امکانات جدید در شبکه های اجتماعی
دنیای شبکه های اجتماعی همواره در حال تغییر است. مراکز خرید همواره باید به دنبال جدید ترین ابزارهای شبکه های اجتماعی باشند.
- فیسبوک ادز (Facebook Ads): این ابزار راهی سریع، ارزان و راحت در تبلیغات می باشد که به شما ابزارهایی جهت نظارت، تغییرات و ردیابی تبلیغات می دهند. این تبلیغات نتایج ملموسی دارند. با ۵۰۰ دلار بودجه ی تبلیغاتی، می توانید روی میلیون ها نفر تاثیر گذاشته و طی چند ساعت صدها نفر را به جمع طرفداران خود در شبکه های اجتماعی اضافه کنید. اگر تا به حال روی “ترفیع با یک تبلیغ” کلیک نکرده اید، هم اکنون زمان آن رسیده این کار را بکنید. امروز فیسبوک ادز بیشترین نرخ بازگشت سرمایه را بین ابزارهای تبلیغاتی و گفتگوهای دو سویه دارد.
- هوتسویت (Hootsuite): یکی از بزرگترین سوالاتی که درباره ی شبکه های اجتماعی مطرح می شود این است که شبکه های اجتماعی چقدر از ما زمان می گیرند؟ با هوتسویت این سوال تا حدودی پاسخ داده شده است. با استفاده از این ابزار، می توانید همه ی شبکه های اجتماعی را رصد کرده و برای آنها برنامه ریزی، زمان بندی و مکان یابی کنید. همچنین می توانید به پست ها و توئیت ها پاسخ دهید. تنها کاری که نمی توانید انجام دهید، اشتراک گذاری عکس و ویدئو است.
- فوراسکوئر (Foursquare): این شبکه ی اجتماعی به شما این امکان را می دهد که به دوستانتان بگوید در چه موقعیتی قرار دارید و بفهمید آنها کجا هستند. در این شبکه شما می توانید امتیازات و کوپن های تخفیف بدست آورید و درباره ی کسب و کار خود صحبت کنید.
شبکه های اجتماعی مانند پروژه ای است که باید خودتان انجام دهید. پروژه ای که پول و زمان زیادی از شما نمی گیرد اما می توانید تاثیرات زیادی بین مردم ایجاد کنید. در سال های قبل، مدیران مراکز خرید برای گفتگو با خریداران، هزینه های زیادی کرده اند. در این دوران، سرمایه گذاری های گران را متوقف کرده و روی گفتگو با مخاطبان در شبکه های اجتماعی تمرکز کنید. گفتگوهایی خلق کنید و با مخاطبان ارتباط داشته باشید. با این کار، مرکز خرید شما یکی از کسب و کارهایی خواهد بود که تا ۵ سال آینده هم دوام خواهد داشت.
(منبع: بازاریابی دیجیتال در مراکز خرید و مال ها، شورای بین المللی مراکز خرید)
ادامه ی مقالات بازاریابی دیجیتال را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید