IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
گاو بنفش

گاو بنفش : مشتریان خود را تفکیک کنید

گاو بنفش : مشتریان خود را تفکیک کنید

وقتی با بازاری روبه رو می شویم که کسی به آن توجهی ندارد دو کار می توانیم انجام دهیم: طرح اول : معمولا بهتر است آن را رها کنیم. طرح دوم این است که جرأت داشته باشیم، ریسک کنیم و به دنبال گاوهای بنفش برویم. محصول، خدمات و پیشنهادهایی بدهیم که دقیقا افراد علاقه مند را هدف قرار دهد و جلب کند. همه مشتریان قطعا شبیه هم نیستند، پس ما باید تلاش کنیم مشتری های مخصوص به خودمان را پیدا کنیم و روی آنها کار و سرمایه گذاری کنیم.

«میشل اسکریج» یکی از بانک های بزرگ را مورد تحقیق قرار داد و نتیجه گیری تحقیق او این بود که ده درصد مشتریان، هرروزه از خدمات بانکداری آنلاین استفاده می کنند، در حالی که بقیه تقریبا یک بار در ماه از این خدمات بهره می برند.

در نگاه اول، مشاوران استدلال می کنند که بانک باید این خدمات را متوقف کند، چون این خدمات، بیشتر برای نوجویان یا پذیرش کنندگان اولیه جذابیت دارد؛ اما عمیق تر که می شویم، می بینیم که طبق محاسبات، این گروه هفتاد درصد سپرده ها را در اختیار دارند.

به سادگی می توانیم پراکندگی ایده را روی منحنی ببینیم و به نتیجه برسیم که بخش جالب، آبدار و سودآور در مرکز منحنی قرار دارد؛ یعنی نقطه ای که همه ی مردم را نشان می دهد. اغلب تکه های با ارزش در یک طرف و یا در طرف دیگر قرار دارند.

بانک باید در نظر داشته باشد که با تمرکز بر مشتریان نوجو، مشتریان ریسک پذیر را با سودآوری بیشتر به دست بیاورد و مشتریان دیرپذیر را رها کند تا به دنبال بانک های دیگر بروند (آن دسته از مشتریانی که سود دهی کمتری دارند). از این طریق است که می تواند پیشرفت داشته باشد.

نتیجه گیری: مشتریان خود را متمایز کنید. گروهی را که سودآورتر هستند، پیدا کنید؛ گروهی را که بیشتر احتمال دارد جزء عطسه کنندگان باشند. کشف کنید که چگونه هر گروه را توسعه دهید، گسترش دهید، تبلیغ کنید و یا پاداش دهید. بقیه را کنار بگذارید. تبلیغات شما (یا همان محصولات تان) نباید صرف همه ی جمعیت ها شود. شما باید برای جامعه هدف مشتری های خودتان کار کنید. به یاد داشته باشید، تبلیغات شما باید به دست مشتریانی برسد که انتخاب کرده اید، البته همه این موضوع ها وقتی امکان پذیر است که شما حق انتخاب داشته باشید.

منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)

ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar