وعدهی تو خالی ندهید!
وقتی میخواهید هدفتان را مشخص و نهایتاً پیام تبلیغاتیای براساس آن طراحی کنید، از خود بپرسید چرا مردم باید این کالا را انتخاب کنند. با پاسخ دادن به این سؤال است که مطمئن میشوید مردم کالای شما را به دیگر کالاهای رقیب ترجیح میدهند.
در نوشتن پیام تبلیغاتی، دقت کنید بیش از حد وعده و وعید ندهید. قول دادن در مورد کاری که نمیتوانید انجام دهید یا مکان راحتی که با قیمت پایین فراهم شدنی نیست، اشتباهی مرگبار است. هرگاه در مورد خصوصیات منحصر به فرد و مورد پسند کالا یا مرکز تجاریتان با خودتان روراست باشید، در تبلیغ آن هم روراستی نشان میدهید.
به عبارت دیگر، از اینکه از هر لحاظ بهترین نیستید، وحشت نکنید. ممکن است قیمتهای شما خیلی هم ارزانتر از جاهای دیگر نباشد، اما خیلی خوش مسیر و دارای جوّ بسیار دوستانه و شادی باشید، یا اینکه به حدی تنوع جنس داشته باشید که بدانید اگر کسی یک بار از شما خرید کند دیگر مشتری ثابت شما میشود. اگر واقعاً این طور است، پس هنگام نوشتن پیام تبلیغاتی ادعاهای کاذب مبنی بر ارزان بودن کالا را کنار بگذارید. پیام شما باید بر نقاط قوت کارتان تأکید کند، مثل موقعیت مناسب محل، جای پارک فراوان. به خاطر داشته باشید: وعدهی انجام دادن کاری که از عهدهاش بر میآیید، بهتر از هزاران وعدهی توخالی است.
این روزها در آگهیهای تبلیغاتی بر خدمات بیش از هر چیز دیگر تأکید میشود و کمتر از هر چیز دیگر به این وعده عمل میشود. تقریباً تمام مراکز تجاری قول میدهند که بهترین ((خدمات)) را ارائه دهند و به نحو احسن در ((خدمت مشتری)) باشند، اما در واقع کمتر مرکزی است که به قولش عمل کند.
سابقهی خوب شما در ارائهی خدمات به مشتریان، کیفیت خوب، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش همگی در موفقیت شما مؤثرند.
(منبع: تبلیغات به زبان آدمیزاد گری آر.دال ترجمهی راضیه اسلامیه)
دیدگاهتان را بنویسید