لوگوی ایده پردازان
لوگوی ایده پردازان
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۱/۰۹
298 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

چاره ای جز گاو بنفش ندارید!

قهرمان یکی از داستان های من «تام پیتر» پیشنهاد افزودن شور و شوق زیاد به همراه سحر و جادو را به کارفرمایش داد. برای بسیاری از ما انجام این کار، قانع کننده و گاه وادار کننده است. تمام خیال پردازی های بزرگ، خطرپذیری و سحر و جادوهای دنباله دار جذاب هستند اما این خیال پردازی ها برای بسیاری از افرادی که ما با آنها کار می کنیم جذاب نیست: افرادی مثل کارفرمای تام که می گفت: « ما باید یک موضوع را برای گروه کثیری از خواستاران جذاب نشان دهیم بدون اینکه شور و هیجان خاصی به کارمان اضافه کنیم.»

افراد مشکوک گمان می کنند که شور و علاقه، غیرقابل اعتماد و بی فایده است. مردم آن کالا را نخواهند خرید. نه! این گونه نیست. این افراد به علت ها و چراها بی اهمیت هستند. آنها فقط می خواهند کاری را انجام دهند که شاید در آینده نتیجه دهد. و نکته ی گاو بنفش در اینجاست. 

نام های تجاری بزرگ، موفقیت های بزرگ، افتتاح های بزرگ (بزرگ، کوچک، جهانی و یا منطقه ای) همه ی اینها کار یک گاو بنفش است. نیازی نیست که شما برای آفرینش گاو بنفش، شور و علاقه ی زیادی داشته باشید. نیازی به خلاقیت بسیار خارق العاده ندارید. آنچه نیاز دارید بینشی است که بدانید به جز پذیرفتن، گزینه ی دیگری پیشنهادی از طرف گاو بنفش برای رشد تجارت و یا ارائه ی محصول تان ندارید. چیز دیگری کارساز نیست.

معنای این جملات این است: ارائه ی ده محصول هرکدام به ارزش ۱۰ میلیون دلار، بسیار هوشمندانه تر از سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری برای خرید تبلیغات تلویزیونی است، آن هم فقط برای یک کالا، یعنی اگر هر ده کالا شکست بخورند شما ده مسیر را شناخته اید که راه به جایی نمی برند و نسبت به زمانی که به خاطر تبلیغات تلویزیونی آن هم برای یک کالا شکست می خورید، جلوتر هستید.

اگر مدیر و کارفرمای شما از تعدادی افراد متمرکز می خواهد که موفقیت محصول جدید را به اثبات برسانند، ناراحت نشوید. اگر این افراد چنین چیزی را می خواهند، احتمالا آنها هم در اشتباه هستند. اگر شرکت شما به دنبال این است که فقط یک کالا را تا کریسمس به بازار عرضه کند، باید کار دیگری برگزینید.

شما قرار نیست گاو بنفشی را با این فشار و احتمالات، اختراع کنید. هر چیزی که از روی اجبار باشد به موفقیت نخواهد رسید. به کتابی در ارتباط با خلاقیت و تراوش فکری نیاز ندارید. شما تاکنون صدها و یا هزاران نقشه ی خلاقانه داشته اید که افراد گروه، دل و جرأت انجام آن را نداشته اند. نیازی به وقت و پول بیشتر هم نیست، فقط باید بدانید نمونه ای از نشان تجاری جدید می تواند کاری از پیش ببرد و اگر فقط واقعیت گاو بنفش را بپذیرید یافتن ناگهانی اش برای شما آسان خواهد شد.

«جی پیترمن» مدیر شرکت تولید پوشاک و دیگر لوازم فرعی فهمید چگونه پیام خود را به خوانندگان نیویورکی برساند. او فهمید فرصتی ندارد تا بتواند موفقیتی یک شبه کسب کند. بنابراین برای این کار تلاش نکرد. کسانی که مورد نظر او بودند به کاتالوگ ها و شنیدن صدای او مثل یک جادوی سحرآمیز نگاه می کردند. هیچ کدام از شرکت های اینترنتی بزرگ روی او سرمایه گذاری نکردند. غیرقابل آزمایش و بسیار غیر معمول بود، بعضی ها هم او را عجیب و غریب می دانستند.

وقتی گروه ارزیابی تلویزیون کابلی «کمدی سنترال» در مورد سریال «ساوت پارک» همه پرسی برگزار کرد با یک رکورد مواجه شد. امتیاز سریال او ۱ / ۵ از ۱۰ شد که توسط زنان به آنها داده شده بود. سه زن در گروه پرسش شوندگان گریه می کردند و نمایش را نفرت انگیز و وحشتناک توصیف کردند. اما تعدادی از افراد گروه که شامل پسران و مردان بود، پیام نمایش را به دیگران انتقال دادند و این گونه شد که نمایش مثل ضربه ی یک هیولا موثر واقع شد و به شهرت رسید. (عطسه کنندگان اصلی آقایان و پسران بودند) 

به یاد داشته باشید نکته در عجیب بودن نمایش نیست، بلکه در پیام رسانی به تعداد کوچکی از عطسه کنندگان است که ایده ای اوتاکویی دارند. قدرتمند بودن نمایش به معنای مضحک بودن آن نیست، قدرتمند بودن برای مکان و افراد مناسب یعنی خاص بودن.

منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)

ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

با عضویت در خبرنامه ایده‌پردازان می‌توانید از آخرین اخبار و ویدئوهای ایده‌پردازان مطلع شوید.

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات