ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۷/۰۲
948 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

تبدیل تبلیغات به هنر

امروزه، تبلیغات هم همان مسیری را می رود که مجسمه سازی، نقاشی و شعر رفتند. “مارشال مک لوهان” گفته است: “تبلیغات برترین شیوه ی هنری قرن بیستم است.”

نه فقط نظریه پردازانی مانند مک لوهان، بلکه دست اندر کاران عالی رتبه ی تبلیغاتی هم، در کار خلق ارتباط هنری هستند. “مارک فنسک”، نویسنده ی معروف آگهی های تبلیغاتی مثل نایکی می گوید: “تبلیغات به احتمال زیاد قوی ترین شیوه ی هنری روی زمین است.”

موزه های بزرگ سراسر دنیا، مجموعه ای دایمی از کارهای تبلیغاتی دارند. پوسترهای  آبسولوت Absolut، مثل یک نقاشی با ارزش هنری، قاب گرفته و به دیوار آویخته می شود. در اسمیت سونیان Smithsonian، نمایشگاهی از آگهی های تبلیغاتی صابون آی وری Ivory، برپاست و پوسترهای تبلیغاتی کوکاکولا، در کتابخانه ی کنگره ی آمریکا، نگهداری می شود.

موزه های هنری جدید، مجموعه ای از آگهی های تلویزیون را جمع آوری می کنند و شبکه های تلویزیونی از آگهی های مختلف مجموعه ای تهیه کرده و درست مثل یک برنامه یا سریال دنباله دار، آن را پخش می کنند.

در هر کجای دنیا که باشید، وقتی وارد یک آژانس تبلیغاتی می شوید، ابتدا تصور می کنید که وارد یک موزه یا نمایشگاه تبلیغاتی شده اید؛ زیرا روی تمام دیوارها، آگهی های تبلیغاتی با چاپ عالی و در قاب گران بها نصب شده است.

یک لحظه دست نگه دارید. ممکن است فکر کنید که شرکت ها یا آژانس های تبلیغاتی تنها می خواهند نمونه ای از کارهای شان نشان بدهند. شاید! ولی وکلا هیچ نسخه ای از بهترین دفاعیه های خود قاب نمی کنند یا دکترها از بهترین جراحی های شان تصاویری به نمایش نمی گذارند.

ما در این همه آژانس تبلیغاتی، تا به حال به موردی برنخورده ایم که نمونه ای از جدول فروش مشتریان آژانس خودشان را قاب کرده باشند. به هر حال نقش و کارکرد تبلیغات چیست؟ وقتی از یک نویسنده ی آگهی تبلیغاتی یا یک کارگردان هنری بپرسید که آیا تبلیغات ابزاری است برای افزایش درصدی فروش یا اینکه شما می خواهید با آگهی های تان جایزه ی شیر طلایی کن را از آن خود کنید، آنهایی که صداقت دارند خواهند گفت می خواهیم جایزه ی طلایی را ببریم.

چه اشکالی دارد اگر تبلیغات را با هنر هم ارز کنیم؟ اشکالات زیادی دارد؛ ولی اساسی ترین مشکل این است که پدید آورندگان چنین تبلیغاتی بیشتر نگران این هستند که آیندگان در مورد کارشان چه فکری خواهند کرد، نه اینکه مخاطبان در حال حاضر درباره ی نام تجاری مورد تبلیغ چگونه می اندیشند.

به همین نسبت مصرف کنندگان هم به تبلیغات بیشتر بعنوان یک اثر هنری نگاه می کنند تا یک شیوه ی برقراری ارتباط. حتما تا به حال چندین بار برای تان پیش آمده است که از کسی این جمله را بشنوید: “دیشب یک آگهی خیلی باحال توی تلویزیون دیدم که داشتم از خنده روده بر می شدم.”

ولی اگر از او بپرسید که اسم آن محصولی که تبلیغ می شد چه بود؛ احتمالا پاسخ می شنوید: “نمی دونم یادم نیست.” اگر هم اسم محصول تبلیغ شده را به خاطر بیاورد، حتما ناراحت می شود اگر از او بپرسید که آیا حالا حاضر است آن محصول را بخرد؟

مردم از تبلیغات و آگهی های همان برداشتی را دارند که از یک رمان جدید یا یک سریال تلویزیونی دارند. آنها با شخصیت ها، موقعیت ها، موضوع یا داستان آگهی درگیر می شوند، بدون اینکه کم ترین توجهی به خرید آن محصول داشته باشند؛ این یعنی هنر.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *