ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۱/۲۲
553 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

از خوب به عالی: فن آوری، شتاب دهنده ی آهنگ حرکت

وقتی جیم جانسون پس از دیوید ماکسول، به سمت مدیریت عامل شرکت فانی می منصوب شد، پس از هم فکری با گروه مدیران، یک موسسه مشاوره را به همکاری فراخواند تا عامل فن آوری را مورد بررسی دقیق قرار دهند. مدیر موسسه مشاوره به نام بیل کلوی، به چهار رده بندی زمانی معتقد بود. رده چهارم مربوط به عصر فن آوری و رده ی نخست مربوط به عصر حجر بود.فانی می در رده دوم قرار می گرفت. وقتی کلوی در سال ۱۹۹۰ وارد فانی‌می شد، این شرکت در زمینه استفاده از فن آوری ده سال از شرکت های وال استریت عقب تر بود.

در طول پنج سال بعد، کلوی به گونه ای روشمند فانی می را از سطح ۲ به ۳.۸ رساند. او و گروهش بیش از ۳۰۰ کاربرد رایانه ای ایجاد کردند، از جمله برنامه های تحلیلی پیشرفته برای کنترل ۶۰۰ میلیارد دلار سهام رهن، اطلاعات موجودی انبارها از طریق شبکه اینترنت با پوشش ۶۰ میلیون نوع کالا و خدمات مفید فراوان که به گونه ای چشمگیر از تشریفات اداری و دفترداری می کاست.

کلوی می گفت: ما فن آوری را از آن دفتر کار خاک گرفته خارج کردیم و آن را به گونه ای به خدمت گرفتیم که هر بخش از کار را متحول کند.ما سیستم ویژه ای ایجاد کردیم که هزینه خرید مسکن را کاهش می دهد. وام دهندگان با استفاده از فن آوری ما مدت تایید وام را از سی روز به سی دقیقه و هزینه ای مربوط به ازای هر وام را تا ۱۰۰۰ دلار کاهش دادند.تا امروز این سیستم موجب شده تا خریداران مسکن حدود ۴ میلیارد دلار صرفه جویی کنند.

توجه داشته باشید که دوران جهش فانی می در سال ۱۹۸۱ و با روی کار آمدن دیوید ماکسول آغاز کردید، با این حال این شرکت تا اوایل دهه ۱۹۹۰ در زمینه به کارگیری فن آوری، پیشرفت چندانی نداشت. بله، فن آوری برای فانی می در درجه اول اهمیت قرار داشت، اما این اتفاق پس از این که به این شرکت به دریافت خارپشتی خود دست یافت و پس از این که به پیشرفت رسید، روی داد. فن آوری بخش اساسی همان چیزی بود که مدیران فانی می آن را (عامل ثانویه حرکت) تحول نامیدند، و همچون یک عامل شتاب دهنده عمل می کرد. پیشگام شدن در به کارگیری فن آوری معمولا در برهه های واپسین دوران جهش صورت گرفت و هرگز در ابتدای راه اتفاق نیفتد.

بدانیم که: وقتی تکنولوژی به درستی به کار گرفته شود، همچون عامل سرعت دهنده حرکت عمل می کند، نه ایجاد کننده آن.شرکت های رهسپار تعالی هرگز دوران جهش خود را با فن آوری پیشگام آغاز نکردند، به این دلیل ساده که شما تا وقتی نمی دانید کدام تکنولوژی ها به کارتان می خورند، نمی توانید بهره گیری خوبی از آنها داشته باشید. و حال کدام فن آوری ها؟ آنهایی که “و فقط آنهایی که” مستقیما با سه محور مفهوم خارپشتی شما مرتبط هستند.

ایجاد یک فن آوری پربازده در تحول رهسپاری به تعالی، مستلزم مطرح کردن این پرسش هاست. آیا این فن آوری مستقیما با مفهوم خارپشتی شما هم خوانی دارد؟ در این صورت، شما باید در استفاده از آن تکنولوژی پیشرو باشید.و اگر اینطور نیست، باید از خود بپرسید، آیا اصلا به این فن آوری نیاز دارید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، پس آنچه نیاز دارید، تعادل و توازن است. و اگر پاسخ شما منفی است، پس این فن آوری در موفقیت شما تاثیری ندارد و می توانید از آن چشم پوشی کنید.

طی بررسی شرکت های رهسپار تعالی، به این نکته پی بردیم که پیشرو بودن در استفاده از فن آوری، تنها یکی از روش های دیگری است که شرکت های رهسپار تعالی ضمن حفظ نظم و قانونمندی در چارچوب مفهوم خارپشتی خود، از آن استفاده می کنند.

ارتباط آنها با فن آوری شکلی منطقی دارد و هیچ تفاوتی با ارتباط آنان با سایر تصمیم گیری هایشان ندارد: آنها افراد نظم گرایی هستند که افکار منظم و در نتیجه عملکرد های منظمی دارند. اگر فن آوری خاصی دقیقا در چارچوب محور های فکری آنان قرار نگیرد، در آن صورت از تمام فریبندگی تکنولوژیکی و ترس ناشی از عقب ماندگی چشم پوشی کرده و با تعادل و آرامش محض به انجام امور خود می پردازند. اما وقتی تشخیص می دهد که نوعی از فن آوری با کار آنان مرتبط است، با شیفتگی و خلاقیت، آن را به خدمت می گیرند. در مقابل، ضمن بررسی شرکت های هم تراز، فقط سه نمونه شرکت را پیدا کردیم که در به کارگیری فن آوری پیشرو بودند. این سه مورد – کرایسلر (در زمینه طراحی رایانه ای) هریس (استفاده از الکترونیک در صنعت چاپ) و رابرمید (تولید پیشرفته) – همگی شرکت هی هم تراز ناپایداری بودند که نشان دادند، فن آوری به تنهایی نمی تواد نتایج عالی و پایدار را پدید آورد.

(منبع: از خوب به عالی، جیم کالینز)

ادامه ی مقالات “از خوب به عالی” را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *