ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۱۹
440 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

گاو بنفش کوراد

زمانی که برند «کوراد» در رقابت با برند «باند اید» یا همان بانداژهای چسب دار بود، مردم گمان می کردند که شرکت «کوراد» دیوانه شده است که چنین کاری را می کند. «باند اید» موسسه ای خانگی بود، این نام کاملا شناخته شده و عام بود و محصول هم فوق العاده بود. کوراد در این رقابت می خواست چه کند؟

کوراد گاو بنفشی ارائه داد؛ بانداژی که تصویر شخصیت های کارتونی روی آن چاپ شده بود. کودکان، اولین مشتریانی بودند که از بانداژهای کوچک بسیار راضی بودند و آن را دوست داشتند. والدین هم برای پانسمان خراش های کوچک بچه ها مشکلی نداشتند و این کار را سریع انجام می دادند و البته زمانی که بچه ها با این باندها در مدرسه حاضر می شدند بچه های دیگر هم از آنها خوششان می آمد. طولی نکشید که شرکت کوراد توانست سهم بزرگی را در بازار به دست بگیرد و بر شرکت رقیب غالب شود.

همان جا بنشینید و کاری انجام ندهید

بازاریابان اغلب احساس می کنند نیاز به توجیه و تصدیق خود دارند. اگر شعار و یا آرم آنها قدیمی شود یک میلیون دلار برای ساخت و تبلیغ نمونه ی جدید، هزینه می کنند. اگر خرده فروشی کاهش یابد، بازاریابان هزینه هایی را بابت مشاوره جهت نمای ظاهری فروشگاه های خود می کنند. اغلب تلاش های بازاریابی نتیجه ی یک توافق است.

ممکن است توافق در کمبود بودجه باشد (مثلا: ما پول کافی برای تولید محصول جدید نداریم، پس آرم جدیدی ارائه بدهیم).

و یا ممکن است یک توافق تولیدی باشد (مثلا: تولید ما مشتریان اصلی را نگران می کند، پس تغییری جزئی ایجاد کنیم).

تقریبا بدون استثناء این توافقات، از اینکه هیچ کاری انجام ندهید، بدتر است.

اگر شما هیچ کاری انجام ندهید حداقل این است که قرار نیست زنجیره و شبکه ی مشتریان کنونی خود را با مقدار زیادی کالاهای بنجل، تحت فشاری سنگین قرار دهید. وقتی کاری انجام ندهید تبلیغ کنندگان اولیه یا همان عطسه کنندگان همچنان می توانند همان کالای قبلی را که شما با آن به موفقیت رسیدید، تبلیغ کنند.

تغییر مرتب کالا و محصولات برای تعداد باقیمانده از طرفداران شما که قصد دارند پیام شما را برسانند، کار را سخت تر می کند. شرکت «بن و جری» سال ها از تغییرات دوری کرد. بستنی آنها چندان خاص نبود و به این علت که ایده ی خاص و برتری هم نداشتند کاری انجام ندادند. آنها سالی یک بار بستنی را رایگان در تمام فروشگاه های بستنی عرضه کردند، اما هرگز تخفیف پنج درصدی هفته ای یک بار را (مثل دیگر شرکت ها) ارائه ندادند.

«مک اینتاش»، تولید کننده ی اصلی تجهیزات صوتی، کار مشابهی انجام داده است. به جای چندین بار تغییر در سال، این شرکت تغییرات کمی را در یک دهه انجام می دهد. این تاکتیک شاید برای افراد غیرحرفه ای در حوزه ی مهندسی راضی کننده نباشد، اما می تواند به ساخت فهرست و شرحی از اختصارات کمک کند و محصولات از طریق «منحنی پذیرش به جلو» حرکت کنند.

مسلما اگر کاری انجام ندهید به اندازه ی اینکه کاری بزرگ و مناسب، انجام دهید، خوب نیست، اما اگر صرفا برای اینکه مشغول باشید بازاریابی می کنید، کار شما به مراتب بدتر از این است که هیچ کاری انجام ندهید.

منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)

ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *