برنامه ای یکتا برای وفاداری مشتری
امکان گفتگوی آنلاین، از دیگر امکانات برنامه های وفاداری است. مشتریان باید بتوانند خیلی راحت و ساده با شرکت صحبت کنند. بسیاری از افراد تمایلی به گفتگوی حضوری یا تماس تلفنی ندارند. این ویژگی شخصیتی باعث می شود افرادی که سوالاتی دارند، آنها را نپرسند و در نهایت این فرآیند منجر به عدم رضایت یا قطع ارتباط مشتری و مرکز خرید شود. بسیاری از مشتریانی که از این امکانات استفاده می کنند، رضایت بسیاری دارند.
یکی از اهداف برنامه های وفاداری، خرید متقاطع می باشد. منظور از خرید متقاطع (Cross Shopping) که در برخی از منابع فروش متقاطع (Cross Selling) نامیده می شود، این است که مرکز خرید مشتریان را ترغیب کند تا در کنار محصولات یا خدماتی که می خرند، محصولات و خدمات مرتبط یا مکمل را هم با هزینه ای کمتر خریداری کنند.
این تکنیک خصوصا در خرده فروشی و غذا و نوشیدنی بسیار رایج است. معروف ترین مثال آن، در رستوران های زنجیره ای مک دونالدز دیده می شود که مشتریان می توانند پکیج های ارائه شده ی ساندویچ، نوشیدنی و دسر را ارزان تر از قیمت تک تک این خوراکی ها، خریداری کنند.
در مراکز خرید، برنامه ی وفاداری می کوشد تا بهترین خدمات را به مشتریان ارائه دهد. در نتیجه، رضایت مشتری افزایش یافته و تمایل دارد تا دوباره به مرکز خرید رفته و از کالا و خدمات آن استفاده کند. مثلا مشتریان می توانند با مقادیر مشخصی خرید از فروشگاه ها یا هایپر مارکت، از امکانات مرکز خرید مانند پارکینگ با تخفیف ویژه یا به صورت رایگان استفاده کنند.
یکی دیگر از مزایای برنامه ی وفاداری در مراکز خرید این است که این برنامه رفتار خرید (Shopping Behavior) مصرف کنندگان را به مدیر مال نشان می دهد. برنامه ی وفاداری نشان می دهد که مشتریان چند وقت یکبار خرید می کنند، بیشتر از کدام فروشگاه ها خرید می کنند، به چه خدماتی علاقه دارند و میانگین هزینه کَردِ ماهانه ی آنها چقدر است.
در نتیجه مشتریان با جریان درآمدی بالا مشخص می شوند. نوع خرج کردن امتیازات مشتریان را نشان می دهد که افراد ولخرجی هستند یا به دنبال ذخیره سازی منابع خود می باشند.
(منبع: بازاریابی دیجیتال در مراکز خرید و مال ها، شورای بین المللی مراکز خرید)
ادامه ی مقالات بازاریابی دیجیتال را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید