IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی
گاو بنفش

گاو بنفش : تنها راه برجسته بودن

گاو بنفش : تنها راه برجسته بودن

چند دهه قبل، وقتی «اندرو ویل» به دانشکده ی پزشکی دانشگاه هاروارد رفت، برنامه های درسی بسیار شبیه برنامه های امروزی بود. تمرکز روی بهترین پزشک شدن بود، نه روی به چالش کشیدن نظام پزشکی. اما ویل مسیر متفاوتی را نسبت به همکلاسی هایش برگزید.

امروزه کتاب های او بیش از میلیون ها جلد فروش داشته است. او از اینکه نوشته ها، سخنرانی ها و کلینیک هایش توانسته به صدها هزار نفر کمک کند، خشنود است. او بسیار بسیار ثروتمند است. او کاری را انجام داد که همه ی همکلاسی هایش انجام آن را ریسک می دانستند و اکنون اکثر آنان پزشکانی هستند که از شدت کار زیاد، خسته و فرسوده اند و از نظامی که به آنها یاد داده که کار کنید تا پیروز شوید، خشمگین هستند.

اندرو ویل نشان داد «در امان بودن خطرناک است». ما اغلب زمانی که مورد انتقاد قرار می گیریم سعی می کنیم که بازخوردهای منفی خود را پنهان کنیم و اغلب گمان می کنیم دیگر موفق نخواهیم شد. اگر تنها راه شکست موانع، خاص بودن است و تنها راه، برای اجتناب از انتقاد و خسته کننده بودن، در امان بودن است، خب این یک انتخاب است که باید داشته باشیم. این طور نیست؟

شما پروژه نیستید!

وقتی از پروژه ای انتقاد می شود به این معنی نیست که از شما انتقاد شده است. حقیقت این است که به ما یادآوری می کند که در این قسمت از گاو بنفش بودن، بدون آمادگی عمل کرده ایم. افرادی که درگیر پروژه ای هستند و مورد انتقاد قرار نمی گیرند سرانجام شکست خواهند خورد.

تا به حال پیش آمده که به علت ناکارآمدی و بی دقتی در شغل خود مورد انتقاد قرار بگیرید؟ مطمئنا چنین اتفاقی افتاده است. اما این اشتباهات هیچ ارتباطی به تجربیات و تلاش های شما برای گاو بنفش بودن، ندارد. وقتی شما کاری را خراب می کنید، انتقاد از این خرابکاری و یا شکست درست است، اما این شما نیستید که مورد انتقاد قرار می گیرید، این نظریه ی شماست که مورد انتقاد واقع می شود.

بزرگترین و مشهورترین هنرمندان، نمایشنامه نویس ها، طراحان اتومبیل، آهنگسازان، کارگردان های هنری تبلیغاتی، نویسندگان و مدیران، همه لغزش های قابل توجهی داشتند و مورد انتقادات شدیدی قرار گرفته اند.این شکست ها و انتقادها بخشی است که باعث شد آنها به چنین موفقیت هایی برسند. لغزش های آنها باعث شد تا یاد بگیرند حرفی تازه و شاخص و به دور از تکرار کارهای گذشتگان بزنند تا بتوانند موفق شوند.

بنابراین اگر بخواهیم برنده باشیم باید شاخص باشیم و کسل کننده نباشیم.(گاو بنفش باشیم). کسل کننده بودن، همیشه پرخطرترین راهکار است. افراد هوشمند در کار تجارت این را می دانند و در تلاشند که این بخش ریسک پذیر فرآیند را کاهش دهند.

منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)

ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar