IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی
کارآفرین

چهار ایده بنیادی برای یک کار آفرین

چهار ایده ی بنیادی برای یک کارآفرین

ایده ی اول: نظریه ای وجود دارد که ما آن را افسانه ی کارآفرینی می نامیم. این نظریه می گوید:
کسب و کارهای مختلف توسط کارآفرینانی شروع می شود که سرمایه خود را برای کسب سود بیشتر به خطر می اندازند». اما باید گفت این یک اشتباه محض است. در واقع دلایل اصلی که باعث می شود افراد کسب و کاری را شروع کنند، ارتباط بسیار کمی با اصول کارآفرینی دارد و امروزه داشتن این باور و عقیده غلط، مهمترین عامل شکست مشاغل کوچک است. فهمیدن افسانه کارآفرینی و پیروی از درک صحیح آن، می تواند به خلاقیت در کسب و کار و توسعه آن منجر شود.

ایده دوم: امروزه یک تغییر اساسی در مشاغل کوچک در حال رخ دادن است که من آنرا تحول کلی می نامم. نه به این خاطر که باعث تغییر روش ما در نحوه انجام کار می گردد، بلکه به این خاطر که باعث تغییر خود ما شده و بقای کسب و کارمان را تضمین می کند.

ایده سوم: در قلب تحول کلی، فرآیندی پویا وجود دارد که ما آنرا فرآیند توسعه کسب و کار مینامیم. این فرایند به ما می آموزد که هر گاه کاری سیستم سازی شود و به طور جدی توسط صاحب آن کسب و کار کوچک کنترل شود دچار دگرگونی خواهد شد. این دگرگونی در توسعه کسب و کار قدرتی ایجاد خواهد کرد که هر کسب و کار کوچکی را به طور باور نکردنی به یک سازمان برجسته با بازدهی بالا تبدیل می کند. تجربه به ما نشان داده اگر یک کسب و کار کوچک سیستم را در تمام فعالیت هایش دخیل کند و از آن برای کنترل امور در راستای رسیدن به هدف نهایی خود استفاده کند، همیشه جوان و پر رونق باقی خواهد ماند. کسب و کاری که این فرآیند را در نظر نگیرد (که متأسفانه اکثرا در نظر نمی گیرند)، مدیریتش بر پایه شانس و اقبال بوده و ممکن است رکود و ورشکستگی دامنگیرش شود.

ایده چهارم: صاحبان مشاغل کوچک باید از فرآیند توسعه کسب و کار به طور منظم و گام به گام استفاده کنند تا قادر باشند نتایج حاصل از آنرا پیش بینی نموده و بدین طریق، کسب و کارشان را رونق دهند.

به جرئت می توان گفت که هنوز هیچ سازمانی نتوانسته برای توسعه مشاغل کوچک، دروس مربوط به تحول کلی و فرآیند توسعه کسب و کار را جامه عمل بپوشاند. باید توجه کرد که این فرآیند یک اقدام جادویی نیست و به همراه آن باید تلاشهای زیادی انجام داد. اما همیشه مطلوب و رضایت بخش بوده و می دانیم تنها چیزی است که شما را قادر می سازد تا کنترل کافی بر روی کار خود داشته باشید و به نتایجی که می خواهید از یک کسب و کار کوچک کسب کنید، دست یابید. به راستی که این درسها زندگی و کسب و کار شما را دگرگون خواهد کرد.

منبع: افسانه ی کارآفرینی ( مایکل گربر)

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar