IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
گاو بنفش

گاو بنفش : قانون اعداد بزرگ

گاو بنفش : قانون اعداد بزرگ

سحرآمیز بودن رسانه های عمومی و وب ها همگی با اعداد بزرگ گره خورده اند: بیست میلیون نفر سریال تلویزیونی «سوپرانوز» را می بینند، صد میلیون نفر فوتبال آمریکایی را و یک میلیارد نفر رقابت «اسکار» را تماشا می کنند، سه میلیون نفر در همان لحظه یا همیشه از طریق فلان شبکه در حال تماشا هستند، صد و بیست میلیون نفر در یاهو ثبت نام کرده اند.

این اعداد گول زننده هستند. اگر فقط یک هزارم بینندگان اسکار محصول شما را می خریدند چه می شد؟ اگر یک عضو از هر خانواده ی چینی، یک سکه ی پنج سنتی برای شما می فرستاد چه می شد؟ مشکل اعداد بزرگ این است که آنها تقریبا همیشه به صورت کسر هستند که با مقسوم علیه های بسیار بزرگ همراه می شوند. اگر شما صد میلیون نفر را در اختیار داشته باشید و فقط یک میلیونم درصد از این افراد محصول شما را خریداری کنند، شما دقیقا یک واحد فروش داشته اید.

سال ها قبل وقتی برای اولین بار مرگ بنرهای تبلیغاتی را پیش بینی کردم، مورد تمسخر قرار گرفتم. در آن زمان بنرهای تبلیغاتی را به ارزش صد دلار می فروختند. آنچه که تبلیغ کنندگان مورد ارزیابی قرار دادند این بود که هر زمان که هزار بنر تبلیغاتی می خریدند، دقیقا راه به جایی نمی بردند. میزان تاثیر این بنرها کمتر از یک میلیونم درصد بود. قانون اعداد بزرگ موثر بود.

امروزه شما می توانید هزار بنر تبلیغاتی را به قیمت یک دلار خریداری کنید. ۹۹ درصد سقوط! من از طریق یک سایت، ۳۰۰ میلیون بنر تبلیغاتی را به قیمت ۶۰۰دلار خریداری کردم. قسمت خنده دار ماجرا این بود که پولم را در این معامله از دست دادم. ۳۰۰ میلیون بنر تبلیغاتی با فروش محصولات تجاری به ارزش کمتر از ۵۰۰ دلار به پایان رسید. (در واقع به زبان خودمانی تر می توان گفت هرچه این عدد چه در تبلیغات، چه در تعداد افراد بیشتر و بزرگ تر باشد لزوما فروشی و سودی اتفاق نمی افتد.)

همزمان با نادیده گرفتن رسانه های جمعی توسط مصرف کنندگان، این رسانه ها دست از کار می کشند. مطمئنا همیشه تدابیر، کارساز هستند، اما تعداد زیادی از تبلیغات معمولی قربانی این قانون غیرقابل انکار می شوند.

«ساند اسکن» یک شرکت شسته و رفته با محصولی جذاب است و با شرکت های ضبط و خرده فروش کار می کند. سانداسکن دقیقا میداند از هر آلبوم منتشرشده در هفته، چند کپی در کل کشور فروخته است. آنچه تعجب آور است در مورد تعداد بی شمار گزارش های تکان دهنده است.

در سال ۲۰۰۲ نیویورک تایمز گزارش داد که از میان بیش از ۶ هزار آلبوم منتشر شده از نسخه های اصلی، فقط ۱۱۲ آلبوم در سال گذشته توانستند بیش از ۵۰۰ هزار کپی فروش داشته باشند. تعداد زیادی حتی یک کپی هم در طول چند هفته نفروختند. چه چیزی باعث این تفاوت عجیب می شود؟ راز عجیب آن تعداد فروش و این تعدادی که فروش نرفته است در چیست؟

چه می شود که شخصی وارد فروشگاه می شود و آنچه را که شما می فروشید می خرد و یا برعکس نمی خرد؟ دانستن علت، کار سختی است.

در هر بازار شاخص، «برندهای پیشرو» نسبت به نام های دیگر، سودآوری بیشتری دارند. علت هرچه که باشد، یک فرآیند است مجلات مد، آرایشگرها و یا وب سایت ها، به هر حال به سمت برندهای تجاری برنده می روند. اغلب برندهای ضعیف، شانسی ندارند. در بازار، مشتریان زیادی وجود دارند اما همگی، آن قدر سرگرم هستند که راه آسان تر برای آنها، انتخاب برند معروف است. (البته تا زمانی که یک برند جدید پدیدار نشود و برندهای برنده جذابیت خود را از دست ندهند. فرقی نمی کند اتومبیل باشد یا نوشابه و یا مجله)

منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)

ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar