IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
چه زمانی و چگونه واکنش نشان دهیم؟

چه زمانی و چگونه باید در بحران واکنش نشان دهیم؟

چه زمانی و چگونه باید در بحران واکنش نشان دهیم؟

سعی کنید با استفاده از ایمیل و نظر دهی به مردم پاسخگو باشید. نظرات خود را هر جای ممکن پخش ویروسی کنید. از دوستان و شرکای تجاری و هر کسی که می شناسید، بخواهید تا نظرات شما را برای دیگران هم ارسال کنند. پاسخی تهیه کنید که شرایط واقعی شما را نشان دهد و مردم از وضعیت شما درکی داشته باشند.

می توانید از مراکز خرید دیگر هم برای توزیع پیام خود کمک بگیرید. سعی کنید یک چارچوب آماده برای پاسخگویی به خبرگزاری ها و مشتریان وفادار خود داشته باشید که بتوانید در کمترین زمان ممکن و با سرعت بالا، دیگران را از واقعیت ها آگاه سازید.

نکته ی کلیدی این است که در زودترین زمان ممکن واکنش نشان دهید. این نکته را به یاد داشته باشید که این ایمیل یا نظر در زمان واقعی ارزشمند است و اگر پس از گذشت پنج روز واکنش نشان دهید، ارزش ندارد. شما باید حداکثر در عرض پنج ساعت یا حتی پنج دقیقه واکنش نشان دهید.

آماده باشید!

آماده باشید! زیرا افرادی که ایمیل یا پاسخ های شما را دریافت می کنند، واکنش هایی نشان می دهند. مطمئن شوید که به همه ی واکنش ها، پاسخ می دهید. با توجه به موضوعی که بحران را ایجاد کرده، شما می خواهید ایمیل یا مطالبی را برای انتشار در رسانه ها، ارسال کنید. باید تلاش کنید که موارد اشتباه را مشخص کرده و دلایل آن را بگویید. اگر شما درباره ی مرکز خرید خود صحبت نکنید، رسانه های دیگر درباره ی شما صحبت می کنند.

مثلا در یکی از مراکز خرید آمریکا، اخبار نادرستی مبنی بر ساخت و سازهای غیر قانونی آن مرکز خرید منتشر شد. این اخبار که از چند منبع منتشر شد، اظهارات یک پلیس را بعنوان سندی برای خلاف کاری آن مرکز خرید، ارائه دادند. آن مرکز خرید بلافاصله واکنش نشان داد. آنها با همان پلیس مصاحبه ای انجام دادند.

در آن مصاحبه، آن پلیس منظور خود را درباره ی ساخت و سازهای غیر قانونی بیان کرد و مشخص شد که وی از شرایط کلی منطقه صحبت می کند نه یک مرکز خرید خاص! این مصاحبه بلافاصله در همه ی شبکه های اجتماعی و سایت های مرتبط منتشر شد تا از تاثیرگذاری اخبار نادرست جلوگیری کند.

وقتی با یک بحران روبرو می شوید، نباید تنها به یک یا چند رسانه ی دیجیتال اکتفا کنید. سعی کنید به مشتریان وفادار و همکاران و مستاجران خود ایمیل بزنید. از طرفی پاسخ های کوتاه تری را برای انتشار در وبلاگ ها و وب سایت ها آماده کنید. همچنین طرح های گرافیکی و جملات مختصر هم برای شبکه های اجتماعی داشته باشید. به نظرات مردم پاسخ دهید. باید همیشه آماده ی پاسخگویی باشید. به همه ی وبلاگ ها و وب سایت های قانونی که درباره ی مرکز خرید شما مطلبی منتشر می کنند، واکنش نشان دهید.

(منبع: بازاریابی دیجیتال در مراکز خرید و مال ها، شورای بین المللی مراکز خرید)

ادامه ی مقالات بازاریابی دیجیتال را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar