IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
شبکه های اجتماعی و بازاریابی

پیام شبکه های اجتماعی به بازاریابی

پیام شبکه های اجتماعی به بازاریابی

یکی از مهم ترین تاثیرات شبکه های اجتماعی، افزایش قدرت ارتباطات شفاهی (word of mouth communication) و بازاریابی شفاهی (word of mouth marketing)  می باشد. اگر کسی درباره ی محصول، خدمات، برند یا مرکز خرید شما بد بگوید، بلافاصله هزاران نفر از آن با خبر می شوند. به همین ترتیب، شبکه های اجتماعی فرآیند تصمیم گیری خرید مصرف کنندگان را تغییر داده است.

آنها از شبکه های اجتماعی برای یادگیری تجربه خرید دیگران، کسب اطلاعات بیشتر درباره برندها و محصولات و یافتن تخفیفات استفاده می کنند.

سوال اصلی این است که چگونه می توان این پدیده را به سمت درآمدزایی هدایت کرد؟

در سال ۲۰۱۵، بیش از ۳۰ میلیارد دلار تجارت اجتماعی انجام شد. شبکه های اجتماعی از مسیرهایی می توانند کسب درآمد کنند که شاید اصلا مورد توجه یک بازاریاب مراکز خرید نباشد. در حال حاضر یکی از پویا ترین ابزارهای کسب درآمد، همین شبکه های اجتماعی هستند.

در صورت برقراری رابطه ای عمیق بین شرکت و مشتری، فروش بهتر و راحت تری اتفاق می افتد. مردم هر روز با منابع مختلفی روبرو می شوند. با این حال ما نمی توانیم از این کار دست بکشیم زیرا شبکه های اجتماعی قطعا مزایای زیادی برای کسب و کار ما و فروش مستقیم خواهند داشت. همچنین می توان شبکه های اجتماعی را بعنوان یک ابزار مدیریت ارتباط با مشتریان در نظر گرفت. این ابزار فضایی را ایجاد می کند که شرکت بتواند به راحتی پاسخ پرسش ها و شکایات مشتریان را داده و مسائل پیش آمده را حل کند.

سایت مای استار باکس آیدیا مثال خوبی است. این سایت بستری برای دریافت ایده های عالی مشتریان است که می تواند این برند را قدرتمندتر کرده و پاسخ پرسش های مصرف کنندگان را بدهد.

درباره ی استفاده از شبکه های اجتماعی در مراکز خرید ۳ نکته اصلی وجود دارد:

مدیریت ارتباط با مشتریان، جمع سپاری (crowdsourcing) و استفاده از شبکه های اجتماعی بعنوان ابزاری برای دستیابی به منابع اطلاعاتی، رصد رقبا، حرکت های سریع، جهش رو به بالا و مسئولیت پذیری بیشتر در قبال مشتریان.

(منبع: بازاریابی دیجیتال در مراکز خرید و مال ها، شورای بین المللی مراکز خرید)

ادامه ی مقالات بازاریابی دیجیتال را دنبال کنید…

۰ ۰ vote
Article Rating

مطالب مرتبط

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments