را نیز به شما ارائه می دهد که با استفاده از آن، می توانید بیشتر و بهتر، مخاطبان را جذب کنید.
رسانه های تعاملی چند منظوره بین ۱۰۰ تا ۱۸۰ درصد باعث افزایش درگیری مصرف کننده می شوند. برند ویکتوریا سیکرت پینک از رسانه های تصویری برای نمایش محصولات خود استفاده می کند. بعد از معرفی محصولات جدید، آلبومی از تصاویر اختصاصی مربوط به پشت صحنه عکس برداری و فیلم برداری مربوط به این محصولات را منتشر می کنند.
ممکن است در این پشت صحنه، مدل های معروف یا خوانندگان و هنرمندان جنجالی حضور داشته باشند. آنها با شعار “فقط از اینجا می توانید ببینید!” مخاطبان را درگیر می کنند.
بطور میانگین، هر کاربر در فیسبوک ۱۰۰ دوست دارد. به همین دلیل اگر بتوانید طرفداران خود را تحریک کنید تا مطالب شما را بازنشر یا اشتراک گذاری کنند، عملا توانسته اید به دوستان آنها هم دسترسی پیدا کرده و می توانید آنها را هم جذب کنید.
ممکن است دوستان طرفداران شما هم مطالب را دوباره اشتراک گذاری کنند و به همین ترتیب به صورت ویروسی مطالب منتشر می شود. به همین دلیل تعامل در شبکه های اجتماعی، کلید اصلی موفقیت است.
بسیاری از کسب و کارها به دنبال تعداد “دوست” و “دنبال کننده” ی زیاد هستند. حتی ممکن است تعداد پایین “لایک” ها باعث ناامیدی آنها شود. میک فاکس (Mike Fox)، مدیر پیشین بازاریابی فیسبوک، در یک سخنرانی گفت: تعداد بالای طرفدار مهم نیست! مهم این است که چگونه و چقدر می توانید با طرفداران خود ارتباط برقرار کنید.
مبلمان و لوازم ایکا (IKEA) یکی از خلاقانه ترین کمپین های بازاریابی در فیسبوک را اجرایی کرد. این کمپین بر اساس ارتباطات بین افراد بوده است. در ژانویه ی ۲۰۱۲، ایکا به طرفداران خود در فیسبوک (تقریبا ۴۳۰هزار نفر) گفت تا یکی از دوستان خود را به صفحه ی فیسبوک ایکا دعوت کنند و پس از آن، به نزدیک ترین فروشگاه ایکا بروند و پس از دریافت هدایای کوچک، از امکانات تفریحی موجود در فروشگاه ها، ماساژ، سرگرمی و غذا و نوشیدنی رایگان، استفاده کنند.
این کمپین بیشترین توسعه برای دسترسی به مشتریان بالقوه را برای آنها ایجاد کرد. یک سال بعد، صفحه ی فیسبوک ایکا ۱.۵ میلیون طرفدار داشت که بسیاری از آنها با صفحه ی فیسبوک درگیر بودند و مشتریان وفاداری شدند.
(منبع: بازاریابی دیجیتال در مراکز خرید و مال ها، شورای بین المللی مراکز خرید)
ادامه ی مقالات بازاریابی دیجیتال را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید