اپلیکیشن های وب سایتی موبایل
اپلیکیشن های غیر بومی به طور کل به اپلیکیشن هایی گفته می شود که روی اینترنت قرار دارند و موبایل را به وب سایت ها متصل می کنند. به همین دلیل اپلیکیشن های وب سایت موبایل (Mobile Web Application) نامیده می شوند.
این اپلیکیشن ها کاربران را مستقیم به مرورگر متصل می کنند و به کاربر امکان می دهند که به صفحه ی مورد نظر بروند. این اپلیکیشن ها حتما باید به اینترنت متصل باشند و در حالت آفلاین، فعال نمی شوند.
یکی از جذاب ترین ویژگی های این اپلیکیشن ها، پاسخگویی آن روی سیستم عامل های مختلف می باشد. بر خلاف اپلیکیشن های بومی، با طراحی یک اپلیکیشن، روی همه ی سیستم ها امکان پاسخگویی وجود دارد. این نوع اپلیکیشن ها مناسب سازمان هایی است که نمی خواهند هزینه ی زیادی در طراحی اپلیکیشن انجام دهند و به دنبال اپلیکیشن های چند کارکردی هستند.
با این اپلیکیشن ها، محتواهای اجتماعی و تعاملی مرکز خرید، به صورت یکپارچه و متمرکز مدیریت می شود. مزایای اپلیکیشن های وب سایتی موبایل:
- این اپلیکیشن روی سیستم های عامل مختلف اجرا می شود.
- به دلیل اینکه این اپلیکیشن ها در فروشگاه های اپلیکیشن (مانند اپ استور) نیستند، به راحتی و با سرعت بالا می توان در آنها تغییر ایجاد کرد.
- کاربران می توانند به راحتی با این اپلیکیشن تعامل برقرار کنند.
- این اپلیکیشن، یک مرکز برای مدیریت همه ی محتواها در همه ی کانال های دیجیتال فراهم می کند که منجر به یکپارچگی بیشتر استراتژی بازاریابی می گردد.
- ابزارهای دیجیتال مربوط به وب سایت ها به سرعت در حال رشد و بهبود هستند و ارتباط مستقیم این اپلیکیشن ها با وب سایت ها، درصد افزایش بهره وری و کارایی را برای آنها فراهم می کند.
شروع کنید!
طراحی اپلیکیشن برای مرکز خرید را باید در اولویت فعالیت های خود قرار دهید.
- سعی کنید وب سایت منعطف و پاسخگویی (Responsive) داشته باشید. آن را روی دستگاه های مختلف (لپ تاپ، گوشی و تبلت) بررسی کنید تا مشکلی نداشته باشد.
- از ابزارهای تحلیلی دیجیتال مانند گوگل آنالایتیکز (Google Analytics) استفاده کنید. این ابزارها روند استقبال از وب سایت شما را نشان می دهد و اطلاعات کاربردی مفیدی برای تصمیم گیری های بعدی در اختیار شما قرار می دهد. اپلیکیشن را با وب سایت بطور یکپارچه کنید و تاثیرات آن را اندازه گیری کنید.
- اهداف سازمان خود را در استراتژی های موبایلی تعیین کنید. مسیر مشخصی برای حرکت سازمان در بازاریابی دیجیتال تعیین کنید تا به حرکت در آن مسیر، به اهداف از پیش تعیین شده برسید.
- خریداران قبل از هر اقدام و تصمیمی، به گوشی هوشمند موبایل خود مراجعه می کنند. ابزارهای در دسترس خریداران بسیار زیاد و متنوع می باشد. تعیین بهترین رویکرد درباره ی مرکز خرید، بستگی به عوامل مختلفی دارد. با در نظر گرفتن عواملی همچون اهداف کلان سازمان، منابع سازمان، بازارهای هدف، وضعیت رقبا، وضعیت مشتریان، دسترسی تکنولوژی در منطقه و شناخت بازار، استراتژی های مرکز خرید را تدوین کنید. تدوین یک استراتژی مبتنی بر موبایل بسیار ضروری است و عدم وجود آن، باعث از دست رفتن بخش عظیمی از مشتریان می گردد.
(منبع: بازاریابی دیجیتال در مراکز خرید و مال ها، شورای بین المللی مراکز خرید)
ادامه ی مقالات بازاریابی دیجیتال را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید