ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۱۰
454 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

از خوب به عالی : کار و زندگی رهبران سطح پنجم

چند روزی را با یکی از مدیران ارشد شرکت ژیلت در کنفرانس مدیریتی که در هنگ کنک برگزار می شد، سپری کردم. از او پرسیدم که به نظر شما، کلمن ماکلر که بیشترین نقش را در تحول این شرکت از مرحله ی خوب به عالی ایفا کرد، زندگی شخصی خوبی داشت؟

او پاسخ داد: “بله زندگی ماکلر از سه بخش اصلی تشکیل می شد: خانواده، هاروارد و شرکت ژیلت. حتی در پرفشارترین لحظات شرکت ژیلت، ماکلر تعادل چشمگیری را در زندگی خود حفظ کرد. او ساعاتی را که با خانواده اش سپری می کرد خیلی کاهش نمی داد، به ندرت عصرها و آخر هفته ها کار می کرد. او این عادات دوست داشتنی را به صورت قانون مند در زندگی حفظ کرد و به فعالیت خود در دانشگاه هاروارد ادامه داد.”

پرسیدم این کار را چگونه انجام می داد؟ گفت: “این کار آنقدرها هم برای او دشوار نبود، وقتی افراد شایسته را استخدام می کنید که در بهترین جایگاه خود قرار دارند، نیازی نیست دیگر تمام ساعات شبانه روز را در سازمان حضور داشته باشید. افراد شایسته نیاز به کنترل ندارند. این راز موفقیت ماکلر بود.”

او اینطور ادامه داد که: “وقتی در مراسم تدفین او حضور یافتیم، متوجه فضایی سرشار از عشق و محبت شدیم. او مردی بود که تقریبا تمام ساعات بیداری خود را با کسانی می گذراند که در محل کار، منزل، موسسه خیریه و یا هر کجای دیگر، او را، کاری که انجام می دادند و نیز یکدیگر را دوست داشتند.”

در این زمان متوجه چیزی شدم که در مورد گروه مدیریت سطح پنجم نمی توانستم توصیف کنم. اما این شفافیت آنها را از هم جدا می کرد.

وقتی مشغول مصاحبه با جورج ویسمن مدیرعامل شرکت فیلیپ موریس بودیم، گفتم: “وقتی شما در مورد زمان هایی صحبت می کنید که در شرکت می گذرانید، به نظر می رسد در حال توصیف روابط عاشقانه ی خود هستید.” او خندید و گفت: “بله، به غیر از ازدواج، این رابطه ی عاشقانه و پر شور و احساس زندگی من بود. فکر نمی کنم این حرف را کسی جز همکاران من بفهمد.”

ویسمن و بسیاری از همکارانش، مدت ها پس از بازنشستگی، منظم به سر کار می آمدند. اعضای گروه رهسپار تعالی می خواستند با هم دوست شوند و تا آخر عمر به این دوستی وفادار بمانند. در بسیاری از موارد با اینکه سال ها یا دهه ها از دوران کاری آنها می گذرد، اما هنوز هم با یکدیگر روابط نزدیکی دارند.

بسیاری از مدیران این گروه، وقتی می خواهند ویژگی های دوران خدمت خود را توصیف کنند، از آن بعنوان مهم ترین بخش زندگی خود یاد می کنند. تجربه های آنان از مرز احترام متقابل فراتر رفته و به رفاقت پایدار رسیده است.

پیروی از این ایده “ابتدا فرد بعد هدف”، ممکن است نزدیک ترین مهره ی ارتباطی بین یک شرکت خوب و یک زندگی خوب باشد. زیرا صرف نظر از اینکه چقدر ثروت می اندوزیم، چنانچه بخش اعظمی از وقت خود را با کسانی که دوست شان داریم و برایشان احترام قائلیم، نگذرانیم، احتمالا نمی توانیم زندگی عالی ای داشته باشیم.

اما اگر بخش عمده ی اوقات خود را با کسانی که برای ما محترم و عزیزند سپری کنیم، کسانی که واقعا از بودن در کنار آنها در یک سازمان لذت می بریم، آن گاه یقینا زندگی بسیار خوبی خواهیم داشت. در این صورت دیگر مهم نیست سازمان چه هدفی را دنبال می کند. طی مصاحبه با کارکنان شرکت های رهسپار تعالی، آنان اذعان داشتند که به کار خود علاقه مندند، بیشتر به این دلیل که همکاران خود را دوست دارند.

(منبع: از خوب به عالی، جیم کالینز)

ادامه ی مقالات “از خوب به عالی” را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *