IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
گسترش و ارتقاء نام تجاری دونات

گسترش و ارتقاء نام تجاری دونات

گسترش و ارتقاء نام تجاری دونات

گاهی اوقات برای یک شرکت مدتی زمان لازم است تا چیزی که در آن اولین باشد، بیابد. شرکت “خدمات اینداستریال لانچن Industrial Luncheon Services” بعنوان شرکت تهیه غذا در سال ۱۹۴۹ تاسیس شد.  دو سال بعد، شرکت دارای ۲۰۰ کامیون باری، ۲۵ کافه تریای مستقر در کارخانه های گوناگون و یک واحد فروش بود.

در همان دوران، موسس شرکت، ویلیام روزنبرگ، با مطالعه ی ارقام فروش، دریافت که ۴۰ درصد فروش کامیون هایش به قهوه و دونات اختصاص دارد. این آگاهی باعث شد این شرکت محلی و متوسط تهیه ی غذا، تبدیل به یک نام تجاری بین المللی شود.

روزنبرگ، دامنه ی تمرکزش را به افتتاح یک مغازه ی قهوه و دونات محدود کرد. این فروشگاه در نهایت اولین فروشگاه اختصاصی دونات با نام معروف دانکین دوناتز Dunkin Donuts شد. جایی که دارای پیشخوانی برای صرف دونات در محل بود.

امروز دانکین دوناتز، بزرگ ترین فروشگاه زنجیره ای دونات و قهوه، با نزدیک به پنج هزار شعبه، در ایالات متحده و ۲۵ کشور دیگر در سراسر جهان است. (دیگر چیزی از بقیه ی خدمات غذایی روزنبرگ باقی نمانده است.)

پس از آن نوبت به فروشگاه های کریسپی کریم Krispy Kreme، رسید. کریسپی کریم بر ارائه ی دونات های لعاب دار و براق تمرکز کرد و بر قابلیت فاسد شدن دونات های دانکین و سالم بودن محصولات خودش تاکید کرد و طوفانی از اطلاع رسانی باعث به اوج رسیدنش شد.

کمی قبل از اینکه کریسپی کریم شعبه ای در حومه ی شهر فینتیکس افتتاح کند، کلانتر شهر به نام جو آرپایو Joe Arpaio که به خودش لقب خشن ترین کلانتر آمریکا را داده بود. از شرکت خواست که اولین مشتری این شعبه باشد. طبیعتا کریسپی کریم از این پیشنهاد استقبال کرد. (این کلانتر در آن زمان شخصیت مشهوری بود، چراکه زندانیان را وادار می کرد زیرپیراهنی صورتی بپوشند.)

پس کلانتر اولین دوناتش را جلوی دوربین های تلویزیونی گاز زد و بهترین جمله ی تبلیغاتی را به زبان آورد: “این دونات ها آنقدر خوب هستند که باید ممنوعشان کرد.” آنچه که دوباره به شعله های آتش اطلاع رسانی پیرامون کریسپی کریم دامن زد، واگذاری سهام شرکت در بازار بورس، در آوریل سال ۲۰۰۰ بود. عمومی کردن سهام هیچ گاه آنقدر خوش طعم نبوده است. واگذاری سهام از طریق سازمان بورس، حرکت خوبی در جهت ایجاد روابط عمومی برای شرکت های در حال پیشرفت است.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

۰ ۰ vote
Article Rating

مطالب مرتبط

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments